Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:11:46 GMT

«غذای سگ» در بین عمده‌ترین کالاهای قاچاق در بوشهر!

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۰۶۹۶

«غذای سگ» در بین عمده‌ترین کالاهای قاچاق در بوشهر!

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است و این رسالت امروز بر عهده شما خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های مرزبانی در هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: برگزاری مراسم صبحگاه که صبح امروز با حضور اعضای شورای تأمین برگزار شد، نشست با مرزداران، برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه و اهدای بسته‌ها به محرومان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، اهدای بسته‌های لوازم التحریر به دانش آموزان در مناطق محروم روستایی، برگزاری نمایشگاه کشفیات و نمایشگاه عکس از جمله برنامه‌ها در این هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اهدای خون توسط پرسنل مرزبانی، انجام مسابقات بومی محلی همچون فوتبال و والیبال ساحلی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ارائه خدمات مختلف مرزنشینان در مناطق روستایی، دیدار با خانواده شهدای مرزبانی، شرکت در نماز جمعه، شرکت در برنامه شونشینی و ارتباط مستقیم با مردم از طریق سامانه ۱۹۷ را از مهمترین برنامه‌ها عنوان کرد.

سرهنگ شرفی با اشاره به آمار کشفیات مرزبانی استان بوشهر طی یک سال گذشته بیان داشت: کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و ارزش کالاهای کشف شده نیز هزار و ۷۷ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: عمده کالاهای کشف شده لوازم خانگی برقی، تجهیزات پزشکی، لوازم تلفن همراه، لوازم ماشین آلات سنگین، موتور سیکلت، موتور خودرو، لوازم نگهداری سگ و خوراک سگ است.

 فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۸۶ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت قاچاق کشف شده است گفت: علاوه بر این یک تن موارد مخدر، ۳۵۲ شناور توقیف و بیش از ۷۰۰ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ شرفی همچنین با اشاره به قدرت و اشراف مرزبانی در جای جای استان گفت: آب‌های سرزمینی را تحت رصد داریم و اجازه ورود متجاوزان را به آب‌های سرزمینی تحت هیچ شرایطی نخواهیم داد؛ همچنین شناورهایی را در اختیار داریم که به صورت هفتگی قادر هستند در دریا بیتوته کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سگ بوشهر تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است

ایتنا - بر اساس پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده است، گیاهخواری حتی در حد یک وعده غذای روزانه می‌تواند میزان آمونیاک مضر را در بزرگسالانی که کبدشان در اثر سیروز آسیب دائمی دیده است پایین بیاورد.
پژوهشگران به ۳۰ نفر که گوشت می‌خوردند همبرگری حاوی ۲۰ گرم پروتئین دادند.  به ۱۰ نفر آن‌ها برگر متشکل از گوشت خوک و گاو، به ۱۰ نفر گوشت گیاهی، و به بقیه برگر گیاهی لوبیا دادند. به شرکت‌کنندگان چیپس سیب‌زمینی کم‌چرب، نان سبوس‌دار و آب نیز داده شد، اما اجازه مصرف چاشنی و مخلفات نداشتند.

از شرکت‌کنندگان پیش و پس از غذا نمونه خون و ادرار گرفته شد، و نتایج نشان داد در افرادی که برگر گوشت مصرف کرده بودند میزان آمینواسیدهای دخیل در تولید آمونیاک و انسفالوپاتی کبدی بالاتر از کسانی بود که برگر غیرگوشتی خورده بودند.

انسفالوپاتی کبدی نوعی اختلال مغزی ناشی از آسیب کبدی شدید است.

وقتی بدن غذا را هضم می‌کند، باکتری‌های روده آمونیاک تولید می‌کنند. مواد پسماند معمولا در کبد تصفیه می‌شوند، اما کبدی که به‌شدت آسیب‌ دیده باشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد، که سبب می‌شود این ترکیب‌ شیمیایی سمی در مغز تجمع کند.

به گفته پژوهشگران، باکتری‌های روده و برنامه غذایی روی سطح آمونیاک بدن تاثیر می‌گذارند.

این گروه پژوهشی با اشاره به ضرورت تحقیق بیشتر در مورد اثر برنامه‌ غذایی گیاهی روی سیروز کبدی و سطح آمونیاک، ابراز امیدواری کردند پزشکان افراد مبتلا به بیماری کبدی را ترغیب کنند پروتئین مورد نیاز بدنشان را به‌جای گوشت از گیاهان یا منابع لبنی تامین کنند.

دیگر خبرها

  • توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس
  • خودروهای خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در آب های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف خودرو‌های خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در استان بوشهر
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز