Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی جمعه‌شب در نشست شورای اداری بوشهر اظهار داشت: ظرفیت‌های استان بوشهر فراوان است و باید از این ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه استان استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید استان بوشهر متحول شده و وضعیت موجود به وضعیت مطلوب تغییر یابد افزود: باید تعریف درستی از وضعیت موجود داشته باشیم و باید به نقطه مطلوب حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرکت نیازمند یک سری مقدمات از جمله بودجه، مدیریت و کار جهادی است.

رئیس جمهور به نقش مهم و محوری مدیریت تحول‌خواه و تحول‌آفرین را در تغییر بسیار مهم دانست و اضافه کرد: مدیری که اراده کند و برای تحول اقدام کند می‌تواند تحول آفرین باشد.

وی تحول را شامل تحول شناختی، تحول نهادی و تحول فرآیندی دانست و بیان کرد: بروکراسی ادارای مانع از تغییر می‌شود و برای تغییر در وضعیت موجود باید در همه زمینه‌ها تحول را شاهد باشیم.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ما می‌توانیم با همین نیروی انسانی، بودجه و مدیریت‌های کارآمد کارهای بزرگی را انجام دهیم و باید در شناخت و نهاد تحول ایجاد کنیم و نظام اداری کارآمد را در کشور ایجاد کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: این تحول در همین سیستم باید انجام شود. باید ذهنیت افراد تغییر کند. جریان تحول‌خواهی در یک شرایط عادی محقق نمی شود.

بوشهر می‌تواند بهتر از این باشد

وی ادامه داد: بوشهر می‌تواند بهتر از این باشد و مردم انتظار دارند کاری کنیم که بوشهر بهتر از این باشد و مردم نسبت به وضع موجود راضی نیستند. به کشور و رهبری علاقه دارند ولی خواستار بهبود وضعیت هستند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه تحول نیازمند اقدام توسط مدیران است، خاطرنشان کرد: باید کاری متفاوت از قبل انجام دهیم؛ نه مثل چهل سال گذشته. باید با روحیه جهادی و انقلابی کارهای بزرگ را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در صنایع نظامی بیشترین تحریم‌ها را داریم ولی در همین حوزه بیشترین موفقیت‌ها را داشته‌ایم. در صنایع هسته‌ای با بیشترین تحریم‌ها روبرو بودیم ولی به خاطر انگیزه تحولی شاهد کارهای بزرگی هستیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما موشک می‌سازیم ولی در خودروسازی مشکل داریم چرا که در خودروسازی مدیریت موشک‌سازی را وارد نکرده‌ایم. با تلاش مدیران باید شرایط دیگری رقم بخورد.

وی افزود: قبل از سفر به استان‌ها جلسات متعددی برگزار می‌شود و تصمیمات اتخاذ و مصوب می‌شود و باید این تصمیمات دنبال شود تا به نتیجه برسد.

آیت‌الله رئیسی به مشکل نخلداران استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: اگر آب سد به نخیلات برسد مشکل آب آنها حل می‌شود. این کار جهادی نیاز دارد که هر چه سریع‌تر تکمیل شود و به نتیجه برسد.

وی افزود: برخی از مسائل قابل حل است و فقط نیازمند عزمی جهادی و انقلابی است و مدیران باید با جدیت مسائل را ندبال کنند.

لزوم رفع مشکل آب

رئیس جمهور آب را یکی از مسائل مهم استان بوشهر دانست و اضافه کرد: استان بوشهر ۷۰۰ کیلومتر با خلیج فارس مرز دارد ولی همچنان مشکل آب دارد. راه حل آن شیرین‌سازی آب دریا است و باید سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آب استان بوشهر باید از طریق نیروگاه اتمی بوشهر تامین شود، تصریح کرد: باید مشکل آب مورد نیاز مردم حل شود. این مسئله دست‌نیافتنی نیست. هر چه سریع‌تر باید این مشکل حل شود.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: نیروگاه اتمی بوشهر باید حداکثر ظرفیت تولید آب شرب برای مردم استان بوشهر را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید اقدامات لازم برای تامین حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در کشور صورت بگیرد و از صنعت هسته‌ای به صورت صحیح استفاده کنیم تا برق مورد نیاز تامین شود.

ساماندهی وضعیت ته‌لنجی

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بخشی از صنایع باید یرای خودشان نیروگاه برق بزنند اظهار داشت: صنایع باید نیروگاه مستقل برای خود احداث کنند تا مشکل برق نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در انبارهای اموال تملیکی وضعیت خوبی را شاهد نبودیم، گفت: حداکثر ظرف سه ماه باید وضعیت انبارها مشخص شود و بازنگری در قانون نیز صورت گیرد.

آیت‌الله رئیسی خواستار رسیدگی سریع به مسائل خارگ شد و افزود: مردم خارگ مقاومت کردند و وظیفه داریم به آنها خدمت کنیم.

وی خواستار ساماندهی وضعیت ته‌لنجی تا ۱۰ روز آینده شد و بیان کرد: باید قوانینی مناسبی تدوین شود که این مشکلات حمل و نقل کالاها پس از ترخیص نباشیم. مشخص شود چه افرادی به چه صورتی و به چه میزانی می‌توانند استفاده کنند.

رئیس جمهور بر توسعه پرورش میگو در استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: از همه مدیران می‌خواهیم که مصوبات جلسه با جدیت دنبال کنند تا در سریع‌ترین زمان اجرایی شود.

کد خبر 5322554

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا زلزله کرمانشاه مراسم عزاداری عزاداری 28 صفر واکسن کرونا مشهد عکس استانها خطبه های نماز جمعه امام رضا ع رحلت پیامبر اکرم ص آیت الله رئیسی استان بوشهر رئیس جمهور مشکل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟

مدیرکل دفتر موسیقی با تاکید بر اینکه تمامی کنسرت‌های بوشهر طبق قانون بررسی و اجرا می‌شوند،گفت: کنسرتی که لغو شده بود به‌زودی اجرا می‌شود و دیگر کنسرت‌ها نیز مانند گذشته ضمن بررسی قانونی مجوز اجرای خود را می‌گیرند؛بنابراین جای نگرانی نیست و کنسرت‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،شامگاه دوشنبه _دهم اردیشت_ جلسه دیدار امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان موسیقی، اعضای انجمن موسیقی و پیشکسوتان بوشهر در محل نشست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد بوشهر برگزار شد؛ در این جلسه صمیمانه که به همراه افروغ مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود و محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره موسیقی نواحی برگزار شد، فعالان موسیقی به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند و بعد از بیان دیدگاه‌های هنرمندان و فعالان موسیقی، سمیعی در طی سخنانی کوتاه با اشاره به پویایی و اهمیت موسیقی در بوشهر اظهار کرد: این جلسه نشان داد که چقدر موسیقی در بوشهر زنده، اثرگذار و پویا است؛اگر هم مشکلی وجود دارد ما آمدیم برای حل آن‍‌ها و برای این منظور تمام تلاشمان را می‌کنیم.

وی با تبریک روز خلیج فارس افزود: امسال با همت اداره کل فرهنگ بوشهر، در جشنواره خلیج‌فارس کنسرت‌های متعدد و پرمخاطبی برگزار شد اما امیدواریم در سال آینده در روز خلیج فارس شاهد اجراهای متعدد و عالی بومی از خود بچه های بوشهر در این شهر باشیم.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره انتقاداتی که درباره مشکلات ساختاری و اداری مطرح شد، پاسخ داد: صددرصد باید مشکلات ساختاری و فرایندی زودتر حل بشود و راه حل این مشکلات همین گفت‌وگوها و تعامل‌های میان ما و شما مانند این جلسه است که ایرادات را نشان بدهد تا آن‌ها را برطرف کنیم پس تعامل و گفت‌وگو میان ما ادامه دارد و سدی از سمت مدیران وجود ندارد.

سمیعی درباره اهمیت کنسرت‌ها و موسیقی در جامعه گفت: باور داریم که موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می‌کند اما همانطور که بارها گفته‌ایم تنها مرجع صدور مجوز اجراهای صحنه‌ای وزارت فرهنگ است و همانطور که در سال گذشته نشان دادیم پای این مجوزها می‌مانیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی کنسرت‌های بوشهر طبق قانون بررسی و اجرا می‌شوند،ادامه داد: کنسرتی که لغو شده بود به‌زودی اجرا می‌شود و دیگر کنسرت‌ها نیز مانند گذشته ضمن بررسی قانونی مجوز اجرای خود را می‌گیرند؛بنابراین جای نگرانی نیست و کنسرت‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر موسیقی در پایان درباره حل مشکل بیکاری فعالان موسیقی بوشهر در ایام مخصوصی مانند ایام عزاداری‌ها گفت که قطعاً برای حل این مسئله به ارائه راه حل می‌پردازیم. به نظر می‌رسد که با برنامه‌هایی مانند رویدادهای پژوهشی و اجراهای مناسبتی بتوان کاری کرد تا در آن ایام این مشکل حل شود. البته برای این منظور باید با صندوق اعتباری هنر هماهنگی، مشورت و همکاری صورت بگیرد تا مشکلات مربوط به این ایام کمتر و در نهایت جبران شود.

منبع:فارس

کد خبر 749380

دیگر خبرها

  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز