Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره اعتراف ظریف مبنی بر عدم مطالعه متن برجام اظهار داشت: متأسفانه مطالعه دقیقی در متن برجام صورت نگرفته و واژه‌هایی در آن صورت دارد که تعاریف مختلفی از آن می‌شود ضمن اینکه بی‌توجهی به نسخه فارسی آن هم یکی از دغدغه‌های مجلس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعترافات ظریف در کلاب‌هاوس چیزی را حل نخواهد کرد زیرا واقعیت آن است که برجام مسائل و مشکلات زیادی برای کشورمان در اثر بی‌توجهی تیم‌مذاکره به وجود آورده است. 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: علی‌رغم اینکه تمامی اسناد و دلایل دال بر بی‌تدبیری تیم مذاکره کننده در برجام بوده است و به همین دلیل باعث شده که طرف مقابل به تعهدات و وظایف خود عمل نکند و ما منفعتی از این موضوع نداشته‌ایم چرا که ضمانت‌های لازم از آنها گرفته نشده است.

آصفری گفت: تیم مذاکره‌کننده و به ویژه آقای ظریف و روحانی باید مؤاخذه و محاکمه قرار گیرند چرا که افکار عمومی انتظار دارد حداقل برای شفاف شدن اذهان جامعه از جزئیات، وقایع و ابعاد مذاکرات مطلع شوند، بخش‌های مختلف برجام و پشت‌ پرده آن باید روشن شود تا خدای ناکرده آینده کشور به دلیل ندانم‌کاری این افراد با مسائل و مشکلات و خسارات زیادی دوباره مواجه نشود.

وی خاطرنشان کرد: باید کسانی که در برجام مسبب بروز وضعیت فعلی کشور شده‌اند را در یک دادگاه صالحه مورد مؤاخذه و محاکمه قرار دهیم زیرا نمی‌توانیم از کنار این موضوعات به راحتی بگذریم؛ متأسفانه مردم ما فشارهای زیادی را از بخش‌های مختلف دنیا و کشورهای متعدد تحمل می‌کنند که می‌توان به عدم واردات دارو و مراودات بانکی و ... اشاره کرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور افزود: وضعیت معیشتی، رکود اقتصاد و شرطی کردن اقتصاد ایران به مذاکره از نتایج برجام است که ناشی از ناکارآمدی تیم مذاکره کننده هسته‌ای است و باید با آنها که موجب خسارات فعلی به کشورمان شده‌اند برخورد قاطعی صورت گیرد و همین تیم متن نخوانده برجام را باید بارها بخوانند و بخش‌های مختلف کشور هم برای عدم تکرار چنین خسارتی باید آنرا مورد بازبینی قرار دهند تا مسئولی متن نخوانده را امضا نکند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور خسارت برجام محمد جواد ظریف تیم مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادعای اینکه ایران چند هفته و نه چند ماه فرصت دارد تا اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت بمب هسته‌ای را به دست آورد، اعلام کرد با این وجود این بدان معنا نیست که تهران قصد دارد به سلاح هسته‌ای دست یابد.

براساس گزارش النشره، گروسی با تاکید بر اینکه اهداف هسته‌ای کنونی ایران مشخص نیست و فقط قابل پیش بینی است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره از مذاکرات ایران و آمریکا حمایت می‌کند.

ابراز نگرانی مدیرکل آژانس در حالی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که ایران یک سال و نیم پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای(برجام)در سال ۲۰۱۸، متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی‌شده واشنگتن و بدعهدی شرکای اروپایی در کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که در پنج گام تعیین‌شده و طبق بند ۳۶ برجام از انجام دادن برخی تعهدات داوطلبانه خود در توافق فاصله می‌گیرد.

محدود کردن امکانات نظارتی آژانس در تاسیسات ایران نیز اقدام متقابل تهران در واکنش به قطعنامه تنبیهی آمریکا و شرکای اروپایی برجام در دو سال گذشته انجام شد. اما مذاکرات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ادامه دارد و ایران تا کنون به تعهدات خود در بیانیه‌های مشترک با آژانس عمل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • قاتل آرائوخو اعتراف کرد: می‌دانستم اشتباه می‌کند!‏
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • بارتومئو بالاخره اعتراف کرد: بله، اشتباه کردم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • اعتراف اینتری‌ها به اشتباه در لو دادن خرید طارمی و زیلینسکی