Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت:با بحث‌های که میان نمایندگان انجام شده طرحی که برای شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار قرار گرفته در مجلس رای می‌آورد و شفافیت از مجلس آغاز خواهد شد. - اخبار سیاسی -

حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نهایی شدن طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: این طرح در دستور کار پارلمان قرار دارد و در روزهای آینده در صحن پارلمان بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شفافیت را از مجلس باید شروع کنیم، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران براساس شفافیت زائیده شده و چه اشکالی دارد که نمایندگان آرا خود را به صورت شفاف اعلام کنند تا مردم بدانند موکلان آنها بدانند در مجلس چه رفتار و عملکردی داشته اند.

نماینده رباط‌کریم در مجلس تصریح کرد: عملکرد مالی خود و خانواده نمایندگان باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا آنها بدانند چه فردی را به مجلس فرستاده‌اند تا کارهای آنها را پیگیری کند.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اعلام اینکه رئیس مجلس نیز به دنبال ایجاد شفافیت در قوه مقننه است و به جد پای کار تصویب طرح ارائه شده برای این منظور است، عنوان کرد: با بحث‌های که میان نمایندگان انجام شده قطعا طرحی که در دستور کار قرار گرفته در مجلس رای می‌آورد و شفافیت از مجلس آغاز خواهد شد.

نوروزی با تاکید براینکه این طرح موجب می‌شود که عملکرد مجلس  و مردمی بودن آن ارتقا یابد، اظهار داشت: اگر مجلس و نمایندگان شفافیت را از خود شروع کند حتما سایر دستگاه‌ها به ویژه قوای مجریه و  قضائیه نیز شفاف‌تر از گذشته عملکرد خود  را در اختیار مردم قرار خواهند  داد.

وی با بیان اینکه موضوع شفافیت در کوتاه مدت و بلندمدت آثار مثبتی برای کشور دارد، گفت:طرح شفافیت آرای نمایندگان نحوه تصمیم‌گیری در دستگاهها را به خوبی روشن می کند و  دولت و شورای عالی قضایی می‌توانند به جز بخشی که به لحاظ امنیتی ملاحظاتی دارد ،مکمل شفافیت عملکرد مجلس شورای اسلامی شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس

روح‌الامینی نماینده فعلی مجلس: در کنار آقای قالیباف نام آقایان نیکزاد و ذوالنور برای رسیدن به ریاست مجلس مطرح است اما هنوز چیزی قطعی نیست.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • شروع مذاکرات آرسنال با گابریل ماگالاش برای تمدید قرارداد
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!