Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،خسرو سیف پناهی کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: دمای شبانه و صبحگاهی استان نیز از فردا تا اواسط هفته آینده، چهار تا شش درجه کاهش می‌یابد و در نقاط سردسیر و مرتفع به زیر صفر درجه و محدوده یخبندان می‌رسد.

سیف پناهی با اشاره به اینکه میانگین حداقل و حداکثر دمای هوای استان به ترتیب به هشت و ۲۴ درجه سانتی گراد رسیده است، افزود: طی شبانه روز گذشته سراب شهرک با دمای یک درجه سردترین و سلین با دمای ۳۱ درجه گرم‌ترین نقطه استان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته در سردترین حالت هفت درجه و گرمترین ساعت ۲۷ درجه سانتی گراد گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان سرعت وزش باد در برخی از نقاط استان را در شبانه روز گذشته قابل ملاحظه دانست و افزود: قاملو و هزارکانیان با ۲۱ متر بر ثانیه بیشترین سرعت وزش باد را در کردستان داشتند و پس از آن زرینه با ۱۸ متر بر ثانیه و دیواندره و آویهنگ با ۱۷ متر بر ثانیه در رده‌های بعدی قرار داشتند.

سیف پناهی یادآور شد: از امروز تا اواسط هفته آینده جو استان پایدار است و بجز رشد موضعی ابر و وزش باد که برای امروز سرعت آن شدید برآورده شده، پدیده دیگری در استان مشاهده نمی‌شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دمای هوا هواشناسی سردی هوا شبانه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه

علی پناهی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تا روز جمعه شرایط برای بروز بارش‌های سیلابی در استان وجود دارد که عمده بارش‌ها برای نوار غربی و جنوبی استان براورده شده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: با توجه به ماهیت بارش های بهاری، امکان رعد و برق، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی بیشتر در بعدازظهر‌ها و شب‌ها فعال خواهد بود، بیان کرد: برای روز‌های شنبه و یکشنبه در حد احتمال بارندگی خواهیم داشت و مجددا از رو دوشنبه سامانه بارشی دیگر وارد استان خواهد شد.

پناهی به میزان بارش‌ها در طول ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: بیشترین میزان بارش‌ها در سروآباد با ۱۳ میلی متر، حاجی ممدان ۹ میلی متر، سلین ۷ میلی متر و اویهنگ و کامیاران با ۶ میلی متر گزارش شده است.

در طول شبانه روز گذشتته بیشترین دمای هوا در سلین با ۳۰ درجه سانتی گراد و کمترین در بهارستان با ۸ درجه به ثبت رسید. دمای‌های سنندج (مرکز استان) نیز بین ۱۳ و ۲۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.  

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • بارش باران در اروند
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است