Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:46:19 GMT

امام جمعه موقت تهران: سیاست ایران تهاجمی نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۸۸۳۵

امام جمعه موقت تهران: سیاست ایران تهاجمی نیست

آیت الله سید احمد خاتمی پنجشنبه شب در مراسم شهادت امام هشتم(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم آن حضرت در مشهد افزود: اخباری از کشور آذربایجان شنیده می‌شود که به صهیونیستها میدان می‌دهند، حواس آنها جمع باشد با همسایه مقتدری مثل ایران طرف هستند. به عنوان یک شهروند می‌گویم این شیطان را کنار مرزها تحمل نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بازیهایی که در مرز ایجاد کردند مصداق نمک خوری و نمکدان شکستن است. چند ماه پیش آذربایجان جنگ داشت و ایران اشغال را محکوم کرد، امروز دشمنان ایران را بغل گوش ما می‌آورید؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که هوای آنچنانی در سر دارند بدانند در دفاع مقدس کشورهای مختلف از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به جنگ ما آمده و همه گزینه‌های روی میز خود را آورده بودند ولی سیلی خوردند و باز هم سیلی خواهند خورد.

خاتمی افزود: مدت حضور امامان(ع) در متن جامعه ۲۵۰ سال بود. از این مدت پنج سال حکومت امام علی(ع) و بقیه دوره تقیه بود اما امام کاظم(ع) فرمود مومن، چه در دوره حضور حکومت حق و چه در دوره تقیه، مجاهد است. مومن وقتی دولت حق برقرار است با شمشیر و با قدرت از آن دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه انبیا از سیاست جدا نبودند و این یک حقیقت قرآنی است ادامه داد: سیاست به معنای حقه بازی و کلک و شیطنت از اسلام بیگانه است اما سیاست به معنای مدیریت جامعه در متن اسلام است چنانکه امام خمینی(ره) فرمود اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند پیامبر(ص) را تکذیب کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز می‌بینیم که سکولارهای کشور در نشریات خود می‌نویسند که سکولاریسم و جدایی دین از سیاست چیز بدی نیست.

خاتمی افزود: امر وز ۲ گروه در حال قیچی کردن اسلام هستند یکی روشنفکران بیمار که جدایی دین از سیاست را دنبال می‌کنند و گروه دیگر، افراد ظاهر الصلاح و اهل زیارت هستند اما وقتی روضه برپا می‌کنند می‌گویند از امام و انقلاب چیزی نگویید که این کار آنها هم جدایی دین از سیاست است و این گروه اگر در کربلا بودند حداکثر هنرشان اعلام موضع بیطرفی بود.

وی ادامه داد: نظام ما مصداق دولت حق است که رهبر بزرگی دارد که عاشق بیقرار اهل بیت(ع) و شهادت است و ۲ ساعت مانده به اذان صبح مشغول راز و نیاز با خداست و رییس جمهوری دارد که حتی در روزهای جمعه و تعطیل به مناطق مختلف و به خصوص محروم سرکشی می‌کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در عین حال مشکلات، گرفتاری، اختلاس، بی تدبیری و قیمتهای افسار گسیخته هم هست که اینها محکوم است  اما اگر از دست ما بیرون بود باید چه کار کنیم آیا حکومت دین را رها کنیم؟

خاتمی افزود: در کتاب روضه کافی آمده که امام علی فرمود در حکومت من ۳۰ خلاف شرع است که از دست من کاری ساخته نیست، یکی این که نتوانستم فدک را به بچه های فاطمه(س) بدهم. منطق امیرالمومنین(ع) این است اگر حکومت علی باشد ۳۰ خلاف شرع است و اگر حکومت علی(ع) نباشد ۳۰۰ خلاف شرع و بیشتر رخ می‌دهد.

وی با اشاره به بدحجابی در کشور هم گفت: همه مسلمانها از شل حجابی و بدحجابی ناراحت هستند اما یادمان باشد در جشن هنر سال ۵۶ که در ماه رمضان انجام شد پیش چشم حاضران کارهایی شد که زبان از بیان آن شرم دارد اگر این حکومت دینی نباشد، آن می‌شود.

