Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@02:34:03 GMT

برکت به دانش آموزان تزریق می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۰۵۵

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واکسن برکت نیز اکنون در حال تست برای کودکان است، اما هنوز این نتایج این بررسی اعلام نشده و اکنون همان واکسن سینوفارم در زنجیره درمانی کووید ۱۹ قرار دارد.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: علیرضا مرندی در پاسخ به این پرسش که کودکان بهتر است چه نوع واکسنی را دریافت کنند گفت: در این زمینه ما انتخاب و گزینه موردنظری نداریم، لذا تنها واکسن موجودی که امتحان شده و می‌توان برای افراد زیر ۱۸ سال مورد استفاده قرار داد، واکسن چینی سینوفارم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی اضافه کرد: منتها واکسن برکت نیز اکنون در حال تست برای کودکان است تا مشاهده کنیم آیا این نوع واکسن برای این سنین نیز ایمن هست یا خیر که به احتمال زیاد نتایج آن مثبت خواهد بود، اما هنوز این نتایج این بررسی اعلام نشده و اکنون همان واکسن سینوفارم در زنجیره درمانی کووید ۱۹ قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر واکسن مناسب کودکان به آنان تزریق نشود ممکن است چه عوارضی ایجاد کند، گفت: در درجه اول ممکن است آن واکسن ایمنی لازم را ایجاد نکند، در این صورت ممکن است واکسن عوارضی از خود نشان دهد؛ لذا می‌توان گفت اگر در افراد بالغ درصد کمتری دچار عارضه می‌شوند، ولی در استفاده همان واکسن برای کودکان اگر موضوع ایمن بودن تست نشده باشد، ممکن است عارضه بیشتری ایجاد کند.

این متخصص کودکان اظهار داشت: ما در کشور واکسن‌هایی را که نمی‌شناسیم را مورد استفاده قرار نداده‌ایم و تلاش شده است واکسن مورد اعتماد برای افراد جامعه تزریق شود.

مرندی با اشاره به اینکه، چون کارآزمایی‌های بالینی تنها روی افراد بالغ صورت گرفته است، اظهار داشت: لذا باید مشاهده شود هر واکسنی که قرار است مورد تلقیح قرار گیرد، مصونیت در کودکان ایجاد می‌کند یا خیر و در مرحله بعد عوارض نداشته باشد.

این متخصص کودکان اظهار داشت: به صورت کلی باید در نظر داشته باشیم واکسن‌های معمولی نظیر سرخک، سیاه‌سرفه، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سل و... که برای کودکان در نظر گرفته‌ایم، تولید داخلی هستند و ده‌ها سال است که امتحان خود را پس داده‌اند و اگر نیز عوارضی داشته به مرور زمان رفع شده است، لذا این واکسن‌های تولید داخلی دارای استاندارد و تاییدیه سازمان جهانی بهداشت است.

متخصص کودکان در زمینه اینکه آیا برای کودکان پیش از واکسن تغذیه خاصی مدنظر است، گفت: این طبیعی است که کودکان در سن رشد قرار دارند، باید تغذیه مناسبی داشته باشند، ولی برای پیش یا پس از واکسن کرونا غذا یا داروی خاصی موردنیاز نیست و این موضوع برای بزرگسالان نیز صدق می‌کند، اما کودکان یا بزرگسالان پس از واکسن زدن در وصرت مشاهده عوارض و درد در ناحیه تزریق می‌توانند یک دز استامینوفن استفاده کنند که این موضوع الزامی ندارد.

بیشتر بخوانید: تجربه‌های جهانی در قرنطینه‌های هوشمند

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا برای کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد