Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:55:59 GMT

فرهنگ وقف در جامعه توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۲۴۷۳

فرهنگ وقف در جامعه توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به سالروز هجرت پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: امیدواریم همه اهل هجرت باشیم و این امر مختص مسلمانان صدر اسلام نیست بلکه همواره باید از نفس خود به سوی خداوند هجرت کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: باید از خانه نفس اماره خود را آزاد کرده و از وابستگی ها و مادیات خود را رها کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره هفته وقف، گفت: شارع مقدس به وقف تأکید کرده و مردم می توانند بخشی از اموال خود را وقف خدمت به مردم کنند.

نورمفیدی با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ وقف، ادامه داد: همه با هر توان مالی می توانند با مشارکت یکدیگر اقداماتی همچون ساخت مدرسه، درمانگاه، مدرسه و غیره انجام دهند.

امام جمعه گرگان با اشاره به لیله مبیت و خوابیدن حضرت علی (ع) در بستر پیامبر (ص) بیان کرد: دشمنان اسلام تصمیم داشتند که رسول اکرم (ص) را از بین ببرند اما حضرت علی (ع) جان خود را به خطر انداخت و در بستر پیامبر خوابید تا وی بتوانند، هجرت کند.

وی عنوان کرد: امیرالمومنین (ع) با این عمل، کار بزرگی انجام داد اما برخی می خواهند ارزش این کار را ندیده بگیرند.

نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیره پیامبر و ائمه معصوم (ع) بر این بوده که بین برادران و مسلمانان صفا و صمیمیت و دوستی برقرار کند بنابراین همه وظیفه داریم به تکلیف اسلامی و قرآنی عمل کنیم.

وی با اشاره به حلول ماه ربیع الاول، افزود: دو ماه مومنان بر مصائب خاندان پیامبر (ص) اشک ماتم ریخته و امیدواریم این اشک ها و گریه ها دل ها را به پیامبر و اهل بیت (ع) نزدیک تر کرده باشد.

کد خبر 5322265

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان وقف خطبه های نماز جمعه امام جمعه گرگان آیت الله نورمفیدی ویروس کرونا بوشهر شهادت امام رضا ع آمار کرونا زلزله کرمانشاه مراسم عزاداری واکسن کرونا عزاداری 28 صفر مشهد عکس استانها امام رضا ع رحلت پیامبر اکرم ص خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم

مهدی رمضانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و از این تعداد، سه میلیون نفر کتاب به امانت گرفته و تراکنش داشته‌اند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از برنامه‌های این نهاد را توسعه کتابخانه‌های سیار اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این مساله در مناطق حاشیه و روستایی داشته به گونه‌ای که تعداد کتابخانه‌های سیار از ابتدای دولت تاکنون از ۲۵ مورد به بیش از ۵۰ مورد افزایش یافته است.

رمضانی با بیان اینکه تکمیل کتابخانه‌های مرکزی اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، گفت: برای دسترسی آسان به کتابخانه و عدالت در این حوزه، ایجاد کتابخانه‌های سیار در مکان‌های پرجمعیت که امکان احداث کتابخانه ثابت وجود ندارد مورد تاکید است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ خودرو در آینده نزدیک، تجهیز و به کتابخانه‌های سیار در کشور اضافه خواهد شد.

رمضانی افرود: سیاست کلی ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است، چرا که این کتابخانه‌ها سطح فرهنگی استان‌ها را تغییر خواهند داد، ضمن اینکه در سالجاری تکمیل و توسعه پروژه‌های کتابخانه‌ای از لحاظ سخت، افزاری و نرم‌افزاری در اولویت خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم