Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا روز پنج شنبه اعلام کرد که این سازمان شروع به ایجاد تغییرات و سامان‌دهی‌های جدیدی در تشکیلات خود خواهد کرد که هدف آن تمرکز بیشتر بر چین است. 

نیویورک تایمز می‌نویسد: در این راستا، در تشکیلات سیا یک مرکز ماموریت جدید و مستقل برای چین و با هدف فراهم آوردن منابع اطلاعاتی بیشتری به منظور بررسی و تحقیق درباره این کشور و چینش بهتر افسران سیا در سراسر جهان برای جمع آوری اطلاعات و تحلیل فعالیت‌های چین ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سیا در بیانیه‌ای در این باره گفت: ، این مرکز جدید «موجب تقویت بیشتر فعالیت جمعی ما در زمینه مهم‌ترین تهدید ژئوپولیتیکی‌مان در قرن ۲۱ خواهد شد، یعنی دولت چین که خصومت آن رو به افزایش است. 

این روزنامه همچنین در بخش دیگری از گزارشش آورده است: مرکز دیگری نیز با هدف تمرکز بر فناوری‌های جدید و مشکلات جهانی مانند بیماری‌های همه‌گیر و تغییرات آب‌وهوایی ایجاد می‌شود و بخشی از ماموریت آن شناسایی فناوری‌های جدیدی خواهد بود که می‌تواند در راستای کمک به جمع‌آوری اطلاعات توسط سیا و جمع آوری اطلاعات توسط دیگران علیه عناصر سیا مورد استفاده قرار بگیرند. 

نیویورک تایمز علاوه بر این به ایجاد تغییراتی درباره ماموریت‌های این سازمان در زمینه ایران و کره شمالی اشاره کرده و می‌نویسد: مایک پمپئو که اولین رئیس سیا در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا بود، دو مرکز ماموریت مستقل برای ایران و کره شمالی ایجاد کرده بود. این گروه‌ها حالا با وجود تغییرات جدید، قرار است در مراکز منطقه‌ای خاورمیانه و آسیای شرقی گنجانده شوند. 

در ادامه این گزارش آمده است: یک مقام ارشد سیا در این باره گفت که پایان داد به کار مراکز مستقل ایران و کره شمالی، بازتاب دهنده هیچ گونه کاهش در میزان اهمیتی نمی‌باشد که سیا برای این دو کشور قائل است و از تهدید ناشی از آن‌ها نمی‌کاهد. اما نتیجه یک بررسی انجام شده درباره ماموریت‌های سازمان این شد که ایران و کره شمالی را در چارچوب مناطق گسترده‌ترشان بهتر می‌توان تحلیل کرد.

کد خبر 630818 برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا سازمان سیا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا سازمان سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است