Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@14:02:21 GMT

وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۶۳۷۵

پنج روز پس از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد در چهارمحال و بختیاری، بامداد شنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در موقعیت جغرافیایی جدید و در فاصله نزدیک به منطقه زلزله‌زده کوهرنگ رخ داد.   به گزارش بامداد شنبه ایرنا از مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه پنج ریشتری ساعت ۰۲:۴۶:۲۵ شنبه ۱۷ مهرماه حوالی قلعه خواجه استان خوزستان به وقوع پیوست و مردم شهرستان کوهرنگ نیز این زلزله را احساس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۹.۶۷ درجه و عرض جغرافیایی ۳۲.۳۳ درجه و در عمق هفت کیلومتربی رخ داد.   نزدیک‌ترین شهرها به این زلزله ۲۵ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)، ۴۶ کیلومتری چلگرد (چهارمحال و بختیاری) گزارش شده است. نزدیک‌ترین مراکز استان به محل این زمین‌لرزه شهرکرد با ۱۳۶کیلومتر و اهواز با ۱۵۲ کیلومتر است.   سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون از خسارت این زلزله گزارشی اعلام و دریافت نشده است.   خسرو کیانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این زلزله از پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۷ ریشتری دوشنبه ۱۲ مهرماه جاری در شهرستان کوهرنگ است.   به گزارش ایرنا، براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۶:۰۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه جاری مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.   این زمین‌لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.   چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری شهرستان کوهرنگ زمین لرزه ۵ ۷ ریشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر بلوک در حوالی شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان را لرزاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، زلزله‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر ساعت 07:53:46 و به مشخصات زیر بلوک در حوالی شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان را لرزاند.

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1403/02/13 07:53:46

طول جغرافیایی: 57.52

عرض جغرافیایی: 28.17

عمق زمین‌لرزه: 9 کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

29 کیلومتری فاریاب (کرمان)

30 کیلومتری کهنوج (کرمان)

47 کیلومتری عنبرآباد (کرمان)    

 نزدیکترین مراکز استان:

163 کیلومتری بندرعباس

239 کیلومتری کرمان

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • زلزله این استان را لرزاند
  • زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان خسارتی نداشت
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان