Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوان ایران گفت: آیین افتتاحیه جشنواره به خوبی برگزار شد. تعداد بسیاری از نوجوانان از جای‌جای کشور درگیر این جشنواره در بخش‌هایی چون خبرنگاری، داوری و… هستند و در خدمت بعضی از آن‌ها نیز در المیپاد فیلمسازی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مراسم افتتاحیه پنجمین «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» صبح امروز ۱۷ مهر در ساختمان شماره ۳ بنیاد سینمایی فارابی، با حضور حبیب ایل‌بیگی دبیر المپیاد، سهیلا عسکری، مدیر اجرایی المپیاد و منتورها و مربیان المپیاد فیلمسازی با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم، دو تیزر از معرفی پنجمین «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» پخش شد و پس از آن حبیب ایل‌بیگی، مدیر المپیاد، و گفت: پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را در اولین روزهای ماه ربیع که پیام‌آور جشن و شادی است، آغاز می‌کنیم.

وی افزود: امسال ۵۰ نوجوان ۳۱ دختر و ۲۱ پسر با ۳۷ ایده و ۲۴ فیلم کوتاه از ۱۵ استان به المپیاد فیلمسازی راه‌پیدا کردند. امسال شهرها و استان‌های بیشتری با المپیاد همراه شدند.

مدیر المپیاد در ادامه اظهار کرد : المپیاد را امروز ۱۷ مهر شروع می‌کنیم و آیین پایانی آن روز ۲۱ مهر خواهد بود. ضمن این که نشست‌های انتقال تجربه را با پوران درخشنده، حبیب احمدزاده و بهروز شعیبی خواهیم داشت که با نوجوانان به گفت‌و‌گو خواهد نشست.

ایل بیگی تصریح کرد: از همه منتورها و مربیانی که در این دوره به ما کمک می‌کنند، کمال تشکر را دارم. لازم است از پشتیبانی همکارانم برای برگزاری «المپیاد» تشکر کنم.

وی گفت: امسال با تغییرات زیادی همچون تغییر دولت مواجه بودیم اما ما فکر کردیم که کار را تا روزی که هستیم ادامه دهیم حتی اگر شرایط مبهم باشد چراکه مدیران تغییر می‌کنند اما نوجوانان و هنرمندان هستند و کار برایشان باید جریان داشته باشد.

مدیر المپیاد افزود: خوشبختانه آیین افتتاحیه جشنواره به خوبی برگزار شد. تعداد بسیاری از نوجوانان از جای‌جای کشور درگیر این جشنواره در بخش‌هایی چون خبرنگاری، داوری و… هستند و در خدمت بعضی از آن‌ها نیز در المیپاد فیلمسازی هستیم.

ایل بیگی گفت: من دیروز در «سینما فرهنگ» بودم و شاهد فضایی گرم و صمیمی شدم که حس بسیار خوبی از این بابت داشتم همچنین وحید گلستان، بیژن میرباقری و پوران درخشنده که سال‌های پیش منتور جشنواره بودند داوری این دوره را به عهده دارند و بهترین گزینه برای قضاوت بودند چراکه پیش‌تر جریانی که نوجوانان در المپیاد طی می‌کنند، می‌شناختند و با هیجان‌ آنها از ابتدا مواجه بودند.

وی اظهار کرد: هدف ما از این المپیاد این نیست که نوجوانان فیلمساز شوند چراکه کسی در طول چند روز فیلمساز نمی‌شود اما روزهای خوب و بانشاطی را تجربه خواهند کرد که می‌تواند در مسیر آینده‌شان راهگشا باشد. امیدوارم که المپیاد فیلمسازی تبدیل به جریان مداومی شود که نوجوانان حاضر در آن بتوانند بعدها برای آینده کشورشان مثمرثمر عمل کنند.

برگزاری رویدادی در عرصه فیلمسازی به اسم نوجوانان

در ادامه علیرضا تابش، دبیر جشنواره، اظهار کرد: ما در «بنیاد سینمایی فارابی» بسیار مفتخریم که رویدادی را به اسم نوجوانان در عرصه فیلمسازی راه‌اندازی کردیم و امیدوارم که این رویداد با رفع نقص‌ها و کاستی‌ها در سال‌های آینده تبدیل به جریانی پویا در کشور شود.

وی افزود: از همه کسانی که برای برگزاری این المپیاد تلاش کردند تشکر می‌کنم. ما ناچار به برگزاری برخط المپیاد به دلیل بحران ویروس کرونا بودیم و امیدواریم با رد شدن از این روزها بتوانیم در سال‌های آتی نوجوانان را در المپیاد کنار هم جمع کنیم. بابت قصور و کاستی‌های احتمالی نیز معذرت می‌خواهم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوران درخشنده بهروز شعیبی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران المپیاد فیلمسازی ایل بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آئین افتتاحیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، فرمانده پایگاه بسیج ادارات، مسئولین شهرستانی، کارکنان ستادی، مربیان، هنرمندان و خانواده‌ها در محل سالن آمفی تئاتر شهید دربندی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

زهرا آب سوران در آئین افتتاحیه این جشنواره با تقدیر و تشکر از همه‌ی دست اندرکاران این جشنواره گفت: آذربایجان غربی ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت که سرانجام امروز با برگزاری آئین افتتاحیه این جشنواره برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود