Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده و پژوهشگر حوزه دین گفت: گفت و گو و مناظره در مکتب اهل بیت (ع) همیشه به معنی تضارب آرا و راهی برای رسیدن به حقیقت بوده است.

به گزارش قدس آنلاین، فائزه عظیم زاده اردبیلی در نشست مجازی علمی " مولفه‌های گفت و گو و مناظره در سیره رضوی"  به مناسبت شهادت امام رضا (ع) در گناوه افزود: در سیره معصومان (ع)، گفت و گو و مناظره‌های متعددی با فرق اسلامی، پیروان ادیان، شکاکان و مخالفان صورت گرفت و ائمه با سعه صدر، آرامش، استدلال و منطق آن را تبیین می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد و عضو  هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان مولفه‌های مناظره مثل اعتماد و شفاف سازی و آزاد اندیشی ابراز داشت: برای اینکه گفت و گو و مناظره به نتیجه برسد باید برپایه خرد و زبان مشترک باشد و تا زمانی که فهم مشترک از موضوع مورد بحث نباشد تبادل اطلاعات صورت نمی‌گیرد 

وی بیان کرد:  باتوجه به اینکه حرکت امام رضا (ع)، علمی همراه با عقلانیت بوده است، اصول گفت وگوی رضوی دارای سه مرحله مهم فکر کردن، موضوع تفکر و اثر فکر است.

 عظیم زاده اردبیلی گفت: گفت وگو و مناظره در سیره رضوی استفاده از روش جدال احسن یعنی تکیه بر اصول و عقاید، محترمانه صحبت کردن، دوری از اهانت و اتهام استوار بود.

وی بیان کرد: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) سردمدار حرکت فرهنگی در جهان اسلام است و شیوه و آیین این امام همام برای مدیریت و اداره جامعه اسلامی، زمامداری و حکومت بر دل‌های مردم بوده است.

این نشست به همت دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد که در پایان، سخنران به سئوالات شرکت کنندگان  پاسخ داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مناظره مکتب اهل بیت ع حقیقت دین گفت و گو و مناظره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند

به گزارش همشهری آنلاین،‌امام جعفر صادق علیه السلام، رئیس و بنیان‌گذار مکتب شیعه جعفری است. شخصیتی عالم و بزرگوار که در طول عمر ۶۵ ساله خود، بیش از چهار هزار شاگرد را در علوم و دانش‌های گوناگون فقهی، علمی، کلامی، توحیدی، ولایتی، حدیث نفس، معرفت‌شناسی و … آموزش دادند به طوری که چهره‌های علمی بزرگی مانند جابر بن حیان، زراره بن اعین، ابان بن تغلب، ابو حمزه ثمالی، هشام بن حکم، مفضل بن عمر و بسیاری شخصیت‌های شناخته‌شده و مطرح در مکتب آن حضرت علم و دانش آموختند. شاگردان امام صادق (ع) تنها از میان مردم شیعه مذهب نبودند، بلکه حتی مردمی از اهل سنت، یهودیان و مسیحیان هم در مکتب آن حضرت شاگردی کرده و از دانش و علم ایشان بهره بردند. حوزه‌های علمیه یادگار مکتب امام صادق (ع) بوده و طلبه‌های امروز، شاگردان و رهروان آن حضرت در تعلیم، تربیت، تحصیل و تدریس علوم دینی هستند.گزارش پیش رو زندگی طلبگی طلاب در حال تحصیل در حوزه علمیه شهرستان گرگان را به تصویر کشیده است.

طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی کد خبر 849335 منبع: مهر برچسب‌ها استان مازندران امام خمینی خبر ویژه جامعه روحانیت مبارز

دیگر خبرها

  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • مراسم شهادت امام صادق (ع) در مشهد + فیلم 
  • دانشجویان معترض آمریکایی پیروان مکتب امام صادق هستند
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود