Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی، محمدمهدی حاج‌محمدی در جریان بازدید از زندان مرکزی مشهد ضمن تاکید بر توسعه اشتغال پایدار و مستمر در زندانها افزود: باید در خصوص توسعه اشتغال برنامه ریزی علمی و کاربردی صورت گیرد.

وی باورهای اعتقادی و شخصیت درمانگر را در پذیرش فرآیند درمان توسط مددجو موثر دانست و گفت: با توجه به اینکه پرسنل زندان ها در مبانی اعتقادی و پایبندی به مکارم اخلاقی و اسلامی پیشگام و الگو هستند باید به تاثیر این فضیلت در اثربخش بودن عملکردمان امیدوار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج محمدی خاطرنشان کرد: ملاک و معیار سنجش عمل ما به عنوان زندانبان، انسان سازی است و باید ببینیم در خروجی عملکرد ما چند نفر در مسیر درست قرار گرفته اند و به معنای واقعی هدایت شده هستند و بر همین مبنا کلیه اقدامات باید نتیجه مشخص داشته باشد و صِرف انجام تکالیف و ارائه گزارش و آمار کفایت نمی‌کند.  

رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی با تاکید بر لزوم درمان اعتیاد زندانیان گفت: اعتیاد می تواند کل فرآیند اصلاح و تربیت را بی اثر کند.

حاج محمدی بر نقش محوری مراقبت بعد از خروج در چرخه اصلاح و تربیت اشاره کرد و افزود: مراقبت از زندانیان پس از آزادی رکن اصلی و تمام کننده است که کوتاهی در این بخش می تواند هم خدمات زندانبانی را بی اثر کند و هم مددجو را مجددا در معرض آسیب قرار دهد

وی در همین راستا مراقبت شبکه ای را به عنوان یک الگوی مناسب و متناسب با ظرفیت های موجود مطرح کرد و گفت: با برنامه ریزی کارشناسی و نگاه علمی می توان از ظرفیت زندانیان اصلاح شده و موفق و همچنین توان پرسنل در این مدل استفاده کرد.

رییس سازمان زندان ها ضمن اشاره به لزوم مشارکت ظرفیت های مردمی در ارائه خدمات زندانبانی گفت: در خراسان رضوی و به خصوص مشهد ظرفیت های موثری از جمله آستان قدس رضوی و گروه های جهادی متخصص و توانمند وجود دارد که باید از آن به‌ بهترین شکل استفاده کرد.

وی همچنین ضمن بازدید از قرنطینه زندان مرکزی مشهد با زندانیان گفت و گو کرده و در خصوص درخواست های مطرح شده دستور رسیدگی و پیگیری صادر کرد.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی محمد مهدی حاج محمدی اشتغال زایی سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی محمد مهدی حاج محمدی مشهد آستان قدس رضوی محمد مهدی حاج محمدی اشتغال زایی سازمان زندان ها سازمان زندان حاج محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»