Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل حقوقی قوه قضاییه به استعلامی در خصوص راهکار قانونی برای رفع اشتباه در صدور قرار قبولی اعاده دادرسی پاسخ داد.

خبرگزاری میزان – اداره کل حقوقی قوه قضاییه به استعلامی در خصوص راهکار قانونی برای رفع اشتباه در صدور قرار قبولی اعاده دادرسی پاسخ داد.

متن استعلام صورت گرفته از سوی مرجع مربوط و نظریه صادر شده توسط اداره کل حقوقی در پاسخ به این استعلام به شرح زیر است:
استعلام:

چنانچه به استناد یکی از بند‌های ماده ۴۲۶ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹ درخواست اعاده دادرسی کنددادگاه پس از بررسی اولیه در راستای تبصره ماده ۴۳۵ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹ قرار قبولی اعاده دادرسی صادر کند دادرس دیگر و یا همان مقام رسیدگی کننده در مرحله بعد متوجه شود که قرار قبولی بر خلاف قانون صادر شده است؛ راهکار قانونی برای رفع اشتباه به عمل آمده در قرار قبولی چیست؟ آیا دادگاه می‌تواند رأساً از قرار قبولی عدول و قرار رد صادر کند؟ آیا دادگاه با ایراد خوانده می‌تواند از قرار قبولی عدول کند؟ یا این که باید وارد ماهیت شده و حکم مقتضی صادر نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ:
از آنجا که قرار قبولی اعاده دادرسی از قرار‌های نهایی نمی‌باشد، در صورتی‌که دادگاه رأساً یا در نتیجه ایراد خوانده پی به اشتباه بودن آن ببرد، می‌تواند مستدلاً از آن عدول کند.

بیشتر بخوانید: نظریه مشورتی جدید اداره کل حقوقی قوه قضاییه در خصوص برخورداری سرپرست قانونی فرد معلول از معافیت مالیاتی

انتهای پیام/

برچسب ها: اداره کل حقوقی قوه قضاییه نظریه مشورتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اداره کل حقوقی قوه قضاییه نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه راهکار قانونی رفع اشتباه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشیاری رئیس دورتموند: اشتباه مجری را اصلاح کرد

به گزارش "ورزش سه"، پیش از دیدار حساس دورتموند و پاری سن ژرمن در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، واتسکه با لورا وونتورا، مجری شبکه دازن، در مورد بازی صحبت کرد.

در قسمتی از مصاحبه مجری از واتسکه پرسید: «این یک موفقیت برای بروسیا دورتموند است که در لیگ قهرمانان اروپا در بین ۴ تیم برتر باشد و شانس خوبی برای رسیدن به فینال داشته باشد. ادین ترزیچ، سرمربی تیم، سومین نفر در تاریخ دورتموند است که این تیم را به نیمه‌نهایی رسانده است.
قبل از او فقط کلوپ و هیتسفلد به این موفقیت رسیده‌اند. چقدر برای او خوشحالی؟»


واتسکه که به دقت به صحبت‌های وونتورا گوش می‌کرد متوجه اشکالی در اطلاعات این مجری شد و قبل از پاسخ دادن به سوالش تصمیم گرفت این اشتباه را اصلاح کند.

واتسکه گفت: «این حرف تو کاملا درست نیست.»
مجری پاسخ داد: «اوه، توضیح بده.»
سپس رئیس دورتموند اشتباه مجری را به او گفت: «نویو اسکالا هم این کار را کرده است. در سال ۱۹۹۸ ما در نیمه نهایی مقابل رئال مادرید بازی کردیم.»

مجری که به اشتباهش پی برده بود عذرخواهی کرد: «اوه بله، این یکی را یادم رفته بود.»

در ادامه واتسکه گفت: «مشکلی نیست، البته برای سوال اصلی هم پاسخی وجود دارد. این عالی است که اینجا هستیم. اگر به فینال برویم سهمیه پنجم چمپیونزلیگ را خواهیم گرفت و در فصل بعد هم حضور داریم. برای همین یک فرصت عالی داریم.»

دیگر خبرها

  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • آیین دادرسی تجاری در انتظار تصویب مجلس
  • هوشیاری رئیس دورتموند: اشتباه مجری را اصلاح کرد
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است