Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی صادقی نیارکی، امروز در نشست هم‌اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت، اظهار داشت: نسبت صادرات به واردات لوازم خانگی در سال آینده باید به 50 درصد برسد، در حال حاضر این رقم ‌حدود 1.6 برابر است، یعنی 200 میلیون دلار واردات در مقابل 160 میلیون دلار صادرات لوازم خانگی انجام می‌شود که باید این رقم تا سال آینده به 50 درصد برسد، برای این منظور باید بتوانیم سال آینده 800 میلیون دلار صادرات لوازم خانگی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: لازمه صادرات بیشتر افزایش کیفیت و عمر ساخت داخل و همچنین تامین اجزاء و قطعات لوازم خانگی است تا نسبت تولید داخل بیشتر شود.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات نیاز به بازاریابی، طراحی پلتفرم مشترک و طراحی‌های جدید در کیفیت و شکل لوازم خانگی است و بحث اصلی ارزبری و رقابت‌پذیری است.

صادقی نیارکی این را هم گفت که تا سال 1404 باید نسبت به صادرات به واردات لوازم خانگی از آنچه که الان وجود دارد برعکس شود یعنی نسبت صادرات دو برابر واردات لوازم خانگی شود.

در ادامه این نشست، دبیر انجمن صنایع صوت و تصویر گفت: در حال حاضر وضعیت تولید تلویزیون در کشور مناسب شده است، در حالی که سال 97 تولید داخلی بسیار ناچیز بود و الان باید روی کاهش قیمت و افزایش کیفیت تلاش کنیم.

شریفی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نصب‌ شده تولید تلویزیون در کشور 3.5 میلیون دستگاه است در حالی که امسال حداکثر 1.3 میلیون تلویزیون تولید می‌کنیم، یعنی خط تولید با 50 درصد ظرفیت خالی کار می‌کند که این امر موجب افزایش هزینه سربار و افزایش دستمزد کارگران می‌شود، بنابراین اول باید تکمیل ظرفیت انجام شود و بعد باید به فکر صادرات باشیم.

دبیر انجمن صنایع صوت و تصویر با بیان اینکه 45 درصد تلویزیون‌های مصرفی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: بحث‌هایی که گفته می‌شود لوازم خانگی خارجی وارد نشود، روی کاغذ است، در حالی که قاچاق لوازم خانگی، ما تولیدکنندگان را خفه می‌کند، آنها با ارز ارزان وارد می‌کنند در حالی که تولیدکنندگان ارز نیمایی دریافت می‌کنند.

هاشمی افزود: وقتی قاچاقچیان کالاهای با ارز 4200 تومانی مانند سوخت، آرد و دارو را از کشور خارج می‌کنند، با پول آن لوازم خانگی به داخل کشور قاچاق می‌کنند و ما نمی‌توانیم با آنها رقابت کنیم، ما با وزارت صنعت مشکلی نداریم، مشکل ما بیرون از وزارتخانه است، باید با تکمیل ظرفیت تولید قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم، بروکراسی اداری در کشور زیاد است.

وی اظهار داشت: حاکمیت 5 نوع مالیات از بخش رسمی تولید می‌گیرد و مطالبه ما این است که سازمان مالیاتی سراغ 50 درصد بخش غیررسمی برود و از آنها مالیات بگیرد،بیمه تامین اجتماعی جریمه‌های غیرواقعی برای تولیدکننده تحمیل می‌کند، مشکلات نظام بانکی سر جایش بماند و همه اینها بر قیمت تمام شده تولید اثر می‌گذارد و با وجود رایزن‌های بازرگانی تا زمانی که مسائل تولید حل نشده است، نمی‌توانیم بازار کشورهای دیگر را به دست بیاوریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات لوازم خانگی دلار کیفیت معاون وزیر صنعت معدن و تجارت وزارت صمت لوازم خانگی تولید داخل معاون وزیر صنعت معدن و تجارت لوازم خانگی سال آینده 50 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی

همشهری آنلاین: مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا گفت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.
همچنین در این زمینه امید علی مسعودی؛ عضو شورای سواد فضای مجازی ساترا درباره این سریال و لزوم حذفش از پلتفرم ها می گوید: «پخش سریال حشاشین محصول شبکه تلویزیونی مصر از ماه مبارک رمضان از این شبکه و پلتفرم های نمایش خانگی در ایران و کشورهای عرب زبان آغاز شد و همچنان این سریال در حال کسب مخاطب بیشتر از طریق سکوهای نمایش خانگی است. سریال حشاشین با بودجه ای ۱۲ میلیون دلاری ساخته شده و یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کشورهای عرب زبان به شمار می‌رود. این سریال دست روی کاراکتری گذاشته که تاریخ درباره آن روایات متعددی را مطرح کرده و تاکنون دستمایه ساخت بازی‌های ویدیویی مشهوری با نام «اساسینز کرید» (فرقه آدمکشی) و تولید فیلم و سریالی به همین نام بر اساس این بازی و حتی نوشته شدن یک سری رمان و کمیک بوک (داستان مصور) از روی آن بوده است.» وی در ادامه یادآور می شود:«نوجوانان جهان با دنیای دروغینی که کمپانی فرانسوی بازیسازی یوبیسافت از جهان حشاشین ساخته آشنایی دارند و متاسفانه فریب قصه‌های دروغ این بازی و مشتقات آن (کتاب‌ها و سریال و…) را خورده‌اند. پیش از این بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ ای اقدام شایسته‌ای در برابر دروغ‌هایی که در این فرنچایز بازی ویدیویی مطرح شده انجام نداده بود و حالا با تولید و انتشار سریال مذکور از شبکه نمایش خانگی ساترا نیز در معرض آزمونی تازه قرار گرفته است.
برجسته کردن فرقه ها از پروژه‌های مهم صهیونیسم جهانی به شمار می‌رود و تصور می‌شود که تولید و پخش چنین سریال پر هزینه‌ای نیز با همین سیاست‌ها همسو باشد. این سریال با پخش در ایام ماه مبارک رمضان که ماه همدلی مسلمانان است، سعی کرد تا اختلافات مذهبی مسلمانان را به تبلور بکشد. یکی از اهداف سریال حشاشین این بود که ترور و سرآغاز ترور را به اسلام و به خصوص به شیعه‌ها ربط دهد. شاهد این نظریه آن است که در این سریال تاکید میشود که تروریست از جهان عرب متولد نشده است بلکه شهرهای ری، قم و اصفهان را منشاء تروریست معرفی میکند. »
همچنین مسعودی در بخش دیگر صحبت هایش تصریح می کند:«تولید و انتشار این سریال که از نظر تاریخی محلی از اعراب ندارد و اشکالات ریز و درشتی به فیلنامه آن وارد است در پلتفرم های نمایش خانگی ایرانی همراه با انتشار در پلتفرم های عرب زبان، این ضرورت را بیشتر از گذشته مطرح کرد که لازم است انتشار تمام سریال های خارجی نیز همچون سریال های داخلی ناچار به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) شود.
حالا که شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین آیین نامه محتوایی شبکه نمایش خانگی است پیشنهاد میکنم در این آیین نامه انتشار سریال های خارجی نیز مشمول ممیزی پیشینی شود چون زمانی که سریالی خارجی از شبکه نمایش خانگی پخش میشود، قطعا حتی اگر بعدا از شبکه نمایش خانگی حذف شود، دیگر این حذف کارایی لازم را نخواهد داشت، ضمنا توجه به این نکته ضروری است که پیشگیری بهتر از درمان است و چنانچه سریال های خارجی قبل از پخش ممیزی شوند، این امر آسیب کمتری برای خانواده های ایرانی خواهد داشت. »

کد خبر 847539 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مصر خبر مهم فیلم و سریال ایرانی فیلم و سریال خارجی

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت