Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم اجرای قانون ودیعه مسکن و بهانه مختلف بانک‌ها در این باره از طرح سوال از وزرا در صورت عدم اجرای طرح خبر داد و گفت: هماهنگی تیم اقتصادی دولت می‌تواند مشکلات را کاهش دهد. علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره اخلال بانک‌ها در اعطای وام ودیعه مسکن به مستأجران اظهار داشت: اعطای وام ودیعه مسکن به مستأجران در زمره قانون محسوب می‌شود چرا که این موضوع در جلسه سران قوا مصوب شده است و مربوط به این دولت و آن دولت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه نمی‌دانم چرا اینگونه باب شده که وزرا برای آنکه قانونی را اجرا نکنند توجیه می‌آورند.

وی افزود:‌ قانون خط قرمز همه ما در روابط و امور جاری جامعه است لذا هر دولتی که در زمینه اعطای وام ودیعه مسکن کوتاهی کند مقصر است و ربطی به این دولت و آن دولت و این رئیس جمهور و آن رئیس جمهور ندارد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: این حق را به دولت سیزدهم می‌دهم که کمی در اجرای برخی امورات سرعت نداشته باشد چرا که در آستانه تشکیل است و نیازمند هماهنگی بیشتر بین بخش‌های مختلف است.

بابایی کارنامی با بیان اینکه بایستی تیم اقتصادی دولت سریع‌تر شکل بگیرد، عنوان کرد:‌ تعلل در تشکیل این دولت موجب خسران ملت است چرا که پاشنه آشیل مشکلات مردم همین تیم اقتصادی دولت سابق بود. این در حالی است که اگر تیم سیاسی دولت مشکلی با یکدیگر داشته باشند موجب اخلال در سفرهای مردم نخواهد شد اما اگر تیم اقتصادی دولت هماهنگ نباشد دود آن به چشم خانوار، سرپرست خانوار می‌رود که خروجی آن سفره‌های خالی مردم خواهد بود.

وی افزود: بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و بانک‌ها و وزارتخانه‌های صمت و جهاد و تصمیمات و یا ترک فعل‌های آنها رابطه مستقمی با زندگی مردم دارد.


نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: متأسفانه بخش‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد به حرف‌های آقای خاندوزی گوش نمی‌دهند.

بابایی کارنامی گفت: کمیسیون اجتماعی و کمیسیون اقتصادی مجلس وظیفه خود را درباره وام ودیعه مسکن انجام داده است ولی تیم اقتصادی دولت سیزدهم بایستی این کار را اجرایی کند. البته ما انتظار کارهای بزرگ از تیم اقتصادی دولت دوازدهم نداشتیم اما از دولت فعلی چنین انتظاری را داریم.

وی افزود: وام ودیعه مسکن از بدیهیات حقوق اولیه مردم است و نمی‌توانیم به جوانان بگوییم شما ازدواج نکنید و ودیعه مسکن نگیرید چون دولت‌ها در حال تغییر هستند. این در حالی است که همه دولت‌ها باید این قانون را اجرا کنند و وام ودیعه مسکن هم یکی از این قوانین است ضمن اینکه به هیچ‌وجه نمی‌پذیرم که بانک‌ها زیر بار اجرای این قانون نروند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اگر بانک‌ها و تیم اقتصادی دولت با یکدیگر هماهنگ نباشند وام ودیعه مسکن و سایر وام‌ها به سرمایه‌ در گردش خیلی از فعالین اقتصادی و حمایت از تولید دچار اخلال خواهد شد و بانک‌ها بایستی آمادگی کامل داشته باشند تا در زمینه معیشت و رفاه جامعه کارهای جدی انجام داده و امورات مردم رونق پیدا کند.

بابایی کارنامی با بیان اینکه حداکثر دو ماه برای موضوع چرایی تأخیر و عدم اجرای قانون اعطای وام ودیعه مسکن صبر خواهیم کرد ولی اگر این قانون اجرایی نشود قطعاً به سمت سؤال از وزرا از وزیر راه، وزیر اقتصاد و بانک مرکزی خواهیم رفت. همچنین از دیوان محاسبات هم می‌خواهم که به جای ارائه گزارش سالیانه هر سه ماه یکبار گزارش دهد که چه بخش‌هایی از قوانین اجرایی شده و کدام بخش‌ها به مرحله اجرا نرسیده است ضمن اینکه بایستی شفاف شود که سرمایه‌های بانک‌های دولتی، خصولتی و خصوصی به کجا رفته و آیا انحرافی در اهدای وام‌ها وجود دارد و یا اینکه قوانین تکلیفی و غیر تکلیفی بانک‌ها در اعطای تسهیلات چگونه است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تیم اقتصادی دولت مجلس کمیسیون اقتصادی مسکن وام ودیعه مسکن نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعطای وام ودیعه مسکن تیم اقتصادی دولت بابایی کارنامی عدم اجرای بانک ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه اگر دولت تا یکشنبه برنامه خود برای مقابله با مشکلات ارزی را ارائه نکند ما این موضوع را در صحن مجلس دنبال خواهیم کرد، گفت: با اینکه در موضوع ارز با دولت اختلاف سلیقه داشتیم اما با دولت همراهی کرده‌ایم. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی،  محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید،  عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در  مجلس برگزار شد.

بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را  به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفتگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه با یادآوری اینکه  حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر  به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت:  به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و  روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات