Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز امور عمومی نورک و دانشگاه موسسه پیرسون شیکاگو نشان داد که حدود سه چهارم از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی بر این باورند که سیاستمداران، شرکت های رسانه های اجتماعی و کاربران رسانه های اجتماعی مسول انتشار اطلاعات غلط هستند.

این نظرسنجی در مدت یک هفته در ماه سپتامبر از طریق مصاحبه تلفنی و اینترنتی با بیش از ۱۰۰۰ شهروند بزرگسال آمریکایی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۴۸ درصد از پاسخ دهندگان دولت آمریکا را مسئول گسترش اطلاعات نادرست می دانند و اندکی بیش از نیمی از آنها دولت های روسیه و چین را در انتشار این اطلاعات مقصر می دانند و حتی درصد کمتری، حدود ۴۰ درصد) دولت ایران و دیگر کشورها را مسئول انتشار اطلاعات غلط و نادرست در فضای اینترنت می دانند.

پاسخ دهندگانی که خود را جمهوریخواه معرفی کردند در مقایسه با دموکرات ها برای مسئول دانستن دولت آمریکا در گسترش اطلاعات غلط اختلاف نظر داشتند به طوری که جمهوریخواهان بیش از دموکرات ها دولت آمریکا را مسئول انتشار اطلاعات نادرست قلمداد می کردند و افراد ۴۵ سال و بالاتر به احتمال بیشتری باور داشتند که دولت های خارجی در انتشار اطلاعات غلط نقش دارند.

مدیر اجرایی روابط خارجی موسسه پیرسون در بیانیه ای گفت: این نتایج نشان داد که مردم آمریکا بر این باور هستند که اشاعه اطلاعات غلط موضوعی است که دولت آمریکا، شرکت ها و همه افراد باید تلاش کنند با آن مبارزه کنند.

این نتایج نشان داد در حالی که بیشتر پاسخ دهندگان گسترش اطلاعات نادرست را یک مشکل می دانند حدود دو سوم آنها نگران آن هستند که در معرض چنین اطلاعاتی قرار بگیرند و بیش از نیمی از آنها نگران این بودند که خود آنها شخصا اطلاعات نادرست از طریق اینترنت منتشر می کنند.

اطلاعات نادرست و انتشار اخبار جعلی و دروغ پراکنی به شکل روز افزونی در سالهای اخیر و به ویژه در دوران همه گیری کووید-۱۹ و در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به یک موضوع نگران کننده تبدیل شده است.

برخی دولت ها از جمله روسیه و چین به انتشار اطلاعات نادرست از جمله درباره  همه گیری کرونا، انتخابات و دیگر مسائل حساس متهم شده اند.

نتایج جدید به دنبال نظرسنجی دیگری از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس و موسسه نورک منتشر شده که نشان می دهد ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان بشدت نگران یا بسیار نگران تهدیدهای مستقیم ناشی از انتشار اطلاعات نادرست هستند و نگرانی ها درباره مسائل دیگری از جمله حمله سایبری و افراط گرایی در داخل حتی بیشتر هم هست.

برچسب‌ها روسیه اخبار جعلی چین نظرسنجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اخبار جعلی چین روسیه اخبار جعلی چین نظرسنجی اطلاعات نادرست انتشار اطلاعات پاسخ دهندگان اطلاعات غلط دولت آمریکا دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها