Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بخرگزاری فارس در فردیس، انتخاب شهردار فردیس‌ گویا به چالشی همیشگی برای مدیریت شهری تبدیل شده است؛ به طوری که در ۴ سال اول به انتخاب ۷ شهردار و سرپرست و حاشیه‌های فراوان منجر شد. در دور دوم  شورا هم در همین ابتدای راه، اولین شهردار منتخب که از بین ۱۴ کاندیدای معرفی شده از سوی اعضا برگزیده شد، مورد موافقت وزیر کشور قرار نگرفت و شورای فردیس  را  بر سر دوراهی اصرار به رای و یا موافقت با حکم وزیر کشور قرار داد!

حمید یعقوبی، رئیس شورای اسلامی شهر فردیس، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، اصرار شورا  به رای مربوط به شهردار منتخب فردیس را تایید و اظهار کرد: با توجه به عدم موافقت وزیر کشور با رای شورای اسلامی شهر در خصوص انتخاب محمدرضا آژیر به عنوان شهردار فردیس، در نشستی فوق العاده با نظر  اکثریت اعضای شورا،  موضوع  اصرار  به رای شهردار منتخب، مصوب و صورتجلسه به شورای حل اختلاف مرکزی در وزارت کشور ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای حل اختلاف مرکزی  با ریاست وزیر کشور، صالح به رسیدگی در خصوص صورتجلسه اصرار به رای  شورای اسلامی شهر فردیس برای شهردار منتخب است و حکم شورای حل اختلاف مرکزی که طی دوهفته  پس از ارسال دستور جلسه فوق اعلام می شود، برای شورای فردیس و وزارت کشور لازم الاجرا خواهد بود.

این مدیر شهری در خصوص علت عدم موافقت وزارت کشور با مصوبه انتخاب شهردار فردیس، توضیح داد: نقص قوانین موجب شده تفاسیر مختلفی از قانون وجود داشته باشد.‌ اگرچه شرایط انتخاب شهرداران در قانون ذکر شده، اما تفاسیر مختلف از بندهای قانون، در انتخاب و تصمیم گیری  اعضای شورا موثر است؛ به طوریکه ممکن است مصوبه شورا  از نظر وزارت کشور با قانون مطابقت نداشته باشد و این امر موجب عدم تایید مصوبه شورا می شود.

وی یادآور شد: انتخاب شهردار فردیس بر اساس نیازهای شهر و شناخت شهردارمنتخب  از این نیازها و توانایی ایشان برای رفع مشکلات و تامین نیازهای موجود شهر صورت گرفته و اصرار به رای  اکثریت اعضای شورا نیز بر همین مبنا بوده است. اگرچه اختلاف نظر وجود دارد و هر عضو شورا حق دارد نظر بدهد ولی در نهایت مصوبه شورا  بر اساس خرد جمعی و برآیند آرای هر ۹ عضو شوراست.

یعقوبی گفت: در صورتی که شورای حل اختلاف مرکزی صورتجلسه اصرار به رای شهردار منتخب را تایید نکند، شورا در اسرع وقت نسبت به تعیین شهردار بعدی  اقدام خواهد کرد و اجازه نمی‌دهیم کار شهر معطل بماند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر مدیری شهری شهرداری فردیس البرز کرج خبرگزاری فارس شورای حل اختلاف مرکزی رای شهردار منتخب انتخاب شهردار شهردار فردیس اصرار به رای وزارت کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در شورای معاونین (شورای برنامه ریزی) دادگستری کل استان کرمان گفت: شورا‌های حل اختلاف جنوب استان کرمان طی پارسال مجموعا به ۶۰ هزارو ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی کرده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف جنوب استان طی پارسال ۳۵ درصد است.

وی افزود: طی پارسال ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان وارد و ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان به فعالیت شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و بیان کرد: طی پارسال ۳۷۷ پرونده به این شورا‌های حل اختلاف وارد و ۳۸۰ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی پارسال تعداد ۳۸ زندانی با کمک شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان از زندان‌های جنوب استان کرمان آزاد و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف، اولویت اول در نهاد مذکور را زمینه سازی برای اصلاح ذات البین اعلام و از تلاش صادقانه همکاران قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است