Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته در حالی سپری شد که آموزش در دانشگاه‌ها همچنان غیرحضوری است، اما فضای فعالیت دانشجویی همچنان گرم است و دانشجویان از حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی باز نمانده اند.

 

گروه استان های خبرگزاری دانشجو، سال تحصیلی جدید درحالی آغاز شده که کلاس‌های مجازی همچنان ادامه دارد؛ واکسیناسیون دانشجویان کامل نشده و مسئولان وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد وعده تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و بازگشایی دانشگاه‌ها را به تعویق می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط مسئولان دانشگاه‌ها اعلام کرده اند که همچنان خوابگاه‌ها به روی عموم دانشجویان بسته است و صرفا دانشجویان تحصیلات تکمیلی که برای انجام پروژه‌های خود نیاز به استفاده از امکانات آزمایشگاهی دارند، می‌توانند در خوابگاه‌های اسکان یابند. در این حین، دانشجویان از جریان مطالبه گری دست نکشیدند و همچنان مطالبات خود را مطرح کردند.

 

مطالبه‌گری تا پشت در دفتر رئیس جمهور

یکی از مسائل مهمی که این روز‌ها تشکل‌های دانشجویی و مردمی پیگیر آن هستند، بهبود وضعیت معیشت در خوزستان است؛ خوزستانی که روی منابع بزرگی از نفت خوابیده و زمین‌های کشاورزی حاصلخیزی دارد. جلگه خوزستان که روزگاری یکی از مناطق پرآب کشورمان به شمار می‌آمد، حالا با مدیریت ناکارآمد منابع آبی، به وضعیتی رسیده که فاضلاب کف خیابان شهر‌های این استان جولان می‌دهد و رای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

رئیس جمهور سیزدهم در یکی دوماهی که ساکن پاستور شده، هر جمعه را در یکی از استان‌های کشور سپری می‌کند. رئیسی هفته گذشته در کهکیلویه و بویراحمد بود و یکی از مسائلی که مورد توجه او قرار گرفت، مساله سد تنگ سرخ بویراحمد بود. ۱۰ سال قبل، مسئولان این سد را کلنگ زدند تا مشکل آب شرب مردم را برای بلندمدت حل کنند، اما طی این مدت ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با سفر رئیس جمهور قرار شد که این سد تا پایان سال ۱۴۰۱ آبگیری شود.

 

دانشجویان، اما در حاشیه سفر رئیس جمهور به کهکیلویه و بویراحمد اعتراض کردند که چرا از آنان در یکی از جلساتی که رئیسی در این استان با مردم داشت، دعوت نشدند و این گلایه را هم با صدور بیانیه و هم در فضای مجازی مطرح کردند.

 

شرکت هفت تپه هنوز در گیرودار مسائل حقوقی است و حالا که حکم خلع یاد مالک این شرکت هم صادر شده، کارگران منتظرند تا سران قوا تصمیم جدیدی درباره وضعیت این شرکت بگیرند و کار را در آن سامان دهند.

بیشتر بخوانید:

فاضلاب در کف خیابان‌های خوزستان / همین حالا هم برای رفع مشکلات این استان دیر است آبگیری سد «تنگ سرخ» بویر احمد تا سال ۱۴۰۱ / دستور رئیس جمهور برای تسریع در عملیات احداث سد مطالباتی که در سفر رئیس قوه قضائیه بی‌پاسخ ماند عدم دعوت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از تشکل‌های دانشجویی استان برای استقبال از رئیس جمهور سرنوشت هفت‌تپه در دستان سران قوا / پایان خوش نزدیک است؟ دانشگاه سبز یا پارکینگ عمومی

دانشجویان مشهدی مطالبه‌ای جدی از مسئولان این دانشگاه را مطرح کردند. این مطالبه از سال ۹۸ و با زمزمه اجرای طرحی ترافیکی برای کنترل تردد در دانشگاه مطرح شده و شیوه آن هم دریافت وجه از کسانی است که وارد محوطه دانشگاه شده اند. انتقاد دانشجویان، اما این است که اولا چرا دانشگاه همچنان برای دانشجویان هزینه تراشی می‌کند و از سوی دیگر نگرانند که این طرح دانشگاه را تبدیل به پارکینگ عمومی کند. این مطالبه از سوی دانشجویان با بیانیه و مصاحبه صورت گرفت و در فضای مجازی هم انعکاس داشت. با این حال دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز در دانشگاه فردوسی مشهد معتقد است که سازوکاری در این طرح درنظر گرفته شده که ورود افراد غیردانشگاهی به محوطه دانشگاه را غیرممکن می‌کند.

