Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@03:41:21 GMT

سفیر فرانسه: استرالیا، رفتاری بچه‌گانه دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۲۳۷۲

سفیر فرانسه: استرالیا، رفتاری بچه‌گانه دارد

سفیر فرانسه در استرالیا امروز (جمعه) گفت، ادعای استرالیا مبنی بر اینکه نمی‌تواند فرانسه را از مذاکرات محرمانه خود با آمریکا و بریتانیا برای خرید زیردریایی‌های هسته‌ای مطلع کند، "بچه‌گانه" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، استرالیا ماه گذشته میلادی از توافق ۴۰ میلیارد دلاری ساخت زیردریایی با "گروه ناوال فرانسه" برای ساخت ناوگان زیردریایی‌های متعارف خارج شد و بجای آن قصد دارد تا این هشت زیردریایی اتمی را با فناوری آمریکا و انگلیس به دست آورد و برای این منظور شراکت امنیتی سه جانبه‌ای را با این دو کشور به نام "آکوس" امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لغو قرارداد کانبرا با پاریس باعث خشم دولت فرانسه شده و استرالیا و آمریکا را به از پشت خنجر زدن با انجام گفتگوهایی بدون مطلع ساختن طرف فرانسوی متهم می‌کند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا می‌گوید، نگرانی خود را با پاریس بابت توافق با گروه ناوال فرانسه در میان گذاشته اما نمی‌توانسته گفتگوهایش با آمریکا را تا زمان به توافق رسیدن شراکت استراتژیک افشا کند.

اما "ژان پیر تبول"، سفیر فرانسه در کانبرا که ماه گذشته میلادی در پی توافق آکوس به پاریس فراخوانده شد، گفته که دولت فرانسه یک شریک نزدیک امنیتی با آمریکا، استرالیا و انگلیس است و می‌شد به آن برای ارائه این اطلاعات اعتماد کرد.

وی در گفتگویی با رادیو ABC گفت: کودکانه است که بگوییم مشورت با فرانسه غیرممکن بود. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور گفته بودند می‌توان به این موضوع بهتر رسیدگی کرد. آنها رسما اعلام کردند که کارها باید متفاوت انجام می‌شد و باید رایزنی‌هایی صورت می‌گرفت.

سفیر فرانسه در استرالیا به زودی و با هدف حل روابط بین دو کشور به کانبرا بر می‌گردد.

در همین حال، ماریس پاین، وزیر خارجه استرالیا نیز گفته که از بازگشت سفیر فرانسه به عنوان نخستین گام مهم در احیای روابط بین دو کشور استقبال می‌کند.

منبع: الف

کلیدواژه: سفیر فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا

ساده انگاری مداخله‌گرایی غرب و در راس آن آمریکا در نظام بین الملل، یکی از دستورالعمل‌هایی است که از سوی جریان‌های رسمی و پنهان قدرت در واشنگتن و اتحادیه اروپا دنبال می‌شود. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- خبرگزاری فرانسه در تازه‌ترین گزارش خود، سفر آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا به ریاض را به مثابه سفری در راستای ایجاد قدرت بازدارندگی منطقه‌ای و جلوگیری از وقوع تهدیدات مستمر در غرب آسیا دانسته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیراً خواستار  استقرار دفاع «یکپارچه» از کشورهای عربی خلیج فارس در برابر جمهوری اسلامی ایران شده  و آن را معطوف به واکنش قاطعانه و غیرتمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قبال تجاوز صهیونیستها به حریم دیپلماتیک ایران در دمشق صورت داده است.

نکته دیگر اینکه بلینکن از کشورهای عربی منطقه خواسته است تا دراین خصوص، هم افزایی با رژیم اشغالگر قدس را نیز در دستورکار قرار داده و به روند رسمیت بخشی به رژیم قاتل و کودک کش صهیونیستی سرعت ببخشند.

بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران توان بازدارندگی خود را به رخ همه بازیگرانی کشیده که در پازل دشمنان امنیت منطقه بازی می کنند.با این حال در انعکاس سفر بلینکن به ریاض و متعاقبا امان ( پایتخت اردن) سوالاتی وجود دارد که نه تنها خبرگزاری فرانسه، بلکه دیگر رسانه های غربی نیز نسبت به پاسخ‌دهی به آنها عاجز هستند:

-کلیت حضور یک مقام از آن سوی اقیانوس آرام برای تعیین تکلیف در خصوص امنیت منطقه غرب آسیا چه منطقی به لحاظ حقوقی، راهبردی و عقلانی دارد؟

- آمریکا به عنوان اصلی‌ترین حامی رژیم کودک کش و جعلی صهیونستی، چه نقشی در خلق بحرانهای مزمن منطقه‌ای و تعمیم آن به سرتاسر حوزه جغرافیایی جهان اسلام ایفا نموده است؟

- قرائت آمریکا از مفهوم بازدارندگی، تا چه اندازه ای با ایجاد ثبات و امنیت در نظام بین الملل قرابت دارد و حضور آمریکا در مناطق مخالف جهان چگونه منجر به خلق گره های کور راهبردی در آن حوزه های جغرافیایی شده است؟

- ترس از عملیات موفقیت آمیز وعده صادق و شکست سنگین مشترک رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در این آوردگاه، چه تاثیری بر تشدید سردرگمی استراتژیک و تاکتیکی غرب در منطقه غرب آسیا داشته است؟

بهتراست خبرگزاری فرانسه به جای قهرمان سازی از قاتلی به نام بلینکن که دولت متبوعش از یک سو مقابل هرگونه توقف نسل کشی در غزه ایستاده و از سوی دیگر به سرکوب وقیحانه دانشجویان منتقد جنایات صهیونیستها در دانشگاههای آمریکا می پردازد، پاسخگوی سوالات شفاف فوق باشد.

بدیهی است که یکی از مهمترین کارویژه‌ها و وظایف رسانه‌های غربی، جلوگیری از طرح این پرسشهای هدفمند، آن هم به واسطه تهیه و تنظیم گزارشهایی تکراری و نخ نما (مانند گزارش اخر خبرگزاری فرانسه) است.

ساده انگاری مداخله‌گرایی غرب و در راس آن آمریکا در نظام بین الملل، یکی از دستورالعمل‌هایی است که از سوی جریان‌های رسمی و پنهان قدرت در واشنگتن و اتحادیه اروپا دنبال می‌شود.

این در حالیست که جنگ غزه و تحولات آن، این استراتژی خطرناک را بیش از پیش در معرض دید و قضاوت افکار عمومی دنیا قرار داه است.بخش اعظمی از خیزشهای عمیق صورت گرفته در کشورهای غربی علیه حکمرانان آنها، ناظر بر همین حقیقت مطلق است.حقیقی که احتمالا رسانه های غربی دیگر فرصت چندانی برای درک آن نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند