Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:56:49 GMT

بیش از ۱۲ میلیون کیلوگرم مرغ در ساوه توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۱۴۸۷

بیش از ۱۲ میلیون کیلوگرم مرغ در ساوه توزیع شد

«داوود سرمدی» به مناسبت روز ملی دامپزشکی و با ارائه آماری از عملکرد یکسال اخیر (از مهر 99 تا پایان ماه مهر امسال) به ایرنا، گفت: در مدت مذکور بیش از چهار میلیون و ۸۱۶ هزار قطعه جوجه ریزی مرغ گوشتی و ۶۵۸ هزار و ۲۰۰ قطعه جوجه ریزی پولت و تخمگذار در سطح شهرستان انجام شد.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده و براساس آمارها، ۱۸ هزار و ۶۲۳ کیلوگرم گوشت مرغ فاسد در شهرستان ساوه توقیف و معدوم سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: میزان لاشه استحصالی از کشتار ۳۵ هزار و ۴۵۴ راس دام سبک و سنگین، بیش از یک میلیون و ۹۷۷ هزار کیلوگرم بوده که پس از بازرسی کارشناسان دامپزشکی در سطح شهرستان توزیع شد.

وی بیان کرد: در مدت یک سال گذشته بیش از هفت هزار و ۳۸۰ مورد بازدید از فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان انجام شده که در ۲۲۵ مورد به متخلفان عرضه فرآورده‌های گوشتی تذکر داده شده است و ۹۲ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرمدی با اشاره به ضرورت توجه به سلامت دام و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام، عنوان کرد: برای مقابله با بیماری شاربن در مدت یک سال اخیر ۲۸ هزار و ۷۷۰ راس دام سبک و سنگین در شهرستان واکسینه شدند.

وی گفت: واکسیناسیون بروسلوز برای بیش از ۴۱ هزار و ۳۲۰ راس دام سبک و سنگین، تست سل از چهار هزار و ۹۹۰ راس دام و همچنین تست مائین از ۲۶۱ راس اسب از دیگر اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی ساوه علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام به شمار می‌رود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه عنوان کرد: تب برفکی از بیماری‌های شایع دامی است که در یک سال گذشته ۲۲۳ هزار راس دام سبک و سنگین در سطح شهرستان علیه این بیماری واکسینه شدند و کار واکسیناسیون در راستای مقابله با بیماری آگالاکسی نیز برای بیش از ۱۱۱ هزار ۴۶۰ راس گوسفند انجام شد.

به گفته سرمدی،  ۶۴ هزار راس دام سنگین شهرستان ساوه برای ایمنی در برابر بیماری لمپی اسکین و ۲ هزار و ۶۵۰ هزار راس دیگر هم در راستای مقابله با بیماری تیلریوز واکسینه شدند.

برچسب‌ها ساوه گوشت قرمز سازمان دامپزشکی کشور گوشت مرغ جوجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه گوشت قرمز سازمان دامپزشکی کشور ساوه گوشت قرمز سازمان دامپزشکی کشور گوشت مرغ جوجه راس دام سبک و سنگین سطح شهرستان شهرستان ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مخلصی از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.
وی، تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.
مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، جریان تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام