Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@18:05:27 GMT

◄ شرایط غم انگیز قطار بیمارستانی هلال احمر

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۰۶۳۰

◄ شرایط غم انگیز قطار بیمارستانی هلال احمر

‍‍‍‍‍‍

تین نیوز

سه امدادگر قطار بیمارستانی هلال احمر در سال های دفاع مقدس، بعد از سه دهه در جست و جوی سرنوشت این قطار، یک واگن از آن را در حومه تهران پیدا کردند.

به گزارش تین نیوز، این امدادگران امیدوارند بتوانند با احیا و بازسازی این واگن قطار حمل مجروحان جنگی، بخشی از تاریخ دفاع مقدس را زنده کنند.

علی اصغری یکی از این امدادگران در مورد این واگن می گوید که قطار مسیری  طولانی از خوزستان تا گرکان را طی می کرد و در شهرهای بین مسیر  مجروحان جنگی را تحویل می داد و شرایط ا« به گونه ای بود که هنگام عبور از ایستگاه ها، همه قطارها از باری تا مسافری برای عبور این قطار متوقف می شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهر عبد خداوندی یکی دیگر از امدادگران نیز با تاکید بر این که قطار مذکور جزو تاریخ دفاع مقدس است، عنوان می کند که اوج فعالیت این قطار مربوط به زمانی است که برای مدتی پروازها به دلیل حملات دشمن تعطیل شد و همه مجروحان و حتی مجروحان بد حال با این قطار انتقال می یافتند.

شهریار مزیدآبادی دیگر امدادگر هلال احمر نیز خاطرنشان می کند که این قطار نمونه ای از عملیات امدادی هلال احمر و راه آهن است و لازم است حداقل یکی از واگن ها احیا و بازسازی شود و در یکی از موزه های اصلی کشور قرار گیرد.

فیلم پیوست که در شبکه های اجتماعی منتشر شده را ببینید تا شرایط فعلی یک واگن از این قطار را مشاهده کنید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: موزه هلال احمر علی اصغری امدادگر هلال احمر امدادگر جنگ هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم