Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه (16 مهرماه ) در مراکز استان ها  با قدردانی از اقدام رهبر معظم انقلاب در ممنوع اعلام کردن واردات لوازم خانگی کره‌ای اظهار داشتند: موضوع ممنوعیت واردات لوازم خانگی که از سال ۹۷ به دلیل مبارزه با تحریم‌ها از سوی سران قوا تصمیم‌گیری شد ،فرصتی برای رشد و خودکفایی این صنعت در کشور فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها گفتند : اگر مردم ببینند محصولات داخلی با کیفیت تولید می‌شود از آن استقبال می کنند و برای خرید محصولات خارجی هزینه نمی کنند .

امامان جمعه در بخش دیگری از خطبه های امروز سخنان وزیر امورخارجه را در بحث مذاکرات مهم و قابل تقدیر دانستند و اظهار داشتند: شرط برگشت ایران به مذاکرات آزاد کردن پول های بلوکه شده و رفع تحریم ها است که شرط بسیاری خوبی است،این بار ایران اسلامی برای آنها شرط گذاشته است و اگر می‌خواهند به مذاکرات ادامه دهند باید شرط ایران را قبول کنند.

آنها با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها باید نسبت به آنچه تعهد داده‌اند پایبند باشند،تصریح کردند  :موضع آمریکا در بحث برجام نخ‌نماشده است و این کشور باید حسن نیت خود در قبال برجام را در عمل ثابت کند.موضع عزتمندانه ایران موجب شده آمریکایی‌ها برای مذاکره به التماس بیفتند و امروز این آمریکایی‌ها هستند که باید نسبت به آنچه تعهد داده‌اند پایبند باشند.


نظارت هر چه بیشتر دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت ها و کوتا ه کردن دست واسطه ها ،شناسایی مدیران لایق و کاردان ،برخورد با هنجارشکنان ،تجدید نظر در تولید فیلم ها و سریال ها ،فراهم سازی زمینه اشتغال و ازدواج برای جوانان ،مشارکت بیشتر مردم در طرح واکسیناسیون ، گرامیداشت هفته وقف، گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات آنان، حفظ کیان خانواده و تکریم  سالمندان  ،گرامیداشت ۱۹ مهر ماه سالروز تاسیس مجمع تقرب مذاهب در سال ۱۳۶۹ به دستور مقام معظم رهبری از دیگر محورهای مورد تاکید خطیبان جمعه بود.

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های نماز جمعه برخی شهرها و مراکز استانی به شرح ذیل گزارش کرده اند:

کرمان

 خطیب جمعه کرمان گفت: انتظار مردم از دولت این است که با نظارت بیشتر دست واسطه ها و سودجویان را از بازار و روند افزایش قیمت کالاها قطع کند.

حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با قدردانی از دولت خدمت گذار که در زمانی کوتاه، خدمات ارزنده ای را برای مردم انجام داده است افزود: تسریع در روند واکسیناسیون کرونا، سفرهای استانی و دیدارهای مردمی که نشان از مردمی بودن دولت است از جمله خدمات انجام شده دولت سیزدهم در این دوره کوتاه بوده است. 

هرمزگان

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، موضع طلبکارانه و التماس آمریکا در بحث برجام را بازی تکرار و نخ‌نماشده دانست و گفت: آمریکا باید حسن نیت خود در قبال برجام را عمل ثابت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در نمازجمعه این هفته بندرعباس اظهارداشت: دولت و مردم ایران عزت و اقتصاد خود را صرفا به برجام گره نزده و منتظر تصمیم ها و شعارهای آمریکایی‌ها نخواهند ماند.

خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: انتخاب مدیران انقلابی، کارآمد و دست پاک از مطالبات جدی مردم از دولت است که امید است با بررسی کارشناسی و دقیق افراد شایسته برای پست‌های مهم کشور و استان انتخاب شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد بیان کرد: در سال های اخیر مدیریت های ناکارآمد باعث ایجاد مشکلات متعددی برای استان شده است.

قم

امام جمعه قم هم گفت: قم حرم اهل بیت(ع) است و مسئولان امر باید با متجاهران فساد و افرادی که با علم و عمد ناهنجاری می‌کنند، برخورد قانونی، قاطع و عبرت آموز داشته باشند.

آیت الله سید محمد سعیدی  افزود: شهر قم بر اساس روایات معصومین(ع)، دارای تقدس و جایگاه با ارزشی بوده و مانند ستاره تابان در جهان اسلام فروزنده است و مردم این شهر نسبت به برخی ناهنجاری های ساختارشکنانه و منافی با حرم اهل بیت گله مند هستند.

 کردستان(سنندج)

امام جمعه سنندج هم در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر گفت: وجود وحدت عملی بین تسنن و تشیع، مانع از نفوذ دشمنان در جامعه اسلامی می‌شود و همه باید در همین راستا گام بردارند.

ماموستا فایق رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: امنیت و آسایش مردم مرهون تلاش و مجاهدت‌های نیروهای نظامی و انتظامی است و همه باید قدردان زحمات آنان باشیم .

همدان

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان از دولتمردان خواست با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی، برای مهار گرانی برنامه کوتاه مدت ارائه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی اظهار داشت: دولت برنامه ریزی خوبی برای کاهش قیمت کالاها در بلند مدت دارد که رسیدن به این هدف کمی زمانبر است بنابراین می طلبد نسبت به مهار و تنظیم قیمت برخی از اقلام اساسی و مورد نیاز مردم از جمله برنج، مرغ و تخم مرغ اقدام کند.

مرکزی(اراک)

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: استان مرکزی با کمک کادر درمان و همکاری مردم از پیک پنجم بیماری کووید ۱۹ عبور کرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت هفته وقف گفت :باید افرادی که در این مجموعه کار می کنند نجیب، خداترس و منصف باشند و با کم‌کردن هزینه کارایی بیشتری داشته باشند.

آذربایجان غربی (ارومیه )

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه،گفت: مسوولان با دقت  اجرای شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی بیان کرد: جامعه ما باید به کیفیت ایرانی اعتماد کرده و خرید کالای ایرانی را در سبد خرید خود قرار دهد.
وی تاکید کرد: برخی فیلم و سریال‌های تولید داخل خانواده و تربیت نسل‌ها را نشانه گرفته‌اند که در تولید آن باید تجدیدنظر شود. 
قزوین 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: انتخابات مجلس عراق، موضوعی بسیار مهم و تاثیرگذار در جهان است و نقشی تعیین کننده در خروج آمریکا از این کشور دارد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه شهر قزوین، افزود: انتخابات مجلس در کشور عراق بسیار حایز اهمیت است و باید از خداوند متعال و امیرالمومنین (ع) ملتمسانه درخواست کنیم که به داد مردم مظلوم عراق برسند تا توطئه های صهیونیستی در این کشور خنثی شود.

خراسان جنوبی(بیرجند) 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: با روی کارآمدن دولت سیزدهم، بارقه‌های امید در جامعه شکل گرفته که از نمونه‌های آن حضور میدانی مسوولان قوای سه‌گانه در عرصه‌های مختلف است.

حجت الاسلام محسن مشرفی با تاکید بر اینکه نیاز ضروری امروز کشور کار جهادی در همه عرصه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است گفت: اگر قرار باشد ضعف‌هایی که در بحث علمی در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های مختلف علمی به‌وجود آمده جبران شود تنها راه آن تلاش جهادی در عرصه‌های علمی است.

آذربایجان شرقی (تبریز)

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریزگفت: تنش بین کشورهای اسلامی همسایه و مسلمانان به نفع استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه و کشورهای همسایه، افزود: ارتباط عمیقی بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان برقرار است و اشتراکات فراوان بین این ۲ کشور از جمله در زبان و فرهنگ نمی گذارد آنان از هم جدا شوند.

وی با بیان اینکه اعلام موضع رسمی در روابط با کشورهای مختلف و همسایه به دستگاه دیپلماسی کشور مربوط است، اظهار داشت: برای حل مشکلات موجود باید با عقلانیت جلو رفت.

آل هاشم با اشاره به رزمایش نیروهای سپاه و ارتش جمهوری اسلامی در مناطق مرزی کشور، یادآوری کرد: پیام این رزمایش ها مشخص بوده و پیام آن برای دوستان صلح و دوستی و برای بیگانگان به ویژه فتنه گرهای آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار است.

سمنان

امام جمعه سمنان گفت: تولیدکنندگان داخلی لوزام خانگی از فرصت ویژه ممنوعیت واردات برای افزایش کیفیت محصولات خود و سپس ورود به بازارهای کشورهای دیگر بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با قدردانی از اقدام رهبر معظم انقلاب در ممنوع اعلام کردن واردات لوازم خانگی کره‌ای اظهار داشت: موضوع ممنوعیت واردات لوازم خانگی که از سال ۹۷ به دلیل مبارزه با تحریم‌ها از سوی سران قوا تصمیم‌گیری شد و فرصتی برای رشد و خودکفایی این صنعت در کشور فراهم کرد.

مازندران(ساری)

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : مراقبت از حریم و بستر رودخانه ها باید اولویت کاری مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی  بر لزوم افزایش سطح امکانات دستگاه های خدمات رسان به منظور مقابله با حوادث غیرمترقبه و کاهش خسارت ناشی از بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت : دستگاه های امدادی و خدمات رسان باید به امکانات نوین تجهیز شوند تا بتوانند در موقع لزوم به مردم خدمت ارایه دهند.

اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تبیین نقش بازیگران فرامنطقه ای در ایجاد بحران در منطقه گفت: ایران و جمهوری آذربایجان باید توجه کنند که قدرت های بزرگ درصدد آتش‌افروزی در منطقه هستند.

آیت الله سید حسن عاملی هم در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به اینکه دشمنان ایران در حال سازماندهی تحریم کامل اقتصادی ایران هستند، بیان کرد:  آمریکا سه هفته قبل اعلام کرد که مهلت مذاکره با ایران در حال اتمام است و  ایران باید سریع به پای مذاکره برگردد و بعد از گذشت چند روز اوضاع قفقاز ملتهب شد.

خراسان رضوی (مشهد)

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برخوردها و عملیاتی که امام رضا (ع) انجام دادند حرکت‌های سیاسی حساب‌شده و فتنه‌ستیزانه بود و برای ما مساله فتنه‌ستیزی مهم‌تر از جهاد نظامی است و باید با فتنه مبارزه کنیم.

آیت الله سیداحمد علم الهدی  افزود : بهره‌برداری از آموزش سیره امام هشتم (ع) برای امروز زندگی ما یک نقطه حساس و قابل‌توجهی است و دشمن به فتنه و تزویر متوسل شده‌ است و چون نمی‌تواند با ما برخورد نظامی کند و از اینکه بتواند ما را سرکوب کند، ناامید است به‌دنبال فتنه انگیزی است و لذا آنچه که امروز برای ما مهم است درس گرفتن از سیره امام رضا (ع) در فتنه ستیزی و مقابله با فتنه‌انگیزی دشمن است.

گیلان(رشت)

 نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت سفرهای استانی دولتمردان را رفتاری شایسته دانست و گفت: دولتمردان برای رسیدگی به مشکلات مردم میدانی و جهادی عمل کنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به گذشت ۲ ماه از استقرار دولت سیزدهم و تداوم افزایش قیمت ها  گفت: اگرچه ترمیم مشکلات سخت است اما امیدواریم که دولت هر چه سریعتر بتواند قیمت ها را کنترل کند تا بازار به ثبات نسبی برسد.

ایلام

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رزمایش ارتش‌ جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور قدرت نیروهای مسلح کشورمان را به رخ جهانیان کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار هم اظهار داشت: رژیم صهیونیستی که شمارش معکوس نابودی آن به حرکت درآمده برای بقای عمر خود و مقابله با جمهوری اسلامی به هر وسیله ای چنگ می زند و اینبار ترکیه و آذربایجان را در دام خدعه های خود انداخته است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی تلاش دارد با استفاده از پایگاه های نظامی خود در کشورهای پاکستان، ترکیه و آذربایجان به ایران فشار بیاورد و راه های ارتباطی ایران به اروپا را مسدود کند.

یزد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با تحلیل رویدادهای اقلیم کردستان عراق و آذربایجان در خطوط مرزی ایران گفت: مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی با درایت و دقت تحولات منطقه را رصد و هشیارانه نسبت به وظایف خود در این زمینه اقدام کنند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خصوص توطئه‌های فرهنگی دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی نیز یادآور شد: مسئولان بخش های مختلف با همکاری مردم وظایف خود را در قبال تقویت عناصر فرهنگی در جامعه اسلامی انجام دهند.

البرز(کرج)

 نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی تمام معادلات استکبار را بر هم زده است گفت: امروز وحدت مهم ترین و بزرگ ترین عامل پیروزی جهان اسلام است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از مواضع وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرد: مواضع وی  خوب و محکم است و در خصوص آمریکا اعلام کردند که پیام های شفاهی که داده می شود مورد پذیرش ما نیست که در واقع نیز همین گونه می باشد، که البته  حرف ما این است که پیام های مکتوب شان نیز در صورتی که اگر با عزت و اقتدار ایران منافاتی داشته باشد به دیوار خواهیم کوبید.

اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دولت خدمتگزار سیزدهم همه شرایط را برای واکسیناسیون همه مردم فراهم کرده است اما بعضی از افراد جامعه به این قضیه توجهی ندارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی افزود: گناه فوت مردم به‌دلیل واکسن نزدن، بر عهده کسانی است که علیه واکسیناسیون تبلیغ می‌کنند.  

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به سیاست آمریکا در قبال ایران، گفت: رییس جمهوری کنونی و پیشین آمریکا با هم تفاوتی ندارند و همه اینها پشت پرده گرگ هستند و گاهی هم به شکل روباه ظاهر می‌شوند. ما باید روی پای خودمان بایستیم و قدرتمند شویم تا دشمنان اسلام از ما هراس داشته باشند.

لرستان (خرم آباد )

  نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و مقابله با ویروس کرونا دارد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر  با تاکید بر ضرورت پیشگیری از افزایش قیمت کالاها ادامه داد: قیمت ها باید کنترل و از افزایش بی رویه آنها جلوگیری شود و در استان اقدامات خوبی برای شروع به فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل صورت گرفته اما باید بطور مستمر این اقدامات پیگیری و رصد شود.

برچسب‌ها برجام تولید داخلی رژیم صهیونیستی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام تولید داخلی رژیم صهیونیستی برجام تولید داخلی رژیم صهیونیستی دولت سیزدهم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بخش دیگری از خطبه ها حجت الاسلام والمسلمین خطبه های نماز جمعه واردات لوازم خانگی ممنوعیت واردات رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی حجت الاسلام نماز جمعه آیت الله سید دولت سیزدهم آمریکایی ها افزایش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه شهرکرد با شاره به عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، گفت: امروز عرصه بین‌الملل تغییرات سریعی کرده که اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات دنیا را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مسئولان توجه ویژه‌تری به ورزش زورخانه‌ای داشته باشند، در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که آن هم مشکلات قابل توجهی دارد که امید است زورخانه جدیدی شکل گیرد.

وی همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل بسیار مهم است چرا که شوراها، کمک کننده و نیازمند حمایت هستند‌. شوراها باید مطالبات را به درستی بیان و با واقع گرایی مسائل را به مسئولین منتقل کنند تا مشکلات مردم کاهش یابند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: معلم به عنوان یک الگوی تمام عیار، موثر و مفید برای جامعه است‌. خوشبختانه فرهنگیان کشور به خوبی در صحنه هستند اما جهت دهی علمی و فکری، ایمانی و شکل دادن آینده سازان ما به دست معلمین است.

نکونام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند، افزود: پایگاه نماز جمعه مردمی بوده و سخن اصلی در این پایگاه‌ها، درد مردم است. مواضع امام جمعه از مواضع رهبر اسلامی گرفته می‌شود و باید خط و مشی رهبری را داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کار و کارگر، مطرح کرد: انتظار کارگران این است که مسئولین صدای آنها را بشنوند. کارگر و محیط کار باید نشاط داشته تا بتواند موثر باشد و جهش تولید محقق شود. رسانه‌ها و مطبوعات هم باید کمک کنند و مطالبات را منعکس کنند.

نکونام در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تغییر سریعی هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از وقایع طوفان الاقصی و قدرت نمایی یمنی‌ها و مکمل آنها عملیات وعده صادق، افکار و نگاه جهانی تغییر پیدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات را در دنیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد