Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: 67 درصد جمعیت بالای 12 سال شهرستان اردبیل دز اول واکسن خود را دریافت کردند.

محمدرضا خلفی‌زاده 17مهر در نشست با مسئولان آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: 26 درصد جمعیت بالای 12 سال استان اردبیل نیز تاکنون دز اول و دوم واکسن را دریافت کرده و در برابر بیماری کرونا ایمن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شهرستان اردبیل تاکنون 528 دز واکسن برای تزریق تخصیص پیدا کرده است، گفت: از این تعداد 489 هزار دز تزریق شده و کار واکسیناسیون با سرعت و قوت در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل با بیان اینکه 89 درصد سهمیه واکسن شهرستان اردبیل تزریق شده و هیچ مشکلی در تأمین واکسن و دپوی آن وجود ندارد، تصریح کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز از یک هفته پیش آغاز شده تا 56 هزار و 217 نفر دانش‌آموز در شهرستان اردبیل در گروه سنی 12 تا 18 سال واکسینه بشوند.

خلفی‌زاده افزود: 37 درصد دانش‌آموزان در شهرستان اردبیل واکسن خود را دریافت کردند و برای تزریق دز دوم 28 روز آینده باید به مراکز جامع و تجمیعی مراجعه کنند.

وی به آغاز طرح ضربتی واکسیناسیون دانش‌آموزان در سه روز آینده خاطر نشان کرد: با فعالیت شبانه‌روزی مراکز تجمیعی و جامع سعی بر این است تا در این سه روز صد درصد دانش‌آموزان واکسن دز اول خود را دریافت کنند.

خلفی‌زاده اضافه کرد: با تزریق دز دوم در 28 روز آینده قرار است از 26 آبان ماه مدارس به صورت حضوری پذیرای دانش‌آموزان باشند.

وی از اعتماد و همراهی والدین قدردانی کرد و ادامه داد: قطعا این اعتماد و همراهی به ایمنی بیشتر کمک خواهد کرد تا با واکسیناسیون معلمان و کادر مدرسه،‌ دانش‌آموزان نیز با خیال راحت و ایمنی بیشتر در فضای مدرسه حضور پیدا کنند.

خلفی‌زاده فعالیت هفت مرکز تجمیعی را از ساعت هشت صبح تا 17 عصر یادآور شد و بیان کرد: 18 مرکز جامع سلامت نیز غیر از روزهای تعطیل در وقت اداری برای تزریق واکسن در خدمت هموطنان هستند.

وی اطلاع‌رسانی و همراه کردن دانش‌آموزان و اولیا را در این کار همگانی وظیفه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: ما سعی و تلاشمان بر این است تا فضا را برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در هفت مرکز تجمیعی، 18 مرکز جامع سلامت در مجموع 25 مرکز و همچنین 78 پایگاه سلامت فراهم کنیم و در روستاها نیز 15 مرکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در خدمت اجرای این طرح هستند.

خلفی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تاکنون 20 هزار و 980 نفر از دانش‌آموزان تزریق دز اول واکسن خود را انجام دادند و 35 هزار دانش‌آموز مابقی نیز در روزهای آینده تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند.

وی توان مرکز بهداشت شهرستان را تزریق روزانه 12 هزار دز واکسن اعلام کرد و گفت: هیچ مشکلی در تزریق واکسن وجود ندارد و برای دانش‌آموزان تزریق واکسن از نوع سینوفارم انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل با قدردانی از سپاه، آموزش و پرورش و هلال احمر برای در اختیار گذاشتن سالن‌ها، تجهیزات و امکانات در طرح واکسیناسیون فراگیر افزود: هم در مراکز شهری و هم روستایی به اندازه کافی واکسن از نوع برکت و اسپرتینگ و سینوفارم آماده شده تا به تناسب درخواست مراجعین تزریق واکسن به انجام برسد.

با واکسناسیون فعال و فراگیری که در شهرستان‌های مختلف استان آغاز شده، شاهد فروکش کردن موج پنجم کرونا هستیم که البته این وضعیت شکننده است و در صورت عدم رعایت مردم امکان شیوع مجدد کرونا در موج جدید وجود دارد که تلاش مسئولان استان بر این است تا با سرعت دادن به واکسیناسیون حداقل جلوی مرگ و میرها گرفته شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از این شاهد موج‌سواری این بیماری منحوس در استان نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسیناسیون سراسری کرونا پایگاه سلامت استانی اجتماعی مرکز بهداشت شهرستان شهرستان اردبیل دانش آموزان تزریق واکسن خلفی زاده دز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه تاکید کرد.

کلام‌الله صفری ۱۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم تاکید کرد و گفت: ضروری است جایگاه معلم در جامعه تقویت شود و نگرش مردم به معلم، باید نگرش نسبت به انبیا باشد.

وی به ایجاد انگیزه در معلمان برای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم در استان داریم و برای انتخاب معلم نمونه، ۶ هزار و ۱۹۸ مشارکت کردند و با ارزیابی انجام گرفته ۸۰۵ نفر به مرحله منطقه‌ای و در ادامه نفر۵۹ به مرحله استانی راه یافتند و نهایتا ۴ نفر انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

صفری همچنین از میان مدیران و معاونان و مربیان بهداشت نیز نهایتا ۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند، افزود: تولید محتوای آموزشی، نحوه تدریس، شیوه استفاده از فناوری، ارائه طرح درس، مقبولیت، سابقه بالای ۱۰ سال، اظهارنظر شورای مدرسه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای دانش‌آموزان و غیره از معیارهای انتخاب معلم نمونه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در حوزه آموزش و پرورش طی یک سال گذشته، ادامه داد: پخش زنده برنامه سلام معلم توسط صدا و سیمای مرکز اردبیل از اقدامات برجسته این حوزه است.

وی به راه‌اندازی پویش‌های مختلف در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم در سطح استان، تصریح کرد: در سطح استان ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه فعال است که در هفته معلم امسال زنگ سپاس در همه مدارس استان با حضور مقامات استانی به صدا درآمد.

صفری تجدید پیمان با شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با معلمان پیشکسوت، حضور مسئولان در شورای دبیران، راه‌اندازی قرارگاه جهادی فرهنگیان در خیابان معلم اردبیل، ایجاد یادمان شهدای فرهنگیان و دانش‌آموزان، شناسایی معلمان شاخص، کارآمد و سرآمد استان برای حضور دورهمی در صدا و سیما، ایجاد نمایشگاه از دستاوردهای آموزش و پرورش، برگزاری جشن پیوند مسجد و مدرسه، دومین جشنواره معلم خلاق ایل عشایر، شب شعر و غیره از جمله اقدامات و فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب