Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: ۲ هزار و ۱۵۰ تن خرما از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون از نخلداران شهرستان آبادان خریداری و در انبارها نگهداری شد.

حسن دشتی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این میزان خرمای خریداری شده هزار و ۸۰۰ تن خرمای درجه ۲، ۵۰ تن خرمای درجه یک و بقیه نیز خرمای درجه سه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مرکز سردخانه پنج مهر آبادان با ظرفیت ۲ هزار تن برای خریداری خرما در نظر گرفته شده بود که ظرفیت این مرکز اکنون تکمیل شده است.
وی افزود: با همکاری گمرک اروندکنار یک سوله با ظرفیت هزار تن و همچنین با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند نیز نمایشگاه بین المللی این سازمان برای خرید خرمای تضمینی نخلداران آبادانی در نظر گرفته شد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: با خرید تضمینی خرما در کنار نخلداران شهرستان آبادان خواهیم بود و مطمئن باشند که محصول آنها روی زمین نخواهد ماند.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال پنج هزار تن خرما از نخلستان‌های آبادان خریداری شود که ۲ هزار تن آن از نوع استعمران است.
دشتی نژاد گفت: شهرستان آبادان دارای ۱۳ هزار هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نخل است که از این سطح ۱۲ هزار هکتار آن بارور و یک هزار هکتار آن غیربارور هستند.
خرما دارای بیشترین ارزش افزوده در بین محصولات کشاورزی خوزستان است.امسال پیش بینی شده حدود ۸۵هزار تن خرما از نخیلات خوزستان به ارزش ۱۰۰میلیون دلار پس از بسته بندی به خارج صادر شود.

خرید خرما در خوزستان از نیمه شهریور آغاز  و تا پایان مهر ادامه دارد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تن خرما هزار تن ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: از آغاز فصل خرید گندم در استان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۴۵۰ هزار تن در مراکز روباز خریداری شده است که ۲۰۰ هزار تن آن به سیلو‌های استاندارد منتقل شده است. 

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد گندم‌های خریداری شده در سامانه سیفا ثبت شده است و مابقی توسط کاربران مراکز در حال ثبت می‌باشند. 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مطالبات گندمکاران استان این هفته ابتدای هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان از کشاورزان درخواست می‌شود در طول هفته جاری از ارسال محصول گندم خود در مراکز خرید روباز خودداری گ به سیلو‌های استاندارد مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • تقدیر پلیس از بانوان آبادانی
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی