Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:46:49 GMT

بهترین سکانس سریال امام رضا (ع) از نگاه فتحعلی اویسی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۴۸۲۴

بهترین سکانس سریال امام رضا (ع) از نگاه فتحعلی اویسی

شبکه یک سیما در سالروز شهادت امام رضا (ع) نسخه‌ای سینمایی از مجموعه «ولایت عشق» را روی آنتن می‌برد.

به گزارش مشرق، مجموعه «ولایت عشق» به کارگردانی و نویسندگی مهدی فخیم‌زاده محصول سال ۷۹ تلویزیون است که مرحوم فتحعلی اویسی هم در آن ایفای نقش داشته است.

نسخه سینمایی از این مجموعه تاریخی پنجشنبه، ۱۵ مهر ماه در سالروز شهادت امام رضا (ع) ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنده یاد فتحعلی اویسی در سریال «ولایت عشق» نقش رجاء بن ابی ضحاک را ایفا کرده بود.

این بازیگر فقید در گفت و گوهایش بارها اعلام کرده بود که علت حضورش در این پروژه تنها به خاطر عشق و علاقه و داشتن احساسی خوب بوده است. مرحوم اویسی بهترین سکانس «ولایت عشق» را مربوط به صحنه ای می دانست که در آن نزد امام رضا (ع ) می رود و از ایشان درخواست می کند که به خراسان برود و در آنجا مستقر شود.

اکبر زنجانپور، مهدی فخیم‌زاده، فرخ نعمتی، دانیال حکیمی، محمد صادقی، بیژن امکانیان، فریماه فرجامی، بیتا فرهی، رامبد جوان، مریلا زارعی، لادن طباطبایی، عنایت بخشی، زنده یادان داوود رشیدی و سیروس گرجستانی و ... از بازیگران مجموعه ۳۰ قسمتی «ولایت عشق» هستند.

این سریال دوران آخر امامت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) را به تصویر می کشد. مأمون خلیفه عباسی، برای استحکام بیشتر پایه‌های حکومتش، با ارسال نامه‏‌های متعددی از امام رضا (ع) درخواست می‌کند به همراه بزرگان علوی به خراسان بیایند و چون با مخالفت امام مواجه می‌شود، پیکی برای انتقال آن حضرت روانه مدینه می‌کند. سرانجام امام رضا (ع) که سال‌ها در مدینه به تبلیغ دین و ارشاد مردم اهتمام ورزیده‌اند، با نقشه و حیله مأمون به خراسان هجرت می‌کنند و...

 مرحوم فتحعلی اویسی، بازیگر فقید سینما و تلویزیون دوشنبه، ۱۲ مهر ماه دار فانی را وداع گفت. پیکر زنده یاد اویسی چهارشنبه، ۱۴ مهر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان فتحعلی اویسی علی بن موسی الرضا ولایت عشق فتحعلی اویسی ولایت عشق امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد عصر دیروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) در محل این مجتمع با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان، محسن داوری، فرماندار مشهد و علیزاده، مالک مجموعه‌ موج‌های آبی مشهد برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیر مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد در این مراسم اظهار کرد: بزرگ‌ترین جکوزی کشور را براساس نیازسنجی های موجود در مجموعه موج‌های آبی ایجاد کردیم. باتوجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد مخاطب ما را زائران و مسافران تشکیل می‌دهند، به همین منظور یک نیازسنجی دقیق انجام شد و متوجه شدیم قشر بالای ۴۵ سال ما که از این مجموعه استفاده می کنند نیاز به فضایی برای تفریح و البته ورزش دارند، به همین منظور تصمیم گرفتیم بزرگ‌ترین جکوزی کشور را هم در مجموعه آبی خودمان راه اندازی کنیم و خدمات جدیدی را به علاقه مندان ارائه دهیم.

وی افزود: این مجموعه افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه داشت که باتوجه به شرایط موجود امیدواریم پاسخگوی نیاز مراجعان محترم باشیم.  به طور متوسط ۶ ساعت و نیم میزبان هر فرد هستیم و تمام تلاش و امکانات خود را به کار می‌گیریم که بهترین امکانات را با بهترین شرایط در اختیار مراجعین بگذاریم.

نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در بخشی از این مراسم گفت: این پروژه که توسط موج‌های آبی بنا شده، نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. به عنوان مثال پشت بام‌ها فضاهایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای پرت مجموعه‌ها محسوب می‌شوند اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های درآمدی را داشت.

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • حمله به نون‌خ و آقاخانی: برای اینستاگرام سریال ساخته بودید؟
  • بهترین دفاع فصل لیگ برتر انگلیس از نگاه ویلیام گالاس
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • مجموعه «نون خ ۵» از نگاه مردم
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد
  • سرو شراب با بطری در سریال پرحاشیه تلویزیون!
  • سرو مشروبات الکلی در سریال «هفت سر اژدها» جنجال‌برانگیز شد
  • ببینید | سکانس جنجالی سرو مشروبات الکی در سریال خبرساز تلویزیون!
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی