Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) ظهر امروز به همت هیئت متوسلین به ائمه اطهار (ع) رشت در حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (س) خواهر امام رشت برگزار شدد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در این مراسم با بیان اینکه انسان باید در مسائل دینی باید از قرآن و عطرت سخن بگوید، اظهار کرد: انسان باید فهم خود از اهل‌بیت (ع)  افزایش داده و آن را عرضه کند ولی متأسفانه برخی از افراد سخن‌هایی می‌گویند که هیچ مستند دینی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت‌الله رضا رمضانی با اشاره به مقابله ائمه اطهار با انحرافات صورت گرفته در دوران خود گفت: انحرافات دوره امام رضا (ع)بسیار زیاد بوده و یکی از این انحرافات غلو در گفتار بود که البته ائمه معصومین (ع) در برابر غلوها و تعریف و تمجیدها مقابله کردند.

وی یکی از آفت‌های جامعه در عصر کنونی را تملق‌گویی و چاپلوسی دانست و افزود:  انسان باید از این رذائل فاصله بگیرد و به دنبال اصلاح خود باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تأکید بر لزوم توجه به افزایش پیوند، محبت و اطاعت از پروردگار از جانب انسان بیان کرد: متأسفانه امروزه همین موضوع به انحراف کشیده شده است و کسی که محبت اهل‌بیت (ع) را داشته باشد ولی عمل صالح انجام ندهد، موردقبول نیست، لذا کسی نمی‌تواند خدا را دوست داشته باشد ولی پیامبر و دوستان پروردگار را دوست نداشته باشد.

رمضانی دنیای فعلی را میدان عمل دانست و تصریح کرد: عرفت باید در کنار محبت و هر دو اینها در کنار طاعت باشد، لذا اگر انسان به این دو امر توجه کند بسیاری از مسائل در جهان قابل‌حل است.

وی با انتقاد از برگزاری برخی مجالس، بدون توجه به احکام، قرآن، ذکر، تفسیر و تبیین آیات الهی، گفت: متأسفانه تحریف سبب شده که خیلی از مبانی و احکام در مجالس ما، تعطیل شود و این جفا به اهل‌بیت (ع) است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)  با بیان اینکه امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا به‌صورت مکرر آیات قرآن، تلاوت می‌کردند، افزود: امروز از قرآن خواندن سیدالشهدا (ع) بالای نیزه کمتر گفته می‌شود، زیرا  متأسفانه برخی افراد هستند که با وجود چهل سال پای منبر بودن، فهم درستی از مبانی دینی، اجتماعی و … ندارند، در صورتی که فردی با این میزان کسب معارف، باید مجتهد می‌شد.

رمضانی با اشاره خوارج بودن برخی از مدعیان دین‌داری در دوران پیامبر و ائمه معصومین بیان کرد: در طول تاریخ برخی افراد مدعی دین‌داری، حتی امامان را کافر می‌دانستند به‌طوری‌که برخی از ائمه معصومین (ع) با همین تفکر به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به نقش توجه به سیره پیامبر و ائمه معصومین در رشد و پیشرفت انسان در جهان هستی تصریح کرد: سیره علمی و عملی اهل‌بیت (ع) به اندازه‌ای گسترده و باارزش است که برای درک آن بسیار باید تلاش کرد و سختی کشید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تأکید بر لزوم شناساندن ویژگی‌های ائمه معصومین در مجال دینی گفت: در زیارت غدیریه امام هادی (ع)، بیش از ۱۵۰ ویژگی و خصلت امیرالمؤمنین (ع) ذکرشده که باید از این‌گونه زیارات بهره کافی برده شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه ما باید ائمه معصومین را بیشتر بشناسیم و در مجالس به آن بپردازیم، اظهار کرد: در زیارت غدیریه امام هادی (ع)، بیش از ۱۵۰ ویژگی و خصلت امیرالمؤمنین (ع) ذکرشده که باید از این‌گونه زیارات بهره کافی برده شود.

به گفته رمضانی «هر کس با زبانش استغفار کند اما با دل پشیمان نشود»، «هر کس از خدا توفیق بخواهد ولی تلاش و کوششی نکند»، «هرکسی در طلب احتیاط باشد ولی باکی نداشته باشد»، «کسی که از خداوند بهشت را بخواهد ولی سختی‌ها را تحمل نکند»، «هر کسی به یاد خدا باشد ولی مشتاق دیدارش نباشد»، «کسی به خدا پناه ببرد ولی مال‌پرستی و جان پرستی را ترک نکند» و «کسی که مرگ را یاد کند اما خودش را برای رفتن محیا نکند» طبق حدیثی از امام رضا(ع) این هفت چیز بدون هفت چیز دیگر، تمسخرآمیز است.

وی با اشاره به سه خصلت انسان مؤمن از منظر امام رضا (ع) افزود: سنتی از پروردگار و سنتی از پیامبر و سنتی از امام سه خصلت مهم مؤمن از نگاه حضرت رضا(ع) است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع آیت الله رضا رمضانی دین داری شهادت امام رضا ع ائمه اطهار ائمه معصومین ع اهل بیت ع پیامبر حضرت محمد ص دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ائمه معصومین امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود

اسماعیل دستگزار در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را روز معلم نامیده اند چرا که ترسیم طرحی از اراده، ایمان، اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ما است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری یکی از سرمایه های عظیم و از طلایه داران مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود که برای ایجاد تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجاهدت ها کرد و هنوز نیز خیر و برکت آثار ایشان در جامعه اسلامی ساری و جاری و در تربیت نفوس و هدایت نسل ها مؤثر و ماندگار است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: روز معلم روز بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست.

دستگزار ادامه داد: البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: معلم، استاد و مربی باید خود را وقف سیر تکاملی انسان ها بکند و در این راه روز و شب نشناسد و همواره دغدغه هموارتر نمودن راه سعادت و پیشرفت نسل‌ها را داشته باشد

دستگزار افزود: علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری الگویی به تمام معنا در این راه بود که در ادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی تقدیم کرد.

وی بیان کرد: فلسفه و رمز نامگذاری این روز به عنوان روز عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد مقدس است زیرا رسالت مربیان و معلمان به ویژه در شرایطی که شبهات زیادی از سوی افراد چه با انگیزه یافتن پاسخ قانع‌کننده برای پرسش های خود و چه با انگیزه های شیطانی برای سست نمودن باورهای جامعه اسلامی طرح می‌گردد، رسالتی بسیار خطیر و مهم است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: مبنا و بنیان دین اسلام تعلیم و تربیت است و معلمی یکی از شئون الهی است که در وجود انبیاء و پیامبران نهاده شده است تا رسالت تعلیم و تربیت را برعهده گرفته و معلم بشریت باشند، به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیاء نامیده‌اند و در تمام جوامع بشری معلم دارای ارزش، شأنیت و جایگاهی ویژه است.

کد خبر 6093317

دیگر خبرها

  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود