Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی داشنگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی روز چهارشنبه در بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون اظهار داشت: بی تردید برای دایر کردن کلاس های حضوری در مدارس نیازمند واکسیناسیون تمامی جمعیت این گروه سنی هستیم به گونه ای ادامه این روند با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اعلام دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص واکسیناسیون سریع این گروه سنی ظرف سه روز آینده، گفت: گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال برای تزریق واکسن کووید ۱۹ به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان مراجعه کنند تا پوشش کامل واکسیناسیون برای این گروه سنی محقق شود.
هاشمی افزود: در واقع لازمه آموزش حضوری همه دانش آموزان، تامین امنیت خاطر دانش آموزان و والدین آن ها است که بی تردید با انجام واکسیناسیون این امنیت خاطر تامین می شود. 

 از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون،  تاکنون ۶۳۰ هزار دُز واکسن وارد استان شده است که از این میزان، ۶۱۶ هزار آن توزیع و تزریق شده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی (پرخطر)،  فاروج، گرمه و جاجرم زرد و شهرستان رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

برچسب‌ها بجنورد واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی بجنورد واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی، گفت: اجرای واکسیناسیون به موقع دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، همچنین رعایت اصول امنیت زیستی و آموزش دامداران از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک است.

دکتر سید محمد سیاح، افزود:طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری ویروسی بسیار واگیر در گوسفند و بز است و این بیماری به شدت قابل انتقال در جمعیت نشخوارکنندگان کوچک و همچنین مشترک میان حیات وحش و جمعیت دام‌های اهلی است.

او گفت: عمده‌ترین راه انتقال، تردد دام آلوده در مکان‌هایی که تماس با حیوانات وحشی داشته و یا از آبشخور‌های مشترک استفاده می‌کننداست.

وی، افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات چشم، بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر و سپس تلف می‌شود، لذا در صورت شیوع، می‌تواند خسارات فراوانی به جمعیت دامی منطقه وارد می‌کند.

سیاح، تأکید نمود: از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری، انجام واکسیناسیون به موقع دام‌ها و همچنین رعایت کلیه اصول امنیت زیستی در جابه‌جایی دام‌ها، دفن صحیح لاشه دام آلوده و ضد عفونی آبشخور‌ها است.

 

 

دیگر خبرها

  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود