Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نیوزویک، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تصمیم دارد تا امروز در ایالت آیووا گردهمایی را برگزار کند.

براساس اخبار منتشر شده با توجه به نظرسنجی‌های اخیر در این ایالت که کاملا مثبت و به سود ترامپ بوده است، انتظار می‌رود شمار بسیاری از هواداران وی در این همایش شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش تحت عنوان «آمریکا را نجات دهید»، نخستین استارت ترامپ برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شود و دونالد ترامپ قرار است به همراه «ماریانت میلر-میکز» و «اشلی هینسن» نمایندگان این ایالت در مجلس نمایندگان و همچنین وزیر کشاورزی دولت محلی در این همایش به سخنرانی بپردازد.

طبق اعلام سازمان دهندگان این گردهمایی به شبکه ۵ محلی آیووا، امکان دارد ده‌ها هزار نفر در این مراسم شرکت کنند و براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته دونالد ترامپ در ایالت آیووا، بیشترین محبوبیت را نسبت به هر زمان دیگری در این ایالت کسب کرده است این افزایش محبوبیت در حالیست که میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته و به ویژه پس از خروج ارتش آمریکا از افغانستان به شدت کاهش پیدا کرده است.

نظرسنجی اخیر دانشگاه کوئینپیاک نشان می دهد که تنها ۳۸ درصد از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی، عملکرد شغلی بایدن را تایید می‌کنند و این در حالی است که ۵۳ درصد آن‌ها از عملکرد بایدن به هیچ عنوان رضایت ندارند.

نظرسنجی ماه گذشته این دانشگاه، میزان رضایت از عملکرد رئیس جمهور آمریکا را ۵۰ درصد اعلام کرده بود در حالی که میزان رضایت شرکت کنندگان نظرسنجی این ماه به ۴۲ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، این کاهش تا حد زیادی می‌تواند منجر به از دست رفتن حمایت احزاب مستقل از بایدن باشد؛ چالش جدیدی که بایدن با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد. ۶۰ درصد رای دهندگان مستقل از عملکرد شغلی او رضایت ندارند. نظرسنجی ماه سپتامبر نشان داده بود که ۵۲ درصد از مستقلین به بایدن نمرات ضعیفی داده اند.

طبق نظرسنجی کوئینپیاک، ۴۸ درصد از رای دهندگان با نحوه مواجهه بایدن با همه گیری کرونا موافق هستند. کمتر از ۴۰ درصد از رای دهندگان نیز به بایدن در زمینه مدیریت اقتصاد، سیاست خارجی و مهاجرت، امتیاز مثبت دادند. این نظرسنجی جدیدترین نظرسنجی است که نشان می‌دهد میزان محبوبیت بایدن به ویژه در بین مستقلین کاهش یافته است.

نظرسنجی هفته گذشته گالوپ نشان داد که میزان محبوبیت بایدن در بین مستقلین به ۳۷ درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین میزان از زمان روی کار آمدن وی بوده است. نظرسنجی جمعه گذشته آسوشیتدپرس نیز نشان داد که میزان محبوبیت بایدن در بین مستقلین از ۶۲ درصد ماه جولای به ۳۸ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی دانشگاه کوئینپیاک، آرا ۱۳۲۶ شرکت کننده را مورد بررسی قرار داد و حاشیه خطای آن ۲.۷ واحد درصد بود.

از سوی دیگر، در روزهای اخیر،کنگره آمریکا اقدام به انتشار گزارشی درباره تلاش دونالد ترامپ برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری کرد. این گزارش جزئیات تازه‌ای از چگونگی عملکرد جمهوری خواهان به رهبری دونالد ترامپ برای ایجاد هرج و مرج و بر هم زدن نظم اجتماعی در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا را فاش کرده است.

در این گزارش آمده است: ترامپ برای اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری کارکنان کاخ سفید را تا حدی تحت فشار قرار داده بود که کارکنان تصمیم به استعفای دسته جمعی گرفته بودند؛ همین امر موجب شد که رییس جمهور سابق آمریکا از مواضع خود اندکی کوتاه بیاید.

در ادامه گزارش آمده است: ترامپ در تلاش برای حفظ قدرت و مقام ریاست جمهوری و رسیدن به اهداف شخصی و سیاسی خود در کاخ سفید به شدت از اختیارات خود سوء استفاده کرده است. وی همچنین بسیاری از قوانین فدرال را نقض کرده و با تهدید به کسی اجازه اعتراض در مورد عملکردش را نداده است.

این گزارش در پی مصاحبه‌های مفصل با اعضای سابق کاخ سفید، اعضای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و بسیاری از نزدیکان وی آماده شده است.

دونالد ترامپ با حمایت یک وکیل دادگستری تلاش کرد با فشار مضاعف به کارمندان و کارکنان کاخ سفید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را لغو کند.

این گزارش اذعان می‌کند: نظام انتخاباتی آمریکا به قدری شکننده است که می‌تواند دستمایه بازی‌های سیاسی مقامات دولتی کشور شود.

در بازرسی‌های وزارت دادگستری آمریکا مشخص شده تمامی ادعا‌های دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ دروغ بوده و این که میلیون‌ها آمریکایی تصور می‌کردند نباید نتیجه این رای گیری را بپذیرند تنها یک بازی سیاسی و سوءاستفاده از قدرت بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است: دونالد ترامپ با راهنمایی‌های یک وکیل پایه یک دادگستری، مایک پنس، معاون اول خود را تحت فشار قرار داده تا از او حمایت کند. وی همچنین قصد داشت برخی مقامات ارشد وزارت دادگستری آمریکا را متهم به ایجاد اختلال در روند انتخابات ۲۰۲۰ کند.

در این گزارش گفته شده که ترامپ با سوء استفاده از وزارت دادگستری تلاش کرد تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری را لغو کند. گفته می‌شود رییس جمهوری سابق آمریکا ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ برای اعتراض به روند رای گیری و انتقاد از روش‌های الکترونیکی رای گیری برنامه ریزی کرده بود.

ترامپ در ادامه سیاست‌های فشار خود و متحدانش از وزارت دادگستری خواست تا برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ به دیوان عالی این کشور شکایت کند. وزارت دادگستری، اما در ارسال گزارش‌های دروغین خودداری کرد.

گفته می‌شود در تاریخ ۳ ژانویه سال جاری میلادی جلسه‌ای جنجالی در کاخ سفید تشکیل شد که در آن دونالد ترامپ آشکارا اعلام کرد قصد دارد جفری روزن، رییس وزارت دادگستری وقت آمریکا را با فرد دیگری جایگزین کند. ترامپ در این جلسه به اطرافیان خود در مورد این تصمیم جنجالی گفته بود که او هیچ یک از دستورات ترامپ در زمینه اعتراض به روند انتخابات را اجرایی نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترامپ بایدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری وزارت دادگستری کاهش یافته میزان محبوبیت انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات

تدابیر تحریمی جدید مجلس آمریکا علیه ایران، ونزوئلا و روسیه می‌تواند با افزایش قیمت نفت خام، به شانس پیروزی مجدد بایدن در انتخابات امسال آسیب بزند.

به گزارش اکوایران، دولت بایدن از به کار گرفتن تحریم‌های نفتی برای تسلیم‌کردن کشورهای متخاصم بیزار بوده و از بالارفتن قیمت نفت در سال انتخاباتی آمریکا هراس دارد. اما ممکن است جو بایدن مجبور به این کار شود؛ چرا که قانون‌گذاران کنگره دور تحریم‌های جدیدی را علیه کشورهایی مانند ایران اعمال کرده‌اند که می‌تواند بخش بزرگی از نفت موجود در بازارهای جهانی را خارج ساخته و تعادل را به هم بزند.

به نوشته کیث جانسون برای وبگاه فارن پالیسی، سؤال این است که آیا تحریم‌های جدید بر تولیدکنندگان بزرگ نفت، منجر به افزایش قیمت نفت در اواخر سال جاری می‌شود یا اینکه جریان نفت از قاره آمریکا به واشنگتن این امکان را می‌دهد که قیمت نفت و رفتار کشورهای متخاصم را کنترل کند؟

وسواس کنگره به تحریم ایران

آخرین تلاش‌های کنگره شامل لایحه تحریمی جدیدی بود که صادرات نفت ایران (و خریداران چینی آن‌ها) را به عنوان بخشی از یک برنامه جامع هدف قرار می‌داد. این لایحه بخشی از بسته‌ای بزرگ‌تر است که شامل کمک‌های دفاعی به اوکراین، اسرائیل و آسیا-اقیانوسیه نیز می‌شود. در صورت تصویب، تأیید رئیس‌جمهور و اجرای کامل، این تحریم‌ها می‌توانند بیش از ۷۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران را از بازار حذف کند که تقریباً نیمی از صادرات فعلی ایران را تشکیل می‌دهد.

اما این همه ماجرا نیست. لایحه تحریم‌ها تنها چند روز پس از آن ارائه شد که دولت بایدن، تحت فشار دوحزبی کنگره، به دلیل نقض مکرر وعده‌های کاراکاس در مورد برگزاری انتخابات آزاد، امتیاز لغو تحریم‌ها علیه ونزوئلا را پس گرفت. این موضوع می‌تواند در آینده برای نفت خام سنگین که پالایشگاه‌های نفتی ساحل خلیج آمریکا به آن علاقه‌مند هستند، به مشکل تبدیل شود. در همین حال، برخلاف میل واشنگتن، کی‌یف به استفاده از پهپادهای دوربرد برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های ضعیف صنعت نفت روسیه و آسیب‌زدن به توانایی صادرات محصولات نفتی این کشور ادامه می‌دهد.

مهار ناموفق اوپک

در مجموع، این اقدامات جدید بازار نفت که در حال حاضر با کمبود مواجه بوده را بیش از پیش تحت فشار قرار می‌دهد. شاخص نفت خام در لندن همچنان در حدود ۸۶ دلار در هر بشکه باقی مانده و اوپک و شرکای آن اعلام کرده‌اند که به طور داوطلبانه تا ژوئن برای حفظ قیمت‌ها، تولید نفت خود را محدود نگه می‌دارند و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه نیز بازارهای نفت را نگران نگه داشته است.

روری جانستون، بنیانگذار شرکت مشاوره تحقیقات بازار نفت «کامودیتی کانتکست» گفت: «اوپک مقدار زیادی نفت را نگه داشته و ما در ابتدای امسال با رشد تقاضای قوی مواجه بودیم». او ادامه داد: «میزان افزایش تقاضا در سال جاری یا تسریع رشد نفت شِیل ایالات متحده دو عاملی هستند که تعادل بازارهای نفت را تعیین خواهند کرد».

از نظر عرضه جهانی نفت، در حالی که اوپک و شرکای آن همچنان به کاهش تولید خود (به جز برای عراق و ایران) ادامه می‌دهند، ایالات متحده، کانادا، برزیل وگویان در حال جبران این کمبود هستند.

ایالات متحده با تولید بیش از ۱۳.۱ میلیون بشکه در روز، دوباره به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شده، اما بعید است در سال جاری، شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه باشد. کانادا می‌تواند در سال جاری نیم میلیون بشکه در روز به تولید جدید خود اضافه کند که آخرین تلاش برای بهره‌برداری از شن‌های نفتی جنجالی آن خواهد بود. گویان به عنوان بازیگری غیرمنتظره در قاره آمریکا، حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز به تولید خود نسبت به سال گذشته افزوده است. همه این‌ها با هم برای جبران هرگونه کاهش تولید از سوی اوپک کافی خواهد بود، مگر اینکه تقاضای جهانی برای نفت بسیار بیشتر از حد انتظار باشد.

در گذشته، اغلب می‌شد روی عربستان سعودی، به عنوان بزرگترین تولیدکننده اوپک برای بازکردن افزایش تولید و صادرات به منظور حفظ قیمت‌ها در محدوده معقول حساب کرد و به طور تئوری می‌توان انتظار داشت که در صورت لزوم، برای ضربه‌زدن به ایران این کار را انجام دهد. مشکل اینجاست که هدف‌گذاری عربستان سعودی و اوپک تغییر کرده است.

آن‌ها قبلاً بر حفظ قیمت نفت در محدوده ۶۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه تمرکز داشتند. با این حال، جانستون می‌گوید: «در حال حاضر، آن‌ها کف و سقف بسیار بالاتری دارند». او افزود که قیمت نفت باید به نزدیکی یا بالاتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد تا تأمین‌کننده اصلی بازار جهانی نفت، رویکرد خود را به طور کلی تغییر دهد.

به همین دلیل است که هرگونه نفتی که به دلیل تحریم‌های جدید از بازار خارج گردد، می‌تواند برای عرضه و تقاضای جهانی، قیمت نفت و از نظر سیاسی برای دولت بایدن، به مشکلی تبدیل شود.

چالش تحریم‌های جدید

با وجود افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۸، چند دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد قوانین جدید علیه این صادرات، دولت بایدن را فلج نخواهد کرد.

اول، به گفته بن کاهیل، کارشناس انرژی در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی، تحریم‌ها تا اکتبر اجرایی نمی‌شوند. دوم، آن‌ها آمریکا را ملزم می‌کنند تا بخش بسیار پیچیده‌ای از بازار صادرات نفت را هدف قرار دهد؛ یعنی پالایشگاه‌های مستقل چین که ارتباط کمی با مؤسسات مالی آمریکا دارند. این مؤسسات همان‌هایی هستند که معمولاً ابزار اصلی اعمال تحریم‌هایند.

کاهیل خاطرنشان کرد: «متوقف‌ساختن تجارت نفت ایران کار سختی است. این تجارت با پالایشگاه‌های کوچک چینی (معروف به «قوری») انجام می‌شود که اصلاً با سیستم مالی آمریکا در ارتباط نیستند. اگر می‌خواهید با این پالایشگاه‌ها مقابله کنید، باید با دولت چین تعامل برقرار داشته و من فکر نمی‌کنم بحث واردات نفت ایران مهم‌ترین مسئله در روابط دوجانبه پکن-واشنگتن باشد».

دلیل اینکه دولت بایدن نسبت به اعمال تحریم‌های جهانی بر صادرات نفت چه ایران، چه ونزوئلا و چه روسیه محتاط بوده، قابل درک است. در شرایطی که اقتصاد آمریکا رونق دارد، تورم همچنان بالاست و قیمت بنزین هم بیشتر از همه به چشم می‌آید. مشاور اقتصادی بایدن در هفته گذشته قول داد که هر کاری برای پایین نگه داشتن قیمت بنزین در طول تابستان انجام دهد و حتی به آزادسازی احتمالی ذخایر استراتژیک نفت آمریکا اشاره کرد.

کاهیل گفت: «هزینه‌های انرژی برای این دولت، از ابتدا، یک دغدغه جدی بوده است. بنابراین، آن‌ها در اعمال شدید تحریم‌هایی که می‌تواند بازار جهانی نفت را بر هم بزند، انگار روی لبه تیغ راه می‌روند».

سلاح مخفی آمریکا

شاید برای کنگره فعلی بیش از کاخ سفید، تحریم‌های نفتی همچنان آوازی خوش برای گوش مقامات است. طی یک دهه گذشته، ایالات متحده به لطف انفجار تولید نفت شیل، به تولیدکننده‌ای بزرگ، سپس صادرکننده و در نهایت به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شد.

در طول این مسیر، از نفوذ تازه به دست آمده خود برای اعمال تحریم بر کشورهایی مانند ایران، ونزوئلا و روسیه استفاده کرد، با این اطمینان که چاه‌های فوران‌کننده نفت آمریکا، هر کمبودی را از سوی تحریم‌شدگان جبران کند. قانون‌گذاران فکر می‌کنند اگر آمریکا یک سلاح نفتی دارد، پس چرا از آن استفاده نکند؟

کاهیل گفت: «این واقعیت که ایالات متحده در دهه گذشته چنین منبعی برای رشد تولید بوده است، به آن امکان داده تا بر تعداد بیشتری از کشورها تحریم اعمال کند. و واشنگتن عاشق تحریم‌های انرژی شده است. وقتی می‌خواهید فشار وارد کنید، این همیشه راه‌حل ساده‌ای است؛ هرچند همیشه هم مؤثر نیست».

از دیدگاه کاخ سفید بایدن، صرف اینکه آمریکا بزرگترین بازیگر عرصه نفت است، به این معنا نیست که درست چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌تواند از پویایی بازار جهانی نفت که بر قیمت‌ها در همه‌جا، حتی در شهرهای کوچک آمریکا تأثیر می‌گذارد، چشم‌پوشی کند.

کاهیل گفت: «نفت شیل به آمریکا آزادی عمل برای اعمال تحریم بر کشورهای بیشتری می‌دهد، اما این مجوزی بی‌قیدوشرط نیست».

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان