Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، شورای صنفی کل دانشگاه تهران در نامه ای به مقیمی رئیس دانشگاه، ضمن ارائه گزارشی در باره عملکرد مدیران دانشگاه تهران، مطالبات دانشجویی خود را مطرح کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

"باسمه تعالی"

 جناب آقای دکتر مقیمی ریاست محترم دانشگاه تهران؛

 با سلام و احترام؛

  ضمن عرض تبریک به مناسبت انتخاب شایسته جنابعالی، احتراماً دیدگاه­های کارشناسی با در نظر داشتن عدالت در خصوص سه حوزه مهم دانشگاه پس از مشاوره و جمع­بندی پیشنهادهای دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه، دانشجویان فعال و تشکل­های دانشجویی جهت تصمیم­گیری هرچه بهتر و انتخاب مدیران شایسته تقدیم ­تان می ­شود؛ امید است به فضل خدا و با مدیریت عقلانی و جهادی جنابعالی از مشکلات فعلی عبور کرده و به مرحله جدید و درخشانی از رشد و پویایی در دانشگاه تهران برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه نخست: معاونت دانشجویی؛

  حوزه دانشجویی که به­ خاطر در برگرفتن بخش­های رفاهی از جمله خوابگاه و تغذیه یکی از کلیدی­ ترین بخش­های دانشگاه است، در چند ساله اخیر با مدیریت جناب دکتر حبی با گام­های خوبی برداشته شده است که در نوع خود کم­ نظیر بوده است؛ بازسازی و نوسازی خوابگاه­های سطح شهر و آغاز واکسیناسیون دانشجویان برای نخستین بار جزء مهم­ترین نکات مثبت و قابل تقدیر این حوزه است، اما رفتار غیرمعقول وضد دانشجویی ایشان مشکلات فراوانی ایجاد کرده که سبب اذیت و معطل شدن دانشجویان شده است.

  در بخش اسکان دانشجویانی که شرایط آن­ها برای اسکان در خوابگاه محرز گردیده و طبق مصوبات شورای نظارت این امر لازم الاجراست، اما بی­توجهی به این موضوع سبب معطل ماندن تعدادی از دانشجویان شده است؛ برای مثال دانشجویان دانشکده تربیت بدنی که بخش وسیعی از واحدهای این رشته شامل دروس عملی است، نیاز به خوابگاه دارند و معاونت آموزشی به درخواست آن­ها رسیدگی کرده، اما دانشجویان هنوز از خوابگاه محرومند یا دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای پروژه­های آزمایشگاهی و پروپوزال درخواست خود را ثبت کرده­اند، اما نتیجه ای نداشته است!

جناب آقای دکتر مقیمی، معاونت دانشجویی که از قضا نام دانشجویی را یدک می ­کشد، باید بیشترین تعامل و همکاری را با دانشجویان عزیز داشته باشند، اما در واقعیت این طور نیست!در بحث تغذیه دانشجویان خوابگاه کوی، مکرراً شاهد مشکلاتی در خصوص کیفیت و کمیت غذا و افزایش نرخ قیمت بدون در نظر گرفتن شرایط مالی دانشجویان بوده ­ایم، اما مسئولان این حوزه ابراز بی­ توجهی کرده­ اند و کاسه صبرمان را به لب آورده ­اند.

کیفیت غذای خوابگاه به درجه ای رسیده که داخل آن انواع زباله دیده شده که این مورد در شأن دانشجویان دانشگاه تهران نیست! اگرچه این موضوع گزارش داده شده است، اما اقدامی صورت نگرفته و صرفاً به کارهای نمایشی و کاغذهای گزارش خلاصه شده است.در برنامه پیشنهادی تغذیه سال تحصیلی جاری موارد زیر قابل تأمل و پیگیری است:

1. حذف تخم­ مرغ و نان از سبد غذایی صبحانه؛

2. تأمل و برنامه­ ریزی نکردن در خصوص تغذیه روزهای پنجشنبه و جمعه؛

3. استفاده از برنج بی­کیفیت پاکستانی؛

4. کیفیت پایین گوشت مصرفی؛

5. افزایش ندادن یارانه صبحانه مطابق با تورم سالانه؛

6. نبودنِ دو وعده غذایی در برنامه روزانه؛

7. برنامه نداشتن جهت تحویل غذای گرم با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما؛

8. عدم افزایش منطقی یارانه پرشیکا؛

9- نداشتنِ برنامه ­ریزی صحیح در افزایش یارانه صبحانه با توجه به افزایش چند برابری قیمت لبنیات؛

  این موارد حاکی از مدیریت پشت میزنشینی و غیرمیدانی جناب دکتر شرافت است که باعث ضایعه شدن حقوق دانشجویان به­ویژه 1200 دانشجوی ساکن خوابگاه کوی شده است.

حوزه دوم: حوزه آموزشی؛

  در حوزه مسائل آموزشی علی­رغم وجود محدودیت­های بسیار آیین­ نامه و صرفاً منوط کردن پیگیری مسائل حوزه خدمات آموزشی و شکایت­های استادان محترم از اعضای شورای صنفی که به صورت داوطلبانه بدون هیچ چشم داشت مالی و با حداقل اختیارات و دسترسی فعالیت می­کنند، سبب مشکلات آموزشی و جنگ روانی شده است؛ ما به عنوان خادمان دانشجویان محترم وظیفه خود می­ دانیم که در مسائل جاری دانشگاه و دانشجویان حضور داشته و بازوان تصمیم­ گیری و اجرایی دانشگاه باشیم که هنوز با محقق شدن آن فاصلة بسیاری داریم.

  انتصاب جناب آقای دکتر کمره ­ای به عنوان معاون آموزشی دانشگاه تهران از معدود انتصابات درست دانشگاه است، اما با وجود مدیران نالایق در بدنه این معاونت، روزبه­ روز به حجم کارهای مغفول مانده افزوده می­ شود؛ متأسفانه در دانشگاه تهران برخی از استادان محترم قانون را زیرپا می ­گذارند و دانشگاه هم برخورد جدی و قاطع در حوزه نظارت ندارد؛ به­ عنوان نمونه طبق دستورالعمل دانشگاه استفاده از شبکه ­های اجتماعی نظیر واتس­اپ، تلگرام و Live location  تحت هیچ شرایطی مجاز نیست؛ برحسب گزارش­های واصله دانشجویی به شورای صنفی، گزارش­ها به دکتر ابراهیمی منتقل شد، اما قضیه آن­قدر طولانی شد تا این­که نمره دانشجویان در سامانه گلستان درج شد! اگرچه ما در این شرایط  کرونایی  دست­بوس تمامی استادان زحمت­کشی که با جان و دل به دانشجویان خدمت می کنند، هستیم.

مسئله مهمی که دغدغه اصلی دانشجویان است، دانلود فیلم­های ضبط شده آنلاین که قابلیت مشاهده در گوشی تلفن همراه را ندارد و صرفاً در سیستم کامپیوتر قابل پخش است و همچنین به علت ضعف­های زیرساختی که از مدیریت جناب دکتر فاطمی نشأت می ­گیرد، همچنان معضلات در این خصوص وجود دارد! در خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشکلاتی وجود دارد که ناشی از عدم یکپارچگی و اجرایی دستور العمل­های دانشگاه توسط واحد­ها و دانشکده­های این دانشگاه است.

حوزه سوم: حوزه فرهنگی؛

خوشبختانه یکی از حوزه­های دانشجومحور و فعال به­ویژه در این شرایط کرونایی حوزه فرهنگی دانشگاه است که به لطف مدیریت پرتلاش و دلسوز جناب دکتر زارع پابرجاست؛ ایشان از مدیران موفق و اجرایی دانشگاه هستند که با ارتباط فعال و تعامل با دانشجویان سبب هرچه بهتر شدن برنامه­های حوزه فرهنگی شده­اند؛ به­عنوان نمونه آیین نودانشجویان سال 1400 یکی از چند نمونه کارهای موفق ایشان هست.

تنها برنامه ­ای که تاکنون به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاده جشن دانش ­آموختگی ورودی ­های سال­های 1395 و 1396 است که با عنایت بر مصوبات آخرین جلسه شورای نظارت بر شوراهای صنفی دانشگاه تهران، امید است برگزاری این جشن به صورت حضوری با همکاری معاونت محترم فرهنگی و شورای صنفی با در نظرگرفتن تمامی جوانب و دستورالعمل ­های بهداشتی برگزار گردد.

جناب آقای دکتر مقیمی ریاست محترم دانشگاه تهران، موارد ذکر شده در این گزارش با صرف وقت و انرژی بالا تهیه و تنظیم شده است؛ ما به عنوان تنها نماینده حقوقی دانشجویان از شما می­ خواهیم ضمن بررسی و پیگیری مطالبات برحق و قانونی  دانشجویان، نگذارید مسئولان بی­ کفایت در زیرمجموعه ­های حیاتی شما مشغول باشند تا اهداف والای دانشگاه تهران محقق گردد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه دانشجویان شورای صنفی دانشگاه تهران شورای صنفی دانشگاه تهران جناب آقای دکتر دانشگاه تهران شورای صنفی جناب دکتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه پایگاه مردمی است

حجت السلام والمسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مسئله شعار سال نشان از حضور مردم در عرصه‌های مختلف دارد، اما گاهی گلایه‌هایی در مورد مطرح نکردن مطالبات مردم مطرح می‌شود که باید شورا‌ها واقعیات را مطرح کنند، همچنین مسئولان نسبت به شورا‌ها عنایت لازم را داشته باشند تا با همدلی و همکاری مشکلات مردم رفع شود.

وی با اشاره به روز معلم و شهادت شهید مطهری، افزود: شهید مطهری الگوی تمام عیار، شخصیتی جامع، موثر و مفید برای جامعه به ویژه فرهنگیان است، امروز فرهنگیان با انگیزه در صحنه حاضرند، اما ضرورت‌ها بیش از پیش است.

بیشتر بخوانید

مطالبات مردمی روی میز بررسی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت‌دهی فکری، اخلاقی، علمی و ایمانی آن‌ها کاری است که عمده آن در آموزش و پرورش و به دست معلمان شکل می‌گیرد که باید انگیزه لازم در معلمان ایجاد شود کما اینکه خلاء‌هایی وجود دارد که باید رفع شوند، بنابراین معلمان باید با انگیزه کافی تربیت نسل جوان و نوجوان را مفید و کارا انجام دهند.

نکونام با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مردمی است، ادامه داد: سخن اصلی در این پایگاه‌ها سخن مردم است، مواضع امام جمعه از مواضع رهبری اخذ می‌شود و باید خط مشی رهبری دنبال شود، در مواضع مقام معظم رهبری مطالبات مردم بیان می‌شود به گونه‌ای که ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند و باید اجازه دهند با رعایت موازین، اخلاق و حفظ حریم و حرمت مسئولان مطالبات بیان شود و با سعه صدر پیگیر و شنوای مطالبات مردم باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز