Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:03:45 GMT

مهریز قطب پرورش شترمرغ در استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۷۲۷۳

مهریز قطب پرورش شترمرغ در استان یزد

ایسنا/یزد شهرستان مهریز با برخورداری از ۱۷ مزرعه پرورش شترمرغ و تولید سالیانه حدود ۱۵۰ تن گوشت این پرنده، رتبه اول این صنعت در استان یزد را به خود اختصاص داده است.

«محمد جعفری» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز ضمن اعلام این خبر، در این باره تصریح کرد: شرایط آب و هوایی و علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران باعث شده است تا صنعت پرورش شترمرغ متقاضیان زیادی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان مهریز یکی از شهرستان‌های پیشرو در استان یزد در این زمینه است و در حال حاضر ۱۲ واحد صنعتی و پنج واحد سنتی در شهرستان فعال هستند.

جعفری از بازار خوب محصولات این پرنده با ارزش گفت و افزود: گوشت، تخم، پوست، پر، روغن و سایر قسمت‌های این پرنده یا در داخل شهرستان استفاده می‌شود یا به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: پرورش شترمرغ، صنعتی پرسود با اشتغال‌زایی بالاست و شترمرغ پرنده‌ای با ارزش است که گوشت آن برای بیماران دیابتی‌ توصیه می‌شود و تخم و چرم این پرنده نیز در صنایع دستی کاربرد دارد.

این مسئول ادامه داد: سالیانه حدود ۱۵۰ تن گوشت شترمرغ در مهریز تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی مهریز، جعفری از دیگر مزایای پرورش شترمرغ را مقاومت بالای آن در برابر بیماری‌ها و فقر غذایی اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي پرورش شتر مرغ استانی اقتصادی مهريز پرورش شترمرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «آواز آن پرنده آتشین» سمیه کاظمی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کاظمی در این‌رمان اجتماعی، به جامعه جنگ‌زده دهه ۱۳۶۰ نگاه می‌کند؛ جامعه‌ای که با عشق، آرزو، امید، بهت و اندوه همراه بوده است. کتاب همچنین روایتگر داستان زنانی رنج کشیده و مردانی است که صدای بمب و خمپاره به کابوس شان تبدیل شده است.

«آواز آن پرنده آتشین» هم مناسب مخاطبینی است که طعم جنگ را چشیده‌اند و هم مناسب کسانی است که آن ایام را تجربه نکرده اند و فقط روایت هایی به گوش شان رسیده است.

داستان از عشق سودابه به یکی از پسران همسایه آغاز می شود اما این عشق با مخالف برادر سودابه مواجه می‌شود. برادر برای دوری سودابه از پسر، خواهرش را به اهواز می‌فرستد. سودابه بعد از حضور در اهواز با حال و هوای مناطق جنگ‌زده آشنا و در ادامه با ماجراها و واقعیت‌های جنگ روبرو می‌شود.

کد خبر 6098230 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • فرآیند پرورش و پردازش گوشت مرغ در مدرن ترین مرغداری و کارخانه آمریکا (فیلم)
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • ببینید | ناک‌اوت کردن مار سمی بزرگ توسط یک پرنده