Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@13:38:46 GMT

جان باختن دهها مهاجر در عبور از مرز کلمبيا

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۶۲۴۳

خبرگزاری آریا- بیش از 50 مهاجر از آغاز سال میلادی هنگام تلاش برای عبور از جنگل دارین Darien، در مرز با کلمبیا، در آرزوی رسیدن به آمریکا، جان خود را از دست دادند.
به گزارش آریا و به نقل از خبرگزاری فرانسه ، دفتر دادستان پاناما روز چهارشنبه اعلام کرد بیش از 50 مهاجر از آغاز سال کنونی میلادی هنگام تلاش برای عبور از جنگل دارین Darien، در مرز با کلمبیا، در آرزوی رسیدن به آمریکا، جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خوزه ویسنت پاچار به خبرگزاری فرانسه گفت: «مؤسسه پزشکی قانونی و علوم پزشکی قانونی پاناما 53 مورد مرگ مهاجران را در شرایط مختلف در استان دارین ثبت کرد.»
این رقم بسیار بالاتر از سال گذشته است که به طور متوسط بین 20 تا 30 جسد در این راهرو جنگلی 266 کیلومتری بین کلمبیا و پاناما پیدا شد. این مسیر شاید سخت‌ترین مرحله سفر به سمت آمریکا برای این مهاجران با عبور از آمریکای مرکزی و مکزیک باشد، مهاجرانی که که عمدتا هایتیایی‌هایی هستند که از برزیل، شیلی یا آرژانتین می‌آیند.
پاچار هشدار داد احتمال زیادی وجود دارد که تعداد کشته‌ها افزایش یابد، زیرا موج مهاجران از طریق دارین افزایش یافته است.
به گفته مقامات پاناما، از ابتدای سال کنونی میلادی، حدود 70 هزار نفر از این جنگل 575 هزار هکتاری عبور کرده اند، رقمی که تقریباً معادل کل پنج سال گذشته است.
اگر چه تعداد مهاجرانی که از جنگل پاناما عبور می‌کنند در ماه‌های اول همه گیری به طور قابل توجهی کاهش یافت، این جریان دوباره در حال افزایش است. 24 سپتامبر، دفتر دادستانی کل پاناما از کشف 10 جسد، از جمله دو کودک خبر داد.
روز سه شنبه، دولت کلمبیا از پاناما خواست «ورود» مهاجران خردسال یا زنان باردار را به منظور جلوگیری از عبور غیرقانونی خطرناک دارین، به خاک خود تسهیل کند.
در منطقه نکولی کلمبیا (شمال غربی)، حدود 20000 مهاجر، عمدتا هائیتی ها، برای عبور از این جنگل کوهستانی پر از مار، دره و گروه‌های گروه‌های تبهکار منتظر نوبت هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرز کلمبیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر

روستای دره تفی در شهرستان مریوان استان کردستان واقع شده است. این روستای زیبا و دیدنی یکی از جاذبه های گردشگری کردستان محسوب می شود و به روستای لک لک‌ها شهرت دارد.

لک لک‌های مهاجر در مسیر کوچ خود به مناطق گرمسیر در عربستان و جده در این روستا اتراق می کنند و اهالی این روستا همه ساله میزبان تعداد زیادی لک‌لک می شوند. اهالی این روستا آنها را حاجی لک لک یا حاجی لق لق می نامند.

در این روستا طبیعت دوستان و محیط زیست بالغ بر ۸۰۰ لانه برای لک لک‌ها ساخته اند و از این حیوانات زیبا و دیدنی تا اواخر مرداد ماه پذیرایی می‌کنند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویری این مناظر زیبا را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - کردستان

بیشتر بخوانید:

تصاویری از لک لک‌های مهاجر در دل طبیعت مریوان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!(فیلم)
  • ادبیات عجیب یک افغانی درباره ایران و افغانی‌های مهاجر
  • (ویدئو) استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!