Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@07:43:13 GMT

آغاز ترخیص ۱۵ هزار تن برنج از امروز

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۳۲۷

آغاز ترخیص ۱۵ هزار تن برنج از امروز

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، مهرداد جمال ارونقی با حضور در استودیوی خبر ۲۱ جمعه شب شبکه یک سیما افزود: با توجه به جلسه ستاد تنظیم بازار برای ترخیص اقلام اساسی، قرار است ارز ترجیحی مورد نیاز در وزارت جهاد کشاورزی تعیین شود و وزارت نفت و بانک مرکزی برای تأمین ارز این کالاها اقدام کنند تا هم کالاهایی که به گمرک می‌رسد یا دپو شده است، ترخیص شود و هم ۱۰ درصدهایی که به صورت درصدی در گمرک است و نگه داشتیم ترخیص شود و طی یک تا دو ماه آینده دیگر مشکل رسوب در خصوص این کالاها نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارونقی درباره تسهیل روند ترخیص کالاها از بنادر هم گفت: در موضوع ترخیص اقلام اساسی از گمرکات که ۲۵ گروه کالایی است امسال ۱۴.۹ میلیون تن کالای اساسی را ترخیص کردیم و طی این دو ماه این روند ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و در سال گذشته حدود ۱۲.۷ میلیون تن را در این مدت ترخیص کرده بودیم و فقط کالاهای اساسی که ارز ترجیحی به آن‌ها تعلق می‌گیرد صاحبان کالا دغدغه تأمین ارز آن را داشتند.

ارونقی گفت: با تصمیم‌هایی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و این اهتمام وجود دارد که ارز این کالاها تأمین شود ما ۱۳ میلیون تن از ابتدای سال به ارزش ۷.۳ میلیارد دلار کالای اساسی را هم به صورت قطعی و هم ۹۰ درصدی ترخیص کردیم که نشان می‌دهد نسبت به سال قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش ترخیص را داریم.

وی ادامه داد: الان از بنادر و گمرکات کشور روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی ترخیص می‌شود و نزدیک ۱ میلیون تن کالای ترخیص شده داریم که برای حمل آن باید اقدام شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی آذرتاش آذرنوش تنظیم بازار ترخیص برنج حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی آذرتاش آذرنوش میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اولین فروش خودروهای برقی از امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروها از آغاز اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) خبر داد.

این چهار خودروی وارد شده شامل دو خودروی برقی، یک هیبریدی و یک بنزینی صرفاً برای متقاضیان دور اول ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١ عرضه خواهد شد.

کد خبر 6097308 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • آغاز اولین فروش خودروهای برقی از امروز
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