چندماهی از حضور اعضای جدید شورای شهر در مشهد می‌گذرد و مردم و دانشجویان منتظرند تا تغییراتی در روند مدیریت شهری مشاهده کنند. دوره پیشین شورای شهر، مصوبه‌ای برای افشای تخلفات مدیران شهرداری داشت که ناتمام مانده بود، اما حالا مردم و دانشجویان منتظرند تا ببینند شورای جدید چه برنامه‌ای برای این سامانه کارآمد دارد.

بیشتر بخوانید:

تناقضات الیت در دانشگاه فردوسی / پولی کردن عبور و مرور دانشگاه را به پارکینگ عمومی تبدیل می‌کند طرح ترافیکی الیت یا از سر ناآگاهی تدوین شده یا با هدف زد و بند کنترل تردد خودرو‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد / آینده پارکینگی در انتظار دانشگاه است؟ زیرساخت ناقص برای افشای تخلفات در شهرداری مشهد / شورای جدید شهر سامانه فاش را احیا می‌کند؟ جهاد برای کمک به زلزله‌زدگان

در هفته گذشته، زلزله‌ای ۵ و ۷ دهم ریشتری مرز بین دو استان کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان را لرزاند و باعث تخریب منازل و سازه‌های مسکونی شد. ۱۰ گروه جهادی هم برای کمک به مردم زلزله زده به منطقه اعزام شدند. این کمک‌ها در حال حاضر بیشتر برای ایجاد فضای آرامش در منطقه و کمک به مردم برای بازسازی منازل آنان صورت می‌گیرد. زلزله در خوزستان هم خسارت چندانی نداشته، اما جهادگران دانشجو برای کمک به مردمی که خانه هایشان آسیب دیده، در منطقه حضور یافتند.

بیشتر بخوانید:

زلزله چلگرد تاکنون خسارت جانی نداشته / دستگاه‌های امدادی آماده‌باش شدند سه مصدوم در پی زمین لرزه امروز خوزستان زلزله چلگرد تاکنون خسارت جانی نداشته / دستگاه‌های امدادی آماده‌باش شدند

مصدومیت ۸ نفر در پی زلزله شهرستان کوهرنگ / بالگرد اورژانس آماده اعزام

اعزام ۱۰ اکیپ به شهرستان کوهرنگ در پی زلزله / خسارات وارده فقط در بخش منازل مسکونی بوده است زندگی زیر سایه اردوهای جهادی

اردو‌های جهادی به عنوان روندی همیشگی در فعالیت‌های دانشجویی، در هفته گذشته نیز ادامه داشت و دانشجویان اتفاقات مهمی را در عرصه خدمت رسانی جهادی رقم زدند. از مشارکت در طرح‌های واکسیناسیون عمومی تا تکمیل پروژه‌های ساخت و ساز و تأمین لوازم التحریر برای دانش آموزان، در هفته گذشته رخ داد.

بیشتر بخوانید:

جهادگران دانشگاه علوم پزشکی زنجان در اردوی جهادی منطقه ماهنشان شرکت می‌کنند جهادگران گروه جهادی شهید عسگری به اهالی شهرک امیرالمؤمنین(ع) خدمت رسانی کردند توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان مناطق محروم شهرستان اوج جهادگران دانشگاه آزاد اردبیل ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان اهدا کردند

فضای دانشگاه‌ها هنوز به روال سابق بازنگشته و رونق کلاس‌های درس و فضا‌های آموزشی هنوز برقرار نشده است. با این حال فضای تشکل‌های دانشجویی و مطالبات دانشجویان مانند همیشه گرم است و به روال سابق ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفر استانی رئیس جمهور مطالبه گری دانشجویی آموزش مجازی سال تحصیلی 1401 1400 بیشتر بخوانید دانشگاه ها هفته گذشته رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در این دیدار مردمی به مسائل و مشکلات مردم پرداخت.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص بیشترین مطالبات مردم در این جلسه مردمی اظهار داشت: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم شماره گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

سردارحسینی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این هست که مسوولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده و یکی از کارهای خوب است.

وی گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و در خواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچکدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.

وی در خصوص بعل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو گفت: نصب هر گونه نوشتار یا برچسب بر روی شیشه ها و بدنه خودرو ممنوعیت دارد و تنها استثنا برای خودروهایی که مربوط به بخش های تجاری و اقتصادی که با گرفتن مجوز با ابعاد مشخص نسبت به درج نوشته اقدام داشته باشند موردی ندارد و در غیر این صورت هر گونه تصویر و نوشته ممنوعیت دارد.

کد خبر 6092881

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه