Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:39:41 GMT

آیین‌های هفته ملی کودک در تبریز برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۰۸۱

آیین‌های هفته ملی کودک در تبریز برگزار می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین‌های هفته ملی کودک با شعار "حال خوش کودکی رنگ خوش زندگی" با مشارکت شهرداری تبریز و در سطح استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

 همزمان با هفته کودک و با مشارکت شهرداری تبریز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، طی روزهای ۱۶ الی ۲۲ مهر آیین‌های هفته ملی کودک با شعار "حال خوش کودکی رنگ خوش زندگی" در سراسر استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در راستای تحقق اهداف شعار این هفته، برنامه‌های گسترده، جذاب و متنوعی تدارک دیده شده است که با همکاری شهرداری تبریز و دستگاه‌های عضو ستاد هفته ملی کودک، برگزار خواهد شد.

معرفی و تجلیل از کودکان فعال در عرصه‌های هنری و ادبی، اجرای ۱۰ها برنامه فرهنگی هنری از قبیل مسابقه، سرود، قصه‌گویی و کارگاه‌های متنوع هنری و ادبی به‌صورت حضوری و مجازی، برگزاری آیین تجلیل از فعالان حوزه کودک در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی، حضور در مزار شهدا و بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب اسلامی، حضور در تعدادی از روستاهای محروم و اهدای کتاب و اقلام فرهنگی به کودکان این مناطق، تجلیل از پرستاران بیمارستان کودکان و برپایی نمایشگاه آثار منتخب هنری کودکان استان در تبریز و دیگر شهرهای استان، اجرای برنامه‌های مشترک در موضوعاتی نظیر اهمیت آب و تغذیه سالم با مشارکت شیلات و آب منطقه‌ای از جمله برنامه‌های هفته کودک هستند.

همچنین دیدار و گفت‌وگوی کودکان با ائمه جمعه و فرمانداران شهرهای استان و برگزاری نشست‌های مجازی با حضور کارشناسان امر برای خانواده‌ها در موضوعاتی نظیر رسانه، باورهای دینی، محیط زیست ایمنی و سلامت کودکان از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در استان هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز؛ انتظار می‌رود با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده بخش مهمی از اهداف مورد نظر هفته ملی کودک به‌ویژه در زمینه توجه به حقوق شهروندی کودکان و زمینه‌سازی مناسب برای برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی محقق شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری روز كودك شهرداری تبریز هفته ملی کودک شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، این سلسله نشست‌ها به ابتکار شهرداری تبریز برگزار خواهد شد و در ماههای آینده به صورت مستمر بین شهرداران شهرهای جاده ابریشم ادامه خواهد یافت.

شهردار تبریز در جریان برگزاری این وبینار به ارائه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و توریستی شهر تبریز و تبیین جایگاه ژئوپلتیک این شهر در مسیر جاده ابریشم پرداخت.

یعقوب هوشیار گفت: کلانشهر تبریز قطب اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و ارتباطی شمال غرب ایران است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود، نقشی اساسی در ارتباطات بین ایران و دنیای غرب دارد. همین موقیعت در طول تاریخ با عبور جاده ابریشم، جایگاه بزرگی در اقتصاد جهانی برای تبریز رقم زده است.

وی افزود: تبریز، پایتخت بازرگانی و تجارت ایران و رقیب تجاری شهرهای چین و قسطنطنیه بود که علاوه بر ثروت، هنر و معماری بسیار زیبایی را نیز در خود جای داده بود. در حال حاضر هم بازار سرپوشیده‌ی تبریز از بزرگترین بازارهای دنیا به حساب می‌آید.

هوشیار اضافه کرد: تبادل فرهنگ یکی از اصلی ترین ارزش‌های جاده‌ی ابریشم بود. هنر، مذهب، فلسفه، تکنولوژی، زبان، علم، معماری و دیگر المان‌های یک تمدن از طریق این جاده‌ها و به واسطه‌ی کالاهای تجارت شده از کشوری به کشور دیگر تبادل می‌شدند. با بسته شدن جاده‌ی ابریشم تجار ناچار به پیدا کردن راه‌های آبی برای تجارت شدند. این مسئله آغازگر عصر کاوش بود که به شکل گیری ارتباطات و اجتماعی جهانی منجر شد.

شهردار تبریز تصریح کرد: از منظر بین المللی، شهرداری تبریز عضو چندین سازمان بین المللی مهم بوده و با ۹ شهر مهم جهان پیوند خواهرخواندگی داشته و با چندین شهر دیگر تفاهم نامه دوستی امضا کرده است و اکنون این شهرداری قصد دارد با ایجاد و تقویت همکاری با شهرهای مهمی که بر روی جاده ابریشم قرار دارند قدم بزرگی در جهت احیا اهمیت تاریخی این شهر بر دارد.

همچنین در ادامه این نشست، شهردار نارا ژاپن علاقه مندی خود برای توسعه مناسبات فرهنگی، علمی و شهری با کلانشهر تبریز به خاطر احترام به قدمت و اهمیت تاریخی را مطرح کرد.

موتونوبو ناکاگاوا در بخش دیگری از سخنان به بیان پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تبریز در شهر نارا در سال‌های پیش رو و پیشنهاد انعقاد قرار داد خواهر خواندگی میان تبریز و نارا در آینده پرداخت.

گفتنی است، تبریز به عنوان یکی از شهرهای استراتژیک واقع در مسیر جاده ابریشم به علت بازار بزرگ آن که قلب تپنده جاده ابریشم در روزگاران قدیم بوده است و سابقه پایتختی چندین باره تبریز در ایران از دیگر موارد مورد بحث و گفتگو میان شهرداران در این نشست بود.

به دنبال برگزاری کنفرانس فضا و زمان بین ایران و ژاپن در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ و دیدار شهردار تبریز و سفیر ژاپن و پیشنهاد تعمیق و توسعه مناسبات میان تبریز و شهر به علت ویژگی‌های استراتژیک این دو شهر نارا مطرح شد و در همین راستا وبینار مشترک با شهرهای تبریز نارا و سمرقند برگزار شد.

همچنین در این دیدار تکرار برگزاری وبینار در ماه‌های آینده در راستای احیا ارتباطات سنتی با سایر شهرهای واقع در مسیر جاده ابریشم از سوی شهردار تبریز مطرح شد.

تشریح ویژگی‌ها و موقعیت استراتژیک شهر نارا به عنوان اولین پایتخت کشور ژاپن و جنوبی ترین شهر ژاپن و شرقی ترین شهر جاده ابریشم دارای میراث فرهنگی بسیار فراوان از دیگر موضوعات مطروحه در این وبینار بود.

کد خبر 6094573

دیگر خبرها

  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم