Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در آیین عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) در آستان امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد با تسلیت ایام حزن‌انگیز دهه پایانی ماه صفر افزود: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در آخرین روزهای حیات خویش در حدیث ثقلین بر تمسک و پیوند امت اسلام با قرآن و اهل‌بیت تاکید کردند و این ۲ امانت گران‌بها و سعادت ساز را از خود به یادگار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیوند با کتاب خدا و عترت پیامبر (ص) انسان را از گمراهی و خطا دور نگه خواهد داشت، تصریح کرد: بی‌شک هر فردی که به این ۲ امانت الهی ،تمسک جوید رستگار می‌شوند چرا که چراغ راه بشر و راه رسیدن او به سعادت در قرآن و اهل‌بیت (علیهم اسلام) نهفته است.

نکونام یادآور شد: مردم ایران اسلامی نیز این توفیق و معرفت را یافته‌اند که قرآن را در زندگی خود معنا کنند و در عمل نیز به ندای فرزندی از فرزندان پیامبر اکرم پاسخ دهند که این پاسخ به ندای امام راحل (ره) که شاگرد و پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) است، موجب شکل‌گیری انقلاب اسلامی، راندن طاغوت و دور کردن شر استکبار شده است.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با انقلاب خود تلاش کردند تا حکومت دلخواه حضرت محمد (ص) را شکل دهند و ندای قرآن را به گوش جهانیان برسانند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) تصریح کرد: این امام بزرگوار در حدیثی قدسی، شرط ماندن در زیر پرچم توحید را پذیرش ولایت و تمسک به اهل‌بیت (علیهم اسلام) بیان کرده‌اند و این همان چراغ و درس همیشگی است که امت اسلام با عمل به آن اجازه نمی‌دهند محبت این خاندان از میان آن‌ها برای لحظه‌ای دور شود و آن را به عنوان بالاترین ثروت حفظ می‌کنند.

نکونام با بیان اینکه این روزها سخن از بصیرت و حق‌محوری بسیار شنیده می‌شود، افزود: هر جا سخن از حق است به این معناست که باید مسیر ولایت و امامت را به درستی شناخت و در این راه قدم برداشت.

وی یادآور شد: آنچه امروز جامعه اسلامی را تهدید می‌کند آن است که در عمل به معنای حق و بصیرت، منافع شخصی، گروهی و جناحی با ولایت در تضاد قرار می‌گیرد و عده‌ای این منافع را بر ولایت اولویت می‌دهند و با انواع شبهات سعی در توجیه نظرات خود دارند که در این راه شیطان نیز توجیهات آنان را پرورش داده و زیبا جلوه می‌دهد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: نتیجه این توجیهات و منفعت‌طلبی‌ها آن است که دل‌ها در همراهی با ولایت سست و ظلمت‌زده می‌شود و در عمل نیز افراد به موضع‌گیری‌های مختلفی دست می‌زند که شرکت نکردن در رای گیری ها و راهپیمایی‌ها و بی‌تفاوتی به دشمنی دشمنان انقلاب، از اثرات آن است.

وی معنای بصیرت را از اقامه نماز و روزه و خدمت به خلق فراتر دانست و افزود: اگر چه این اعمال از لوازم ایمان محسوب می‌شود اما آنچه بصیرت و حق را معنا می‌دهد تنها مسئله ولایت است و بقیه امور در فرع قرار دارند.

نکونام وجود اختلاف‌نظرها و تک‌روی‌ها را ناشی از توجه نکردن به معنای حقیقی بصیرت و حق دانست و اظهار داشت: باید برای رفع این اختلافات و چندصدایی‌ها شاخصی را که پیامبر اسلام (ع) مشخص کرده‌اند به درستی دریافت و به عترت و ولایت تمسک یافت.

به گزارش ایرنا، ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) در شهر شهرکرد همزمان با ۳۰ صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) با حضور در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون این شهر در شهادت امام رضا به سوگواری پرداختند که نظیر این مراسم در دیگر بقاع متبرکه استان نیز برگزار شد.

همچنین هیات‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری نیز در این روز با جمع‌آوری نذورات مردمی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هزاران وعده‌غذای گرم را تهیه و بین نیازمندان توزیع کردند.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد قرآن شهادت امام رضا (ع)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد انقلاب اسلامی ایران چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد قرآن شهادت امام رضا ع شهادت امام رضا جمعه شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم

حجت الاسلام والمسلمین رستگار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج)  با گرامیداشت هفته عقیدتی با اشاره به عدم بصیرت و همراهی مردم در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام به تحلیل خیانت و کارشکنی خواص جامعه بعنوان یکی از موانع بالندگی حکومت اسلامی در آن مقطع پرداختند.

او می‌گوید: الان به برکت رهبری خردمندانه امامین انقلاب و حضور مردم در صحنه و هشیاری و خردورزی نیرو‌های مسلح تمام دنیا تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رستگار ادامه داد: یکی از مهمترین رموز موفقیت سپاه در پیشبرد آرمان‌های انقلاب، تلاش‌های جامع نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوده است که با آموزش‌های مدون عقیدتی و سیاسی زمینه بصیرت دینی و سیاسی پاسداران و بسیجیان را فراهم ساخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد