Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اعضای نیروهای مسلح، آوارگان و زندانیان فردا جمعه (دو روز قبل از انتخابات عمومی) در مرحله نخست انتخابات پارلمانی عراق پای صندوق های رای حاضر می شوند.

به گزارش برنا، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرده است که بیشترین جمعیت واجدین شرایط در مرحله نخست انتخابات پارلمانی، از اعضای نیروهای مسلح عراقی هستند که شامل یک میلیون ۷۵ هزار و ۷۲۷ نفر است که از این تعداد یک میلیون ۶۲ هزار و ۶۵۱ مرد و ۱۳ هزار و ۷۶ زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، تعداد نیروهای پیشمرگ کرد در سه استان اربیل، دهوک و سلیمانیه ۱۸۶ هزار و ۵۱۷ نفر اعلام شده است.

نیروهای مسلح عراقی که حق شرکت در انتخابات خاص دارند شامل نیروهای وزارت کشور، دفاع، نیروهای پیشمرگ کرد و سازمان مبارزه با تروریسم هستند.

نیروهای الحشد الشعبی قرار است که به همراه عموم مردم عراق در روز یکشنبه دهم اکتبر (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) در انتخابات شرکت کنند.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات همچنین تعداد کل آوارگان واجد شرایط در اردوگاه های آوارگان که عموما در شمال عراق هستند را ۱۲۰ هزار و ۱۲۶ نفر اعلام کرده است. این تعداد نیز به شرکت کنندگان در انتخابات ویژه افزوده شده اند.

این کمیسیون، ۸۶ مرکز رای گیری شامل ۳۰۹ صندوق رای را برای آوارگان در ۲۷ اردوگاه در نظر گرفته که  سهمیه دهوک ۳۱ مرکز رای، اربیل ۲۰ مرکز، سلیمانیه ۹ مرکز، کرکوک ۴ مرکز، نجف و بصره هرکدام سه مرکز، دیاله، الانبار، دیوانیه، ذیقار و میسان هرکدام دو مرکز و بغداد، نینوا، المثنی، کربلا، بابل و واسط هرکدام یک مرکز رای گیری اعلام شده است.

درخصوص زندانیان نیز سخنگوی وزارت دادگستری عراق اعلام کرده است که تعداد زندانیان واجد شرایط رای در انتخابات خاص در حیطه دولت مرکزی عراق، ۴۳۰ زندانی است که شامل ۴۰ زندانی در العماره (میسان)، ۱۴۰ زندانی در السماوه (المثنی) و ۲۴۰ زندانی نیز در واسط  است.

«جمانه الغلاوی» سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق تعداد کل زندانیان واجد شرایط رای دهی از جمله زندانیان زندان های موجود در کردستان عراق را ۶۷۱ زندانی اعلام کرده است.

به گفته وی، برای این تعداد از زندانیان نیز ۶ مرکز رای گیری در نظر گرفته شده که در زندان های سلیمانیه، دهوک، واسط، المثنی و میسان در روز رای گیری خاص شرکت می کنند.

رای گیری خاص یکی از مراحل مهم رای گیری انتخاباتی در عراق است که پیروزی در آن، سرنوشت برخی از گروه های پیروز در انتخابات عمومی را مشخص خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عراق انتخابات نیروهای مسلح شرکت در انتخابات مبارزه با تروریسم عراق انتخابات وزارت دادگستری دولت زندان کردستان عراق زندان عراق اعلام کرده مرکز رای رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر