Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه کاشان با بیان اینکه ۳۶ سیاست ابلاغی رهبر هنوز بر روی زمین مانده است، گفت: مطالبات رهبر از دستگاه‌های فرهنگی عملیاتی نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به مناسبت‌های در پیش رو و مناسبت‌های گذشته اظهار داشت: خیلی از افراد حافظ را نشناختند و به تحریف این شاعر پرداختند در حالی که حافظ را از آن جهت به این نام می‌خوانند که حافظ کل قرآن بود و غزلیات وی تفسیر آیاتی از قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت جدید میراثی معیوب را در دست گرفت، افزود: دو سال آخر دولت دوازدهم با وجود بی پولی هزینه‌های زیادی را به بار آوردند به گونه‌ای که دولت باید ماهانه 142هزار میلیارد تومان پول در اختیار داشته باشد تا بتواند کشور را اداره کند که از این رقم سالانه 500هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد دولت است که اگر با تأخیر پرداخت شود انفجاری را به دنبال دارد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه رقم نقدینگی در کشور چهار هزار هزار میلیارد تومان است، ابراز داشت: دولت روحانی با 670هزار میلیارد تومان دولت قبل را تحویل گرفت و امروز به این رقم رسید و از سوی دیگر نیز پایه پولی 200هزار میلیارد تومان در اوایل دولت روحانی بود اما در شرایط فعلی به 500هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تورم از 15 درصد به 42 درصد رسیده است، گفت: کمر مردم زیر بار این فشار خم شده است و این شرایط دولت فعلی است؛ کالبد فعلی اقتصاد کشور توان جراحی را ندارد و باید دولت با دو اقدام بالینی توزیع عدالت محور امکانات موجود و نظارت بر بانک‌ها امورات را به پیش ببرد.

سلیمانی با بیان اینکه ارزش پول کشور به قدری کاهش پیدا کرده است که تصور این بی‌ارزشی وجود نداشت، تصریح کرد: سالانه در کشور 200هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی و 200هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی، 370هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی داریم و 770هزار میلیارد تومان در اختیار نیست و لازم است با مدیریت و تأمین زیرساخت ها و مهار نقدینگی و قرار گرفتن در چرخه معیشت می‌تواند توسعه مقبولی را ایجاد کند.

وی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه گام دوم انقلاب تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب تاکنون 37 سیاست کلی را ابلاغ کردند که فقط یک مورد آن قانونی شد و مابقی روی زمین مانده است؛ مشکل امروز آن است که پیوستگی میان قانون اساسی و سیاست ابلاغی با برنامه‌های پنج ساله و یک ساله کشور وجود ندارد و برنامه‌ها هیچ نسبتی با سیاست‌ها و قانون اساسی ندارد.

امام‌جمعه همدان: بسیاری از مشکلات نتیجه بی‌توجهی به پیوست فرهنگی پروژه‌ها استپیام تسلیت معاون امور فرهنگی در پی درگذشت چهره ماندگار ادبیات عربنیروی انتظامی باید با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کند

امام جمعه کاشان با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف علمی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم، افزود: این در حالی است که در حوزه فرهنگی پیشرفت‌های قابل توجهی نداشتیم در حالی که انقلاب ما انقلاب دینی و مقدمات انقلاب مهدوی است اما از لحاظ فرهنگی اوضاع خوبی نیست و مطالبات رهبر معظم انقلاب از شورای انقلاب فرهنگی، صدا و سیما و برخی دستگاه‌ها عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه نوع توسعه فرهنگ کشور ما از نوع توسعه فرهنگ غربی است، ابراز داشت: این موضوع از نوع پوشش‌ها مشخص است و ما در کشور با فرهنگ غربی آسیب جدی دیدیم در حالی که باید بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی باشد و شهید مطهری نیز در کتاب حجاب تأکید دارد که حجاب ریشه ملی و دینی دارد.

سلیمانی با بیان اینکه با نگاه به گذشته متوجه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی خود می‌شویم، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی فرمودند که فضای مجازی قتلگاه جوانان ما شده است و باید مسئولان جلوی این وضعیت نابسمان را بگیرد و از این رو باید همه دست به دست هم بدهند تا تحول بنیادین در راستای ارتقاء امید مردم مبتنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب به وجود بیاید.

 مسئولان اقدام عاجل در زمینه تنظیم بازار مایحتاج مردم داشته باشند 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه نطنز با بیان اینکه شرایط گرانی مردم را نگران و تحت فشار قرار داده است، اظهار داشت: مردم در فشار اقتصادی هستند، هر چند مواردی مانند ارزانی برخی مسائل و اقلام و واکسیناسیون از سوی مردم قابل تقدیر است اما مایحتاج مردم بسیار اهمیت دارد و مسئولان باید اقدامی عاجل در این زمینه داشته باشند، برخی مردم حقوق مستمر و کافی ندارند و شرایط برایشان دشوار است لذا از رئیس جمهور می‌خواهیم که مقوله قیمت‌ها را مورد کنترل قرار دهند.

یعقوبی با بیان اینکه انصافاً کارهای خوبی در دولت در حال انجام است اما خرابی‌ها و مشکلات بسیار زیاد است، ابراز داشت: مشکلات زیادی در گذشته خلق شده و شرایط به اینجا رسیده است اگر در هشت سال گذشته مسئولان این همه فقط درباره برجام صحبت نمی‌کردند و بیشتر به داخل می‌پرداختند این همه مشکلات روی هم انباشته نمی‌شد لذا بخشی از مشکلات به گذشته باز می‌گردد.

امام جمعه نطنز با اشاره به هفته نیروی انتظامی تإکید کرد: بی‌تردید استقرار نظم و امنیت در کشور مدیون و مرهون ایثارگری و فداکاری پرسنل سخت‌کوش نیروی انتظامی است که در مسیر آسایش و ارتقای احساس امنیت عمومی در اقصی نقاط کشور از هیچ تلاشی حتی به قیمت سلب آسایش خود و خانواده خویش مضایقه نمی‌کنند.

 واردات محصولات خانگی کمر تولیدکننده داخلی را شکست 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، حجت الاسلام محسن کلثومی امام جمعه موقت بادرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود با تبریک آغاز ماه ربیع الاول ماه سرور و شادی اهل بیت(ع) اظهار داشت: یکی از نکاتی که همیشه مورد تأکید بوده تبعیت از امام زمان خود است.

امام جمعه موقت بادرود با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از تولید لوازم خانگی با توجه به دستاوردهای بزرگی که در این بخش کسب شده است، افزود: طی سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که واردات محصولات خانگی خارجی کمر تولید کننده داخلی را شکسته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه بازار لوازم خانگی ایران در دستان کره‌ای‌ها قرار دارد، تأکید کرد: واردات بی‌رویه این محصولات و عدم حمایت از تولیدات داخلی سبب شده که مردم کالاهای ایرانی را باور نداشته و رغبتی برای مصرف آن نیز نداشته باشند و خوشبختانه در این سال‌ها مردم به خرید لوازم خانگی ایرانی اعتماد دارند.

خطیب جمعه بادرود با اشاره هفته وقف و لزوم توسعه فرهنگ وقف گفت: مردم می توانند بخشی از اموال خود را وقف خدمت به مردم کنند؛ همه با هر توان مالی می‌توانند با مشارکت یکدیگر اقداماتی همچون ساخت مدرسه، درمانگاه، مدرسه و غیره انجام دهند.

 مسئولان اوقاف در صدد احقاق حق موقوفات باشند 

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردستان با بیان اینکه اقدامات خلاف شرع در ملأ عام از آنجا که جنبه عمومی دارد، جرم محسوب می‌شود، اظهار داشت: یکی از اهداف امر به معروف و نهی از منکر اصلاح جامعه است و از این رو همه باید در راستای اقدامات خلاف شرع در جامعه حساس باشند.

وی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن حلول ماه ربیع‌الاول ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با نیروهای مسلح گفت‌وگو کردند؛ در این دیدار تأکید شد که به امکانات و تجهیزات مادی و دیگری به حوزه معنوی است و لازم است این دو حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه کشورهایی که امنیت آنان عاریتی است نمی‌توانند از امنیت خود اطمینان خاطر داشته باشند، افزود: برخی کشورها دمی و یا سری برای دشمنان و غربی‌ها تکان می‌دهند در حالی که اگر آنان نیز بخواهند مسیر صدام را پیگیری کنند به آخر و عاقبت او گرفتار می‌شوند.

 وی ضمن اشاره به هفته دفاع مقدس و بیان رشادت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: دهه وقف از 27 صفر آغاز شده است و باید توجه داشت که وقف آثار بسیار زیادی دارد و به نوعی خدمت به جامعه است و از این رو افرادی که در نظر دارند یاد آنان در اذهان به یادگار بماند از وقف غافل نشوند.

دهشیری با بیان اینکه مسئولان وقف نیز باید در صدد احقاق حق موقوفات باشند، تصریح کرد: هر موقوفه‌ای که در حوزه ای خاص وقف شده است باید در راستای نیت وقف به کار گرفته شود و مسئولان وقف نیز در راستای احیای موقوفات و جلوگیری از فراموش شدن موقوفات تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

وی ضمن اشاره به تشکیل دولت سیزدهم و مشخص شدن اکثر مدیران و مسئولان تأکید کرد: لازم است وزرا، مدیران کل، استانداران و دیگر مسئولان همتی مضاعف داشته باشند و فعالیت کنند و همانطور که قوه قضائیه در رأس پایش و رصد می‌کنند لازم است مسئولان بیش از پیش خود را مسئول بدانند.

انتهای پیام/801/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب امام جمعه کاشان میلیارد تومان ضمن اشاره داشته باشند نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاذ شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند