Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به ایرنا، جشنواره بین‌المللی فیلم «او» (HERIFF) به نمایش و معرفی نسل بعدی فیلم‌سازان زن جوان ،با استعداد و آینده دار در جهان اختصاص داده شده است.

فیلم کوتاه « سایه و سکوت» روایتی کوتاه از زندگی زنی باردار است که دچار ترومای کودکی است و این کابوس و هراس را در لحظات مختلف تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم تلاش دارد نشان دهد عدم توجه به امنیت کودکان و به ویژه زنان چطور می تواند حال و آینده یک فرد را درگیر خود کند و این چرخه از حرکت نمی‌ایستد.
 اولامیده جگبنرو ،رئیس جشنواره (HERIFF) در نامه رسمی دعوت از فیلم برای بخش مسابقه جشنواره این‌گونه نوشته است :تبریک می‌گوییم، «سایه و سکوت» برای رقابت در بخش مسابقه دومین جشنواره فیلم بانوان «او» «(HERIFF)» از میان ۲۵۰ فیلم برجسته ارایه شده توسط فیلم‌سازان زن سراسر جهان انتخاب شده است. بیشتر این زنان شاغل در صنعت سینما و تلویزیون بوده‌اند و این یک جشن سینما برای زنان است.
وی درباره هدف این جشنواره بیان کرد : معتقدیم امید زیادی به آینده زنان جوان در فیلم‌سازی وجود دارد و ما بر نسل بعدی فیلم‌سازان زن تمرکز می‌کنیم و به تجلیل و ارتقاء زنان جوان در سینما می‌پردازیم.

«HER» تنها جشنواره فیلم زنان جوان ایرلند سالانه میزبان فیلم‌سازان جوان ایرلندی و سایر فیلم‌سازان از سراسر جهان است. این جشنواره هر ساله در ماه اکتبر (مهر و آبان) در ایالت کری، کشور ایرلند برگزار می‌شود.
فاطمه مهدی پور، کارگردان این فیلم کوتاه، دانشجوی ارشد سینماست و فیلم « سایه و سکوت » نخستین تجربه فیلم کوتاه داستانی اوست، « سایه و سکوت » تجربه ای در قالب سینمای تجربه‌گرایانه و ذهنی با دغدغه مسائل زنان و دغدغه های روان‌شناختی در سینما است.
 این فیلم به تهیه کنندگی: حامد اریب و  تهیه‌کننده‌گی اجرایی: طاهره حق‌بین در شرکت فیلم‌سازی « سیکا فیلم » تهیه و تولید شده است.
 این فیلم پیش از این نیز فینالیست جشنواره‌های جهانی فیلم دویچه فالو -ایتالیا -Festival del Cinema di Cefalù، جشنواره فیلم مینوت فیلم -آلمان - Minute Shorts film competition و برگزیده جشنواره فیلم کوتاه نوبل ۲۰۲۱، در بنگلور، هندوستان  شده بود.
 عوامل فیلم کوتاه سایه و سکوت: نویسنده و کارگردان: فاطمه مهدی‌پور /  تهیه‌کننده: حامد اریب / تهیه‌کننده اجرایی: طاهره حق‌بین / پخش بین‌المللی: حامد اریب / مدیرتصویربرداری: نواب محمودی / تصویربردار: حسین بدرطالعی / صدابردار: هادی سلیمانزاده / تدوین و صداگذاری: حامد اریب / منشی صحنه: صاحبه خدمتگزار / مدیر تولید: مهرداد آبسالان / گریم: فرشته کشتکار / دستیار تصویر: مسعود میرحیدری/ دستیار صدا: مازیار کهنسال/ دستیاران تولید: محمد محمدی – محمد امین / صداپیشه: شیرین محسنی.
 بازیگران: حدیث نیکرو – غزل محمدی – مهسا نقیبی – پریسا طالبی – کیانا آراسته – مائده ارغند – ستایش مرتضوی – آیلی مهری.

برچسب‌ها حقوق زنان گیلان فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حقوق زنان گیلان فیلم کوتاه حقوق زنان گیلان فیلم کوتاه جشنواره فیلم سایه و سکوت فیلم کوتاه فیلم سازان حامد اریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند

فهرست آثار شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی با حضور ۲ انیمیشن کوتاه ایرانی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، انیمیشن‌های «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی و «آبزی» به کارگردانی شیوا صادق اسدی به نمایندگی از ایران در بخش آثار کوتاه شصت و چهارمین جشنواره انیمیشن انسی در کشور فرانسه انتخاب شدند.

در بخش مسابقه انیمیشن‌های بلند جشنواره انسی ۲۰۲۴ نیز آثاری چون «در جنگل عجایب»، «جریان»، «روح کت آنزو»، «رنگ‌های درون»، «با ارزش‌ترین محموله»، «خاطرات یک خرچنگ»، «وحشی‌ها»، «قایقی در باغ»، «خیالی»، «طوفان» و «منظره» پذیرفته شده‌اند.

سال گذشته انیمیشن کوتاه «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم در شصت و سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اول شد. 

جشنواره انیمیشن انسی سال ۲۰۲۴ از تاریخ ۹ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۰ تا ۲۶ خرداد) در فرانسه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • واکنش جمیله علم الهدی به اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است