Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیه پورزلکیان، کارشناس ارشد علوم تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند چه بخواهیم و چه نخواهیم در دنیای امروزی ابزار‌های خوبی برای ساکت کردن بچه‌ها هستند، به ویژه برای والدینی که مشغله‌های کاری فراوان دارند و فرصت سرگرم کردن و گذراندن وقت را با کودکانشان ندارند، این وسایل الکترونیکی به ظاهر بهترین گزینه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این وسایل الکترونیکی را یک ابزار عالی برای پاداش به کودکان عنوان کرد و افزود: به طوری که والدین از آن‌ها برای تربیت کودکان، ساکت نشستن در اتومبیل، سوار شدن در کالسکه یا حتی هنگام مهمانی استفاده می‌کنند، ضمن اینکه راهکاری آسان برای حواس پرتی یا مشغول نگه داشتن آن‌ها به شمار می‌روند.

پورزلکیان با بیان اینکه صرف زمان زیاد بازی کودکان با گوشی و تبلت می‌تواند ساختار و عملکرد مغز را مختل کند، اظهار داشت: همچنین می‌تواند باعث چاقی، بیخوابی، نوسانات خلقی و حتی مشکلاتی در مدرسه شوند، از آنجا که مغز کودکان در طول سال‌های شکل گیری خود دچار تغییرات زیادی می‌شود، این مدت زمان اضافی برای بازی کودکان با گوشی و تبلت می‌تواند آسیب بیشتری به دنیال داشته باشد.

این کارشناس ارشد علوم تربیتی بیان کرد: موفقیت تحصیلی، مهارت‌های اجتماعی و حتی موفقیت شغلی همگی می‌توانند تحت تأثیر عوارض مخرب وسایل الکترونیکی قرار بگیرند، به همین دلیل، مهم است که زمان استفاده کودکتان از گوشی یا تبلت را محدود و کنترل کنید، همچنین استفاده بیش از حد از گوشی و تبلت باعث بی رغبتی در به دست گرفتن مداد و خودکار می‌شود و مشکلاتی را در زمان تحصیل برای دانش آموزان به دنبال دارد که در این هنگام باید اقداماتی برای تقویت عضلات انگشتان کودکان انجام داد.

چند راهکار ساده برای بهبود کنترل مهارت دست ورزی

پورزلکیان در تشریح راهکار‌های ساده برای تقویت عضلات انگشتان کودکان گفت: تسلط بر دست روشی مفید محسوب می‌شود، به گونه‌ای که دست غالب کودک از طریق استفاده مکرر در عملکرد دقیق کار و وظیفه تعیین شده تقویت می‌شود، همچنین چنگ زدن و دست ورزی نیز اقدامی است که با مشارکت کودک در فعالیت‌هایی که نیاز به درک و دست‌کاری اشیاء کوچک از قبیل؛ نقاشی، پازل، باز کردن ظروف و نخ دارد، سبب تقویت عضلات می‌شوند.

او ادامه داد: در بازی‌های انگشت، با کودک وظایفی را تمرین کنید که فقط از یک یا ۲ انگشت استفاده می‌کند (به عنوان مثال بازی‌های poking)، همچنین فعالیت‌های حرکتی ظریف نیز راهکاری مفید است، به این صورت که هنگامی که کودک مشغول انجام فعالیت‌های حرکتی ظریف است، او را تحسین و تشویق کنید، به خصوص اگر هنگام انجام فعالیت دشوار باشد، به کار خود ادامه می‌دهد.

سمیه پورزلکیان بیان داشت: در تمرین استحکام دست و انگشت باید فعالیت‌هایی را انجام دهید که باعث تقویت قدرت دست و انگشت می‌شوند، مثلاً: تمیز کردن کاغذ، استفاده از موچین، بازی doh و میله، همچنین با بازی حسی می‌توانید کودک را ترغیب کنید که در فعالیت‌های بازی حسی مانند بازی برنج و نقاشی انگشت مشارکت کرده تا به پیشرفت آگاهی لمسی کمک کند.

کارشناس ارشد علوم تربیتی هماهنگی دست و چشم را از دیگر فعالیت‌ها و راهکار‌های مفید برای تقویت دست ورزی دانست و تصریح کرد: در این روش، فعالیت‌هایی را انجام دهید که شامل هماهنگی دست و چشم مثل؛ پرتاب و صید و عبور از خط میانی مثل؛ رسیدن به قسمت بالای بدن برای چیدن وسایل است، البته قدرت اندام فوقانی نیز اثرگذار است و باید فعالیت‌های بازی مثل؛ صعود از نردبان و پیاده روی چرخ دستی را تقویت کنید که دارای قدرت اندام فوقانی هستند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشی هوشمند مهارت دست ورزی تقویت عضلات فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان استهبان در شرق استان فارس با سابقه درخشان در دین‌داری، مساجد فراوان، نمازهای جماعت پررونق، حوزه علمیه باسابقه، تربیت علما، مجتهدین و مراجع از دیرباز لقب نجف کوچک و دارالمؤمنین را به خود اختصاص داده است.

توجه به قرآن در شهرستان استهبان و وجود مؤسسات قرآنی متعدد و فعال و همچنین دانشکده قرآنی سبب شده که این شهرستان به‌عنوان شهرستان قرآنی شناخته شود.

چند سالی است که دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان ذیل فرمانداری شهرستان شکل‌گرفته و فعالیت‌های متعدد و متنوعی را پیگیری و اجرا می‌نماید.

از جمله اقدامات دبیرخانه قرآنی شهرستان، نام‌گذاری سال‌ها با عناوین مختلف است و تمام فعالیت‌های دبیرخانه قرآنی شهرستان باتوجه به نام‌گذاری سال برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان، سال ۱۴۰۳ شمسی و ۱۴۴۵ قمری را به نام «شهرستان قرآنی، جلسات خانگی قرآن» نام‌گذاری نموده و تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید جعفر ساجدی امام‌جمعه شهرستان قرآنی استهبان با اشاره به نام‌گذاری امسال گفت: قرآن به‌عنوان معجزه جاوید پیامبر خاتم، نسخه حیات‌بخش و چراغ راهنمای بشریت در تمام اعصار است که توجه و التفات به آن در زندگی، کارگشا و راهگشای بن‌بست‌های عجیب‌وغریب بشریت امروز است؛ ازاین‌رو قرآن نباید تنها به‌عنوان تزئین طاقچه و زینت‌بخش سفره عقد و هفت‌سین که باید در متن زندگی ما جاری و ساری باشد.

رئیس شورای قرآنی شهرستان استهبان ادامه داد: باهدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار و عموم مردم موضوع جلسات خانگی قرآن، به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه منجر به ارتقای فرهنگ دینی و تقویت بنیه فرهنگی در بین مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی شود.

گفتنی است؛ جلسات خانگی قرآن از جمله فعالیت‌هایی است که به جهت سادگی قابلیت تکثیر و فراگیری در بین عموم مردم را دارد و استمرار آن به جهت مردم پایه بودن، ضمانت اجرایی محکم‌تری نسبت به فعالیت‌های دولتی دارد.

کد خبر 6090136 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا