Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: تمام مرز‌های زمینی پنجگانه استان بعد از نزدیک دو سال ممنوعیت تردد کرونایی از امروز بازگشایی شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارسلان شکری در گفتگویی در خصوص جزئیات بازگشایی مرز‌های زمینی استان اظهار کرد: تمام مرز‌های زمینی پنجگانه استان شامل بازرگان، رازی و سرو در مرز ترکیه، تمرچین در مرز عراق و پلدشت در مرز جمهوری آذربایجان از امروز، جمعه باز بوده و تردد از آن‌ها البته با رعایت پروتکل‌ها برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرط تردد از مرز‌های زمینی استان داشتن کارت معتبر واکسیناسیون کرونایی و تست پی سی آر منفی است و درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز مشکلات در مرز‌های استان این موارد حتماً مورد توجه قرار گیرد.

شکری با تاکید بر اینکه هر گونه تردد از مرز‌های زمینی استان بدون داشتن کارت معتبر واکسیناسیون و تست پی سی آر منفی ممنوع است، عنوان کرد: همچنین مسافران ورودی به ایران از مرز‌های زمینی نیز باید گواهی تست پی سی آر منفی و کارت معتبر واکسیناسیون را در مرز ارائه دهند و در غیر این صورت از ورود آن‌ها نیز ممانعت خواهد شد.

* همه نهاد‌های ذیربط در مرز‌های آذربایجان غربی مستقر هستند

وی خاطرنشان کرد: همه نهاد‌های مسئول از جمله گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و حتی دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از بروز مشکل در مرز‌ها به طور کامل و با آمادگی بسیار خوب مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه این استان همچنان وضعیت نارنجی و قرمز دارد و احتمال بروز موارد جدید ویروس در آن سوی مرز‌ها نیز دور از انتظار نیست، شهروندان ایرانی و مسافرانی که قصد ورود به کشور دارند با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند تا زمینه شیوع بیشتر کرونا فراهم نشود.

وی اضافه کرد: همه مرز‌های آذربایجان غربی از امروز، جمعه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، ولی تمرچین به مدت سه روز از ۱۷ تا ۱۹ مهرماه جاری به دلیل برگزاری انتخابات در کشور عراق بسته بوده و تردد از آن‌ها جریان نخواهد داشت.

* تردد سالانه ۵ میلیون مسافر از مرز‌های آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۵ پایانه مرزی و سهم ۲۳ درصدی استان از کل پایانه‌های مرزی کشور، افزود: استان مرز رسمی دارد که از اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ به علت شیوع کرونا مسدود بودند.

شکری با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا سالانه بیش از ۵ میلیون مسافر از مرز‌های زمینی آذربایجان غربی تردد می‌کردند، گفت: این میزان از زمان شیوع کرونا تاکنون به یک الی دو درصد کاهش یافته بود.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق مرز مشترک دارد.

طبق تصمیم ستاد ملی کرونا و با دستور استاندار آذربایجان غربی مرز‌های بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق بازگشایی شده است.

منبع: مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرزهای زمینی مرز تمرچین مرز پلدشت کرونا راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مرز های زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر عتباتی افزود: وفق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دیروز هم یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

کد خبر 847905 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه استان آذربایجان غربی شورای شهر دستگیری

دیگر خبرها

  • دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت