Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@18:15:18 GMT

طالبان: آماده‌ تشکیل حکومت فراگیر هستیم

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۰۰۵

طالبان: آماده‌ تشکیل حکومت فراگیر هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفت‌وگو با تلویزیون الجزیره در پاسخ به فشار کشورهای غربی مبنی بر عدم تشکیل حکومت فراگیر از سوی طالبان، گفت که آنها آماده‌ تشکیل حکومت همه‌شمول هستند اما نه گزینشی.

وی افزوده که جامعه جهانی به خواست‌های مردم افغانستان باید احترام بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که قرار است مقام‌های بلند پایه‌ آمریکایی در روزهای شنبه و یک‌شنبه با نمایندگان طالبان در دوحه دیدار کنند.

خروج مصوون شهروندان آمریکایی و افغان‌هایی که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند، بخشی از مسایلی است که دو طرف روی آن گفت‌وگو خواهند کرد.

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان که برای چندین سال در گفت‌وگوهای صلح افغانستان دخیل بود، در این گفت‌وگوها حضور دارد.

مقامات آمریکایی آشنا به این مساله گفته اند که این مذاکرات در زمینه به رسمیت شناختن طالبان از سوی واشنگتن نخواهد بود و هرگونه مشروعیت طالبان به اقدامات آنها و عمل به تعهداتشان در دراز مدت بستگی دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1114174 برچسب‌ها طالبان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان پایه اقتدار حکومت اسلامی را مردم دانست و با بیان اینکه هرجا خطا کرده‌ایم جاهایی بوده که از حضور مردم در صحنه‌های مختلف اقتصادی و اجرایی غفلت کرده‌ایم، گفت: باید کارها را به مردم واگذار کنیم.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شورا پل ارتباطی بین دولت و مردم است، حال چه شورای اسلامی شهر باشد چه مجلس شورای اسلامی. ضرورت دارد در جریان اقتصادی و تولیدی مردم را مشارکت دهیم و آنان را تشویق به کسب و کار و مشارکت در کارهای تولیدی و اقتصادی کنیم.

استاندار لرستان بیان کرد: انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای استان علاوه بر قانون شناسی، فرصت‌های موجود را شناسایی کنند. همچنین استفاده از پیمانکاران بومی به خصوص در طرح‌های کوچک شهرداری‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مناقصه محدود مسابقه محلی است، بیان کرد: باید مناقصه‌ها محدود برگزار شود و از ظرفیت پیمانکاران استان در پروژه‌های کوچک استفاده شود.

شفقت با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های استان در داخل استان بهره‌برداری شود و ارزش افزوده در شهرداری‌ها مساله‌ای مهم است، اضافه کرد: در استفاده از پیمانکاران بومی به ویژه در کارهای کوچک تعلل نکنید.

وی عنوان کرد: لرستان استانی سیل‌خیز است و ضرورت دارد منابع طبیعی، محیط زیست در اطراف شهر عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری را انجام دهند.

شفقت برساماندهی رودخانه‌های لرستان تاکید کرد و افزود: اختلاف‌نظری بین شهرداری خرم‌آباد و آب منطقه‌ای لرستان روی ساماندهی خرم‌رود وجود دارد که باید حل و فصل شود و هر کدام از آن‌ها که متولی محسوب می‌شوند موظف به ساماندهی رودخانه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود