Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرتضی پیرعباسی، مدیرعامل شرکت نسیم کارورزی ایرانیان که این محصول را تولید کرده است، گفت: شرکت دانش بنیان نسیم کارورزی ایرانیان در 4 بخش به فعالیت می پردازد. هیدرولیک و مکانیک، مواد و متالورژی، الکترونیک و اتوماسیون صنعتی و بازرگانی بخش هایی هستند که در آن فعالیت انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصول مانده یابی از جمله محصولات تولید شده در شرکت نسیم کارورزی ایرانیان است و در شرکت ملی حفاری ایران، آزمایشات میدانی آن نیز با موفقیت گذرانده شد.

 

دستگاه مانده یاب جز کالاهای تحریمی است

دستگاه مانده‌یابی جز کالاهای راهبردی صنعت نفت قرار گرفته و مجوز دانش بنیان نیز اخذ کرده است. پس از این موفقیت ها، حدود 5 هزار دستگاه از مانده یاب ها در اختیار شرکت های مختلف قرار گرفت. دستگاه مانده یاب جز کالاهای تحریمی است که صرفا نمونه‌های شرقی آن وارد کشور می شود. آن چه که وارد کشور می شود به مراتب کیفیتی پایین تر از نمونه داخلی دارد. دستگاه مانده یاب تولید شده در شرکت نسیم کارورزی ایرانیان از نظر کیفیت با نمونه های اروپایی برابری می کند اما قیمت آن تقریبا نصف نمونه خارجی است.

امروز تولید مانده یاب در شرکت نسیم کارورزی ایرانیان، نیاز بسیاری از صنایع نفتی کشور را برطرف کرده است و بسیاری از دکل های نفتی از محصول شرکت نسیم کارورزی استفاده می کنند.

 

دستگاه مانده یاب چه کاربردی دارد؟

در عملیات های حفاری بعضا مشاهده می شود که تجهیزات حفاری از یک محل قطع می شود و در چاه سقوط می کند. به رشته سقوط کرده تجهیزات زیادی نصب شده است که ارزش زیادی دارند و با استخراج رشته می توان از تحمیل هزینه های فراوان به صنایع نفتی جلوگیری کرد. از سوی دیگر اگر این رشته حفاری از داخل چاه استخراج نشود، امکان برداشت از چاه نیز در ادامه وجود نخواهد داشت و به این دو علت مانده یابی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مانده یابی سبب می شود تا حفاری انحرافی نیز صورت نگیرد و بتوان به صورت مستقیم با هزینه کم تر از چاه برداشت کرد.

این فعال فناور با اشاره به رفع نیاز وارداتی به واسطه تولید این دستگاه افزود: با تولید محصولات دانش بنیان توانستیم که حدود 50 فرصت شغلی نیز ایجاد کنیم. تولید محصول مانده یاب سبب شده تا مانع خروج حجم قابل توجهی ارز از کشور شویم و در ادامه نیز توانستیم این محصول را به کویت صادر کرده و دو شرکت فعال در صنایع نفتی این کشور، امروز از مانده یاب ایرانی استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت نسیم کار ورزی ایرانیان با اشاره به این که تکیه بر علم داخلی از اولویت های آن هاست، توضیح داد: موفقیت های شرکت نسیم کارورزی ایرانیان از ابتدا تا به امروز متکی به نیرو و علم تولید شده مهندسین و مدیران این شرکت و به کارگیری ظرفیت ها و استعدادها بوده است. امید است که بتوانیم با ادامه و استقامت در استفاده از نیروی داخلی و تلاش مضاعف در زمینه بومی سازی محصولات و قطعات صنعتی پیشرفته، قدم بزرگ و قابل توجهی در شکوفایی تولید داخلی و عدم وابستگی به تولیدات خارجی داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت نفت مانده یاب دانش بنیان مانده یابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود