Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@20:36:22 GMT

رد اتهامات علیه کریستینا فرناندز در پرونده آمیا

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۱۹۱۲

رد اتهامات علیه کریستینا فرناندز در پرونده آمیا

آفتاب‌‌نیوز :

این پرونده علیه کریستینا فرناندز دو کرچنر، رئیس جمهوری سابق آرژانتین در ۲۰۱۵ و زمانی در راس اخبار بین‌المللی قرار گرفت که جسد دادستان آرژانتینی رسیدگی به این پرونده در آپارتمانش کشف شد و این مساله گمانه‌زنی‌ها درباره قتل وی را به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دادستان به نام "نیسمان" در اعلام جرم خود علیه فرناندر به سال ۲۰۱۵ گفته بود که این رئیس جمهوری سابق آرژانتین تلاش کرده تا اتهامات علیه عاملان انفجار را در ازای مزایای مالی پاک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قاضی جدید آرژانتینی اتهامات پرونده را رد کرد و گفت که ادله کافی درباره تایید و اثبات اتهام لاپوشانی با توجه به تفاهم‌نامه یا مزایای مالی برای فرناندز وجود ندارد.

قاضی رسیدگی به این پرونده روز پنجشنبه حکم کرد که اتهامات علیه رئیس جمهوری سابق این کشور آمریکای لاتین و دیگر مقام‌های دولتش، مصداق جرم نیست.

فرناندز از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ رئیس جمهوری آرژانتین بود و اکنون معاون رئیس جمهوری وقت این کشور است. تصمیم قاضی درباره رد این پرونده قابل تجدیدنظر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آرژانتین کریستینا فرناندز پرونده آمیا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام علی مصطفوی‌نیا به عنوان رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد.

پیش از این علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین بود.

‌رئیس کل جدید دادگستری قزوین در سابقه کاری خود رئیس کلی دادگستری سیستان و بلوچستان و دادستانی رشت را نیز در کارنامه دارد.

 

مراسم تکریم و معارفه فردا یکشنبه 9 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری