Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:16:53 GMT

راه‌اندازی ۷ هزار و ۵۰۰ شغل برای زندانیان آزاد شده

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۹۷۴

راه‌اندازی ۷ هزار و ۵۰۰ شغل برای زندانیان آزاد شده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ترکمانه با اشاره به حمایت ویژه بنیاد برکت از اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی گفت: در همین راستا، تا پایان سال ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۷ هزار و ۵۰۰ شغل برای زندانیان آزاد شده و خانواده‌هایشان راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: از این تعداد تا به امروز ۵۰۰ شغل طرح به طور کامل راه‌اندازی شده که ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکمانه با تاکید بر اجرای این طرح در سراسر کشور خاطرنشان کرد: استان‌های لرستان، خوزستان، فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بیشترین سهم را از طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برای زندانیان آزاد شده از زندان و خانواده‌هایشان دارند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، نه فقط زندانیان آزاد شده که خانواده‌هایشان نیز مشمول طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت هستند.

وی حجم کل سرمایه‌گذاری اشتغال‌زایی برای زندانیان آزاد شده را ۳ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد و توضیح داد: زندانیان آزاد شده‌ای که دارای طرح توجیهی برای اشتغال هستند می‌توانند با مراجعه به مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت در سراسر کشور نسبت به ثبت نام و ارائه درخواست خود اقدام کنند.

ترکمانه ادامه داد: مشاغلی که برای این قشر آسیب‌پذیر ایجاد می‌شود، در رسته‌های تولید پوشاک، مشاغل خدماتی، پرورش دام و کشاورزی است و همچنین بیشترین مساعدت در پرداخت تسهیلات با آن‌ها می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر حمایت ویژه از اقشار اجتماعی در سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: بر اساس چنین راهبردی، تا پایان سال جاری ۲۰ هزار طرح اشتغال‌زایی برای این اقشار از جمله زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت بران، معلولان، زندانیان و خانواده‌هایشان و خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل راه‌اندازی می‌شود که فرصت کسب و کار برای ۶۰ هزار نفر را فراهم خواهد آورد.

وی یادآور شد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در رأس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

ترکمانه در پایان یادآور شد: بنیاد برکت ایجاد ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۲۱۰ هزار شغل را تا پایان امسال در مناطق روستایی و محروم کشور در دستور کار دارد.

کد خبر 5322944

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد برکت طرحهای اشتغالزایی قوه قضاییه هفته ناجا وزارت آموزش و پرورش پرونده قضایی شهرداری تهران گردشگری وایپو دستگاه قضایی کاهش دما غلامحسین محسنی اژه ای سالمندی پیش بینی وضعیت هوا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور محدودیت های کرونایی برای زندانیان آزاد شده خانواده هایشان اشتغال زایی راه اندازی بنیاد برکت هزار و ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال و کارآفرینی سند اشتغال با برش شهرستانی و دستگاهی تدوین شد.

وی افزود: بر اساس همین سند اشتغال ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی به‌صورت ناخالص برای استان تدوین شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت و ضبط می‌شود، خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۶۰ نفر (بیش از تعهد) در سامانه رصد شغل ثبت شده بود.

احمدی اضافه کرد: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده ایجاد شده است.

وی هدف‌گذاری ایجاد اشتغال امسال را ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام و تصریح کرد: توجه امسال دولت بیشتر روی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، به نحوی که هر استان باید ۱۴.۴ درصد اشتغال سال ۱۴۰۳ را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهد.

کد خبر 750033

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • معلم آران و بیدگلی ۲ زندانی را آزاد کرد
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند