Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@06:55:24 GMT

زنده‌گیری ۱۲۶ حلقه مار در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۳۴۸۹

زنده‌گیری ۱۲۶ حلقه مار در استان زنجان

  به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حسن غفاری مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت:بالا رفتن میزان دمای هوا باعث می‌شود تا این خزنده سمی و خطرناک با راه های مختلف ازجمله رخنه بر قسمت موتور خودرو‌های گردشگران طبیعت به درون شهر و همچنین منازل مسکونی شهروندان انتقال یافته و موجب ترس و وحشت آنان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در مجموع ۱۶۸ فقره انواع جانور موذی و غیر موذی شامل گربه، سگ، پرنده، مار و عقرب توسط ماموران آتش نشانی استان زنجان زنده گیری و رهاسازی شدند که ۱۲۶ مورد آن مار بود.

غفاری گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده حیوانات موذی و خطرناک همچون مار با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرند تا ماموران آتش نشانی برای زنده گیری و رهاسازی آنان در دامان طبیعت، وارد عمل شوند.


مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: ۲۸ گونه انواع مار سمی، غیرسمی و نیمه سمی در نقاط مختلف استان زنجان زیست می‌کنند که چهار گونه از آن‌ها که شامل افعی زنجانی , افعی البرزی , افعی شاخدار و گرزه مار سمی و خطرناک بوده و آتشی، پلنگی , شتری  و  سوسن و یله مار  که به ترتیب غیرسمی و نیمه سمی هستند از مهمترین مار‌های استان  زنجان هستند.

مار‌ها برای از بین بردن جوندگانی، چون موش، مفید هستند و از پرندگان، جوندگان، پستانداران، ماهیان کوچک و مارمولک ها، تغذیه می کنند و سم آن‌ها در تهیه دارو و سرم کاربرد دارد و از پوستشان نیز در تولید کیف و کمربند استفاده می‌شود.

بطور کلی برای تشخیص مار‌های سمی می‌توان به مثلثی بودن سر، داشتن گردن و پولک‌های کوچک سر، عمودی بودن چشم و کم تحرک بودن  اشاره کرد و مار‌های نیمه سمی نیز دارای دندان سمی در قسمت خلفی دهان هستند.

مار‌ها اصولا جانوران خطرناکی نیستند و بیشتر در مواقعی که احساس خطر کنند و فرصت فرار از آنان سلب شود به محرک کننده حمله ور می‌شوند و اگر به طور عمد و یا غیرعمد تحریک نشوند از محل فرار می‌کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی زنده گیری مار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند

به گزارش قدس خراسان، محمد علی نعمت‌نژاد اظهار کرد: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ۵۳ درصد چاه‌های آب بخش صنعت در استان شامل ۸۸۲ حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده است.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهرماه امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.

نعمت نژاد ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.

وی اضافه کرد: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.

نعمت نژاد گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • (تصاویر) از خالکوبی تا لباس آستین حلقه‌ای؛ حواشی کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • زنده گیری یک حلقه مار افعی در نیشابور