برچسب‌ها کربلا انگلیس مشهد فرانسه دفاع مقدس سکولاریسم امام رضا آذربایجان ایالات متحده آمریکا دولت امام خمینی آلمان سید احمد خاتمی حرم امام رضا جمهوری اسلامی مجلس خبرگان رهبری امام علی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا انگلیس مشهد کربلا انگلیس مشهد فرانسه دفاع مقدس سکولاریسم امام رضا آذربایجان ایالات متحده آمریکا دولت امام خمینی آلمان سید احمد خاتمی حرم امام رضا جمهوری اسلامی مجلس خبرگان رهبری امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم غریب آبادی، در مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در دو کشور کانادا و سوئد، اظهار داشت: بحث حقوق بشر موضوع مهمی است و دارای ۲ بعد در کشور ما است، یک بُعد حمایت و ارتقای حقوق بشر در داخل کشور است و یک بعد دیگر هم این است که از آنجایی که ما کشوری هستیم که در آماج اتهامات و حملات حقوق بشری از سوی برخی کشورها که ادعای حقوق بشری دارند، قرار داریم؛ از این رو وظیفه داریم وضعیت حقوق بشر را در این کشورها رصد کنیم و ببینیم آیا واقعاً این کشورها صلاحیت صحبت کردن در حوزه حقوق بشر و گزارش تولید کردن و یا اقدامات سیاسی انجام دادن، هستند یا خیر.

وی ادامه داد: از تحولات اکتبر سال گذشته در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، به نظر می رسد رویکرد جامعه بین‌المللی و خود ما نسبت به حقوق بشر باید تغییر کند.

غریب آبادی افزود: ما برای اولین بار به صورت مکتوب تصمیم گرفتیم گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران را تدوین و منتشر کنیم و این گزارش را در نیمه اول امسال به افکار عمومی عرضه می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: یکی از کارهایی که ما در ستاد حقوق بشر انجام می دهیم، رصد وضعیت حقوق بشر در بعضی از کشورها است که گاهی اوقات از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود که ممکن است بگویند نگاه ژورنالیستی است، ما آمدیم از گزارشات سازمان های حقوق بشری استفاده کردیم و این گزارشات را مبنا قرار دادیم و از هیچ رسانه‌ای استفاده نکرده ایم.

غریب آبادی افزود: رویکرد ما در حقوق بشر تدافعی نیست اما رویکرد فعالانه و تهاجمی داریم و برای این رویکردها برنامه‌ریزی می کنیم و به زودی ظرف یک ماه آینده رویکرد تهاجمی در حقوق بشر را نهایی می کنیم که مبنای دستگاه ها در داخل و خارج کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: این سیاست ابعاد مختلفی دارد قبلاً هم رویکرد تهاجمی داشتیم اما خیلی فعال نبود که امیدواریم تا یک ماه دیگر این رویکرد ابلاغ شود تا پررنگ تر رویکرد تهاجمی پیگیری شود.

غریب آبادی ادامه داد: کتاب هایی از کانادا و سوئد که به عنوان اولین مجموعه منتشر شد، کانادا کشوری است که خود گرفتار نقض حقوق بشر است و حداقل کاری که جمهوری اسلامی می‌تواند بکند این است که کانادا را که مدعی حقوق بشر است را به مردم بشناساند و بگوید که کشوری که خود مدعی حقوق بشر است گرفتار نقص حقوق بشر است. همچنین آنها نگران حقوق بشر نیستند و متاسفانه حقوق بشر تبدیل به یک پدیده سیاسی شده است.

دبیر ستاد حقوث بشر خاطر نشان کرد: اگر حقوق بشر وجود دارد، معاهدات و سازمان حقوق بشری وجود دارد، چرا ما شاهد جنایات حقوق بشری در غزه هستیم و هیچکدام از این سازوکارها موثر نمی‌شود و یک قطعنامه محکومیت جنایات حقوق بشری تصویب نمی‌شود.

کد خبر 6092664

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است