Web Analytics Made Easy - Statcounter

محصولات GMO نه تنها برای محیط زیست ضرری ندارند بلکه در بسیاری از آلودگی‌ها به نفع آن‌ها هستند.

به گزارش برنا؛  GMO‌ها یکی از بهترین ابزار‌هایی هستند که کشاورزان برای حفاظت آب، هوا، زمین و حتی محدود کردن تاثیر تغییرات آب و هوایی در اختیار دارند. GMO‌ها یکی از چندین فناوری پرورش گیاه هستند که به کشاورزان کمک می‌کنند تا با استفاده از هزینه کرد کمتر، مانند آفت کش‌ها و زمین، غذای بیشتری پرورش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت، طی ۲۰ سال گذشته محصولات GMO، کاربرد آفت کش‌ها را بیش از ۸ درصد افزایش داده‌اند. این افزایش عملکرد بدین معنیست که کشاورزان ۴۸ میلیون هکتار زمین را از تولید محصولات کشاورزی دور نگه داشته و باعث کاهش جنگل زدایی و آسیب به اکو سیستم‌ها شده‌اند.

بدون دانه‌های GMO، ما باید معادل تقریبا تمام پارک‌های ملی ایالات متحده را به زمین کشاورزی تبدیل کنیم تا عملکرد یکسانی را به دست آوریم. GMO‌ها همچنین به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کنند. محصولات GMO به کشاورزان این امکان را می‌دهد که مزارع خود را کمتر استفاده کنند. از سوخت تراکتوری کمتر استفاده کرده و Co۲ موجود در خاک را آزاد کرده و انتشار کربن را با ۸/۵۸ میلیارد پوند کاهش می‌دهد. این مانند حذف تقریبا ۱۲ میلیون خودرو از جاده برای یک سال کامل است.

GMO‌ها همچنین به کاهش آلودگی آب نیز کمک می‌کنند. خاک کمتر نیز به معنای حفظ رطوبت بهتر در خاک و کاهش روان آب است و بیش از ۶۴۰۰ سازه آبی را از خاک گرفتگی، بقایای محصول و مواد شیمیایی نجات می‌دهد. GMO‌ها نت‌ها برای محیط زیست، بلکه برای زندگی روزمره ما مفیدند و بدون آنها، انتشار Co۲، کاهش عملکرد محصول و از دست دادن عمده جنگل‌ها و مراتع را افزایش می‌دادیم و به طور کلی پایداری کمتری در مورد پرورش غذا داشتیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمین تغییرات آب و هوایی فناوری محصولات کشاورزی جنگل ایالات متحده کشاورزی خاک کربن خودرو جاده آلودگی آب مواد شیمیایی زندگی روزمره جنگل کشاورزی محیط زیست رفع آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف پور مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.

بیشتر بخوانید

مردم چهارمحال و بختیاری ۴۷ روز هوای سالم تنفس کردند

وی افزود: راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

در پایان از معلمان حامی محیط زیست چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری