Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: کشورهای عضو پیمان ناتو مسئول اصلی بازسازی افغانستان هستند.

لاوروف روز جمعه در یک نشست خبری مجازی با نمایندگان انجمن تجارت اروپایی گفت: کشورهای عضو سازمان ناتو باید مسوولیت اصلی بازسازی افغانستان را برعهده گیرند.

وی تصریح کرد: تلاش آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف تحت رهبری این کشور در افغانستان برای اینکه مسئولیت پناهندگان افغانی برعهده کشورهای دیگر قرار گیرد، نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا و تعدادی از کشورهای عضو ائتلاف به رهبری این کشور در مدت ۲۰ سال افغانستان را اشغال کرده و در دوره حضور نظامی این کشورها دهها هزار نفر از افغانها کشته و خسارات بسیار سنگینی به زیرساخت های افغانستان وارد آمد. 

لاوروف در ادامه خاطرنشان کرد که روسیه برای همکاری با آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو در مساله افغانستان آمادگی دارد.

فرصت های برای همکاری روسیه با اروپا ازدست رفته است

لاوروف در ادامه گفت: سالهای اخیر در روابط روسیه و اتحادیه اروپا، سالهای ازدست رفتن فرصت های برای همکاری و تعامل بوده است.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: خطوط لوله گاز نورد استریم۲ و جریان ترک طرح هایی هستند که برای متنوع سازی منابع انرژی اروپا درنظر گرفته شده اند، امنیت انرژی اروپا را تقویت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی افزایش بهای سوخت های هیدروکربنی در بازارهای جهانی، روسیه و اتحادیه اروپا باید با یکدیگر همکاری کنند.

روسیه برای همکاری با دولت جدید آلمان آمادگی دارد

لاوروف در بخش دیگری از نشست مجازی گفت که روسیه برای دولت جدید آلمان آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه هر انتخاب مردم آلمان را می پذیریم، اظهار داشت: همینک شاهد هستیم که چگونه ائتلاف سیاسی در آلمان برای تشکیل دولت جدید پدید می آید.

آلمان شریک تجاری اصلی روسیه در اتحادیه اروپا است و سالانه دو کشور دهها میلیارد یورو مبادلات بازرگانی دارند که تا ۶۰ میلیارد یورو در سال هم رسیده است.ایرنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا کشورهای عضو برای همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی