Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@23:03:14 GMT

زیرساخت‌های بنادر جنوبی کشور تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۸۴۹۵

زیرساخت‌های بنادر جنوبی کشور تقویت می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از توسعه و تقویت اقتصاد دریامحور خبر داد و گفت: زیرساخت‌های بنادر جنوبی کشور تقویت می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، رستم قاسمی عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان کنگان اظهار داشت: دولت برنامه‌های خوبی برای توسعه مسکن در سطح کشور دارد و چهار میلیون مسکن در این دولت ساخته می‌شود.

وی همکاری استانداران در شناسایی اراضی دولتی برای ساخت مسکن را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: زمین‌های دولتی داخل شهرها باید توسط استانداران شناسایی و به اداره راه و شهرسازی استان‌ها اعلام شود تا در اختیار جمعیت دهک‌های یک تا پنج قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زمین‌هایی برای ساخت چهار میلیون واحد مسکن پیش‌بینی شده است افزود: سامانه ثبت نام متقاضیان چهار میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن هفته آینده آماده خواهد شد.

وی از ساخت مسکن بر اساس اعلام نیاز متقاضیان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا تسهیلات ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی ارائه می‌شود و خدمات رایگان و مناسب برای اجرای قانون جهش تولید در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

قاسمی از همکاری تعاونی‌ها و انبوه سازان برای اجرای برنامه‌های جهش مسکن خبر داد و افزود: بنیاد مسکن در شهرهای کوچک آماده سازی زمین را انجام و به مردم برای احداث مسکن تخصیص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی برای استان بوشهر در نظر گرفته شده است ادامه داد: تصمیم‌گیری خوبی برای استان بوشهر صورت گرفته و فردا با حضور رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بالای کریدور نوار ساحلی جنوب تصریح کرد: این پروژه از اهمیت بسیار زیادی برای چهار استان حاشیه خلیج فارس دارد و با پیشرفت مناسبی در حال اجرا است.

وی تکمیل بندر کنگان را مهم دانست و تاکید کرد: پیشنهادها برای تکمیل بندر کنگان به سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شده تا برای توسعه این بندر و بنادر جنوبی اعتبار لازم را تدوین و به وزارتخانه پیشنهاد بدهد تا مراحل تصویب آن انجام شود.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی بوشهر بنادر جنوبی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد

قاسم عسکری‌نسب  اظهار داشت: مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ای طراحی، اجرا و مدیریت گردد تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود.

وی در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی در بندر چابهار گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار مهم از دیدگاه سازمان و از اولویت‌های راهبردی دولت در قالب طرح توسعه سواحل مکران است که ضرورت دارد با حساسیت بالا و از طریق تعامل با پروژه‌های بالادستی استان و سواحل مکران تکمیل و اجرایی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر راهبردی چابهار علاوه بر داشتن حوضچه آرامش وسیع، کانال عریض و عمیق با عمق متوسط منفی ۱۶ متر با کمترین نرخ رسوب گذاری، مجهز به حدود ۲ هزار متر طول اسکله با ظرفیت هست میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سال در پایان فاز نخست توسعه که شامل اسکله‌های کانتینری، جنرال کارگو، رو رو، نفتی و پتروشیمی، زیرساخت‌های انبار تخصصی فله، سیلو‌های مکانیزه غلات، سایت ضدعفونی کامیون و تجهیزات مدرن و استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا از جمله مکنده‌های غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت است.

بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد

عسکری نسب ادامه داد: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت آن به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و پیش بینی می‌شود این بندر به عنوان یک کانون تجاری بین المللی در منطقه و جهان مطرح خواهد شد و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابجایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

وی با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی در نظر گرفته شده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار می‌تواند دروازه ترانزیتی کشور‌های عضو CIS و افغانستان باشد گفت: این بندر نزدیک‌ترین مسیر دریایی به کشور‌های جنوب شرقی آسیا، اروپا و آفریقا محسوب می‌شود که نقش مهمی در کریدور شمال و جنوب ایفا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است