Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:34:54 GMT

روحیه جهادی باید بر مسئولان و مدیران حاکم شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۶۶۳۵

روحیه جهادی باید بر مسئولان و مدیران حاکم شود

ایسنا/همدان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر بخواهیم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اهداف نظام مقدس جمهوری را محقق کند باید روحیه جهادی بر مسئولان و مدیران جامعه حاکم باشد.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل امروز در ششمین سالگرد سردار شهید حسین همدانی، بیان کرد: دو ماه قبل از شهادت شهید همدانی توفیق شد گفت‌وگویی با او داشته باشم و خدا رو شکر دوستی با ایشان داشتم که بسیار شاکر آن هستم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: اگر بخواهیم‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی مسیر خود را به سمت پیشرفت عدالت محور سوق دهد باید چندین فاکتور را متصور شویم شهید همدانی و همه رزمندگان یک ویژگی دارند که خیلی مهم است آن هم ولایتمداری است باید همیشه از کیان کشور، رهبر حکیم انقلاب صیانت کنیم و عملا در رفتار و گفتار کردار خودمان سرباز او باشیم و منویات ایشان فصل‌الخطاب کارهایمان باشد این ویژگی همه شهدای ماست. 
وزیر علوم و تحقیقات اظهار کرد: در نظام ما مهم است که چه کسی سیاست‌های کلی نظام را تبیین می‌کند پس اگر بخواهیم دانشگاه‌ها و موسسات عالی به سمت مسیر عدالت محور حرکت کند باید روحیه تلاش جهادی و ولایی بر دانشگاه‌های ما حاکم باشد و زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که الگوهای شایسته‌ای مانند شهید همدانی، شهید سلیمانی و شهید شمسی پور به تصویر بکشیم. 
زلفی گل با بیان اینکه اگر بخواهیم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اهداف نظام مقدس جمهوری را محقق کند باید روحیه جهادی بر مسئولان و مدیران جامعه حاکم باشد، گفت: جای تاسف دارد که شاهد هستیم در بخش‌های مدیریتی جامعه این روحیه‌ کمرنگ شده است زیرا هرچقدر روحیه جهادی، گذشت، ایثار بر فضای مدیریتی ما حاکم باشد سرعت پیشرفت ما نیز بیشتر خواهد بود. 
وی اضافه کرد: اگر مسئولین می‌خواهند در عرصه مدیریتی پیشرفت کنند باید همان روحیه جهادی را سرلوحه خود قرار بدهند هرچقدر دانشجویان در عرصه علمی میزان دانایی خود را افزایش دهند مسیر پیشرفت در کشور سرعت بیشتری خواهد داشت. 
وزیر علوم و تحقیقات عنوان کرد: امروز رتبه اول علمی در منطقه هستیم حدود ۲۰ هزار برونداد بین‌المللی داریم و از نظر عملی جایگاه، شایسته جمهوری اسلامی را داریم ولی با شیوع ویروس کرونا مشکلاتی در کل جهان حاصل شد. 
زلفی گل تاکید کرد: برنامه‌هایی در دستور کار داریم‌ که ضمن صیانت از برج تولید علمی کشور و ارتقاء آن سیاست‌های علمی آن بخش فناوری و تکنولوژی و ایجاد معاونت ویژه آن در دستور کار خواهد بود همچنین صندوق علوم وتاسیسات فناوری نیز تصویب گردید و در سال ۱۴۰۱ اعتبار مناسبی برای این صندوق جذب خواهیم کرد. 
وی در پایان خطاب به فرزندان شهید خاطر نشان کرد: شک نکنید روح پدر شما همیشه ناظر بر رفتار، کردار و حامی شما هست از خداوند بزرگ بخواهید درجه علمی شما آنقدر بالا برود و فرزند شهیدی باشید که در آینده جزء استوانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير علوم استانی علمی و آموزشی نظام مقدس جمهوری روحیه جهادی اگر بخواهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر خانواده شهید الداغی از وحید شمسایی

‌به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از مهر، احسان الداغی، برادر شهید غیرت با تحسین حرکت سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در واکنش به این اقدام اظهار کرد: در یک سال گذشته هر وقت گروه‌های ورزشی برای دلجویی مادرم می‌آمدند، او روحیه می‌گرفت و بسیار خوشحال می‌شد.

برادر شهید حمیدرضا الداغی افزود: دیروز نیز مادرم با شنیدن خبر اهدای قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در آسیا به برادر شهیدم و یادآوری حرکت او، بسیار شاد شد و روحیه مضاعفی گرفت.

وی یادآور شد: حمیدرضا ورزشکار بود و مادرم با بچه‌های ورزشکار ارتباط دلی دارد. تشکر می‌کنم از بزرگواری وحید شمسایی که در آن لحظات یاد برادرم را زنده کرد و این جریان ادامه‌دار شد.

دیگر خبرها

  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • تشکر خانواده شهید الداغی از وحید شمسایی
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد