Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری چندین سال است که مردم شهر بروجن از وجود نیترات در آب شرب گلایه‌مند هستند و بر این باورند که متاسفانه نیترات موجود بالاتر از حد استاندارد است، اما مسئولان امر این موضوع را رد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری نیترات موجود در آب شرب شهر بروجن را پایین‌تر از استاندارد بیان کرد، به‌گونه‌ای که نگرانی بابت آب مصرفی وجود ندارد، اما به دنبال این موضوع، همچنان این گلایه‌مندی وجود دارد و شهروندان ادعا می‌کنند نیترات همچنان در آب شرب وجود دارد، اما توجهی به آن صورت نمی‌گیرد و مسئله‌ای رها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این گلایه مردمی شهر بروجن، خبرنگار ایسنا به پیگیری این موضوع پرداخت تا مشخص شود نیترات موجود در آب شهر بروجن از حد استاندارد بالاتر بوده یا در حد مجاز است تا نگرانی مردم این شهر از این بابت کاسته شود.

وجود نیترات در آب شرب بروجن توسط مسئولان رد می‌شود

یکی از شهروندان بروجنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چندین سال است که نیترات موجود در آب شرب مردم وجود دارد و باتوجه به پیگیری‌های بسیار این مشکل برطرف نشده و همچنان وجود دارد، به طوری که به مساله‌ای فراموش شده تبدیل شده است.

به گفته مسئولان این امر صحت ندارد و روزانه آب شرب مصرفی آزمایش و رصد می‌شود.

کیفیت آب شرب توسط دانشگاه علوم‌ پزشکی رصد می‌شود

فرشاد متقی- مدیر روابط عمومی شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب از طریق دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه ناظر رصد می‌شود، اظهار کرد: آب شرب مصرفی استان از طریق مراکز بهداشت شهرستانی در شهرستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی در روستاها و خانه‌های بهداشت، دائما از نظر کلرزنی و کیفیت پایش می‌شود، علاوه بر اینکه آزمایشگاه آب شرکت آبفا آزمایشات لازم را از آب شرب مصرفی مردم انجام می‌دهد، در صورتیکه در منطقه‌ای، آب شرب دارای مشکل باشد، بدون تذکر یا اخطار منبع آب را پلمب می‌شود.

 وی افزود: نیترات موجود در آب در هیچ نقطه‌ای از چهارمحال و بختیاری بالاتر از حد مجاز بالاتر نیست، زیرا اگر نیترات موجود نزدیک به حد غیرمجاز برسد، اجازه توزیع آب داده نمی‌شود، از طرفی باتوجه به اهمیت موضوع و سلامت مردم این مسئله با جدیت دنبال می‌شود.

متقی با بیان اینکه آب توزیعی در شبکه آبرسانی، از استانداردهای لازم برخوردار است، خاطرنشان کرد: از سوی شرکت آبفا، چهار چاه برای تامین آب شرب شهرستان بروجن اجاره شده است، بنابراین تا زمانی که از سوی متولیان کنترل کیفی آب و شبکه بهداشت تائیدیه لازم صورت نگیرد، هیچ چاهی وارد مدار نخواهد شد.

طی تماس‌های مکرر، فرماندار شهرستان بروجن این موضوع را رد کرد و گفت: مردم از کجا می‌دانند نیترات در آب شرب وجود دارد، آب مصرفی توسط آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر گزارشی از سوی مسئولان امر در زمینه نیترات موجود در آب، حاصل شود پاسخگو هستم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها منطقه چهارمحال و بختیاری نیترات آب چهارمحال و بختیاری نیترات در آب شرب شهر بروجن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری

رئیس کل دادگستری استان مازندران از بررسی ۵۳ فقره پرونده در راستای تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی این استان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به ملاقات مردمی در این هفته با حضور مسئولان قضائی اظهار کرد: در این ملاقات و دیدار مردمی ۵۳ مورد از پرونده متقاضیان در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید مورد بررسی و پاسخ داده شد.

وی افزود: این پرونده‌ها در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: برگزاری دیدارهای مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضائی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مدنظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی با تاکید بر اینکه این دیدارها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصاً وارد میدان شده است و این موضوع افزایش رضایت‌مندی مردم از قوه قضائیه را به همراه دارد.

کد خبر 749716

دیگر خبرها

  • استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • تصاویری از اجساد سالم؛ راز مومیایی خود به خود مردگان در یک منطقه چیست؟ (۱۶+